Gå til innhold

– 365 dagers hviletid per lading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse telefonene suger generelt stort. De er alle basert på det samme sugne operativsystemet, MTKOS (eller ChinaOS ;) ). Og innmaten består for det meste av akkurat det samme i alle telefonene. (MTKCPU osv)

 

Bruken er generellt innviklet, og grensesnittet uhorvelig stygt og fælt.

 

I know. Jeg har CECT p168, som er bygget på samme lest. Og den er grusom.

 

Telltell-sign på at det er en ChinaOS telefon er det svarte båndet med hurtigknapper nederst på touchskjermen.

 

-C-

Lenke til kommentar

Det som faktisk er hakket mer interessant er jo det at ut i fra IMEI på den avbildede telefonen ser dette ut som en telefon ment for det skandinaviske markedet. Min beste kvalifiserte gjettning er at produsenten ikke en gang har fått tildelt godkjente serienummer og derfor henter gamle IMEI som de regner med ikke er i bruk lengre :-P

Lenke til kommentar

Innmat, brukarvennlighet og utsjånad er ikkje så viktig her når det er snakk om ein telefon som kan stå standby i eitt år. Skal tru kor lenge det varer ved normal bruk.

 

Det må være ein lite straumkrevande telefon, batteriet er jo kun 16 ganger større enn standarden. Om ein telefon varer 4 dager ville den vart 64 med eit så stort batteri.

 

Men så er det jo snakk om kviletid, er det det same som standbymodus? Altså når telefonen er klar til bruk? Det er ikkje batteriet som er så fantastisk, kven som helst kan lage eit større batteri, men det er eit svært lite effektforbruk i denne kviletida som fører til at den kan halde seg i live i eitt år. Den brukar altså 1.9mA i kvilemodus om den skal halde i 365 dagar. Ein telefon med 1000mAh ville vart i 22 dagar i kvilemodus med det forbruket.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
På bildene kan man se at spenningen er på 4,2 volt. Et vanlig 4 volts litium-ion-batteri har en kapasitet på 100 mAh per gram. 16800 mAh ville i så fall tilsvare 168 gram, og at telefonen trolig ville veie godt over 200 gram. Med tanke på at størrelsen på telefonen er 12 x 6,5 x 2 cm, så virker Lionking 800 som en aldri så liten røverhistorie.

Husk at hviletiden er et resultat av TO faktorer: Batterikapasitet (mWh) og telefonens effektforbruk ved hvile (mW). Ser man utelukkende på den ene faktoren kan det høres ut som en røverhistorie, men tar man hensyn til at effektforbruket kan være lavere enn på andre telefoner så høres det sannsynlig ut igjen.

 

Jo mindre effekt man bruker av batteriet jo lengre vil det vare. Får man forbruket ekstremt lavt ned kan også hver lading vare ekstremt lenge.

 

Sammenlign gjerne med biler med f.eks 50 liter bensintank. Bruker motoren 0,4 liter på mila varer en tank mye lengre enn om motoren bruker 2 liter på mila.

Lenke til kommentar

Tror nok dette handler om en ren Dvalemodus som man aktivt må slå på, ikke vanlig stand-by som vi tenker på.

 

Hvis telefonen har en egen modus som slår av absulutt alt utenom det som skal til for å ta imot en samtale. Snakker da om eventuellet kort, skjerm, ja rett og slett alt.

 

Da er ikke 365 dager urealistisk ...

Lenke til kommentar
Lurer på hva produsenten sier om hvor lenge batteriet må førstegangslades... To uker?

Hvorfor tror du ladetiden er lengre enn normalt? Lav forbruk i forhold til kapasiteten betyr jo ikke at den må lades tregt også. Jeg vil tippe at førstegangsladingen er litt lengre enn normalt på grunn av at det er vanskeligere å fjerne varme (fra ladeprosessen) fra et stort batteri enn fra et lite. Avhengig av hvor kraftig laderen er så vil jeg tippe at ladingen tar fra 50% til 3 ganger så lang tid som på andre telefoner. Altså lading i løpet noen timer.

Lenke til kommentar

Ca. 800kr? Ingen som er villig til å bestille en og teste den? Hadde vært morsomt med en test av telefonen her på Amobil. Jeg vet at Marius har lyst å teste denne. Ikke stritt imot.. Ikke stritt imot.. Bare trykk her ;)

 

Forresten, så ser jeg at de bruker Hotmail som kontaktmail. Dette oser jo seriøsitet.. Hehe..

Lenke til kommentar
Four speakers good music

[...]

T-Flash Card Supporting,256MB for free

Aner jeg litt love you long time-engelsk?

 

Og kameraet tar bilder i lusne 0.3MP, men klarer å filme i samme oppløsning?

 

Dette oser jo seriøsitet
Alle bildene jeg finner av mobilen ble tatt 22:10 den 3. januar i fjor... :whistle:

 

3.5" skjerm, to SIM-kort, microSD-slot og blåtann på telefon med superduper-batteri til kun kr 800? Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...