Gå til innhold

Anmeldelse av Sight Training (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som ikke så hvor det stod hva dette egentlig er for noe, hva det handler om? Jeg så mye om oppgaver og at det krever koordinasjon osv, men HVA handler oppgavene om, hva slags statistikk er det snakk om, og hvordan gjøres det? Syntes det manglet en helt essensiell forklaring på hva dette egentlig er.

 

Et eksempel på en oppgave hadde vært fint, ut fra beskrivelsen skjønner jeg rett og slett ikke hva spillet går ut på.

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ikke så hvor det stod hva dette egentlig er for noe, hva det handler om? Jeg så mye om oppgaver og at det krever koordinasjon osv, men HVA handler oppgavene om, hva slags statistikk er det snakk om, og hvordan gjøres det? Syntes det manglet en helt essensiell forklaring på hva dette egentlig er.

 

Et eksempel på en oppgave hadde vært fint, ut fra beskrivelsen skjønner jeg rett og slett ikke hva spillet går ut på.

 

Teksten er ikke et forsøk på å beskrive noe et bilde kan vise veldig mye bedre. Ord har sine begrensninger, og jeg forsøker å argumentere på en saklig og nøktern måte istedenfor å være produktinformasjon. Omtaler burde i første rekke være et supplement til den andre tilgjengelige informasjonen, og ikke en "Be all, end all," ikke sant?

 

Oppgavene handler for det meste om å memorisere tall, gjenkjenne figurer og koordinere bevegelser via berørelsesskjermen. Spillet loggfører resultatene dine dag for dag, og gjør dem om til kurver du kan se egoet ditt vokse til.

Lenke til kommentar
Teksten er ikke et forsøk på å beskrive noe et bilde kan vise veldig mye bedre. Ord har sine begrensninger, og jeg forsøker å argumentere på en saklig og nøktern måte istedenfor å være produktinformasjon. Omtaler burde i første rekke være et supplement til den andre tilgjengelige informasjonen, og ikke en "Be all, end all," ikke sant?

 

Oppgavene handler for det meste om å memorisere tall, gjenkjenne figurer og koordinere bevegelser via berørelsesskjermen. Spillet loggfører resultatene dine dag for dag, og gjør dem om til kurver du kan se egoet ditt vokse til.

Ofte er omtalen det første man leser om et spill og jeg kunne ikke forstå hva det gikk ut på ut i fra bildene. Men det siste du sa der holdt fint som en beskrivelse :)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen skal du uansett ha. Hvis det var dette du var ute etter, er teksten min ganske enkelt ikke tydelig nok. Sight Training er et litt merkelig spill det er lett å misforstå - og de fleste store sidene har etter min mening gjort det - hvis du setter overdreven fokus på hva småspillene har å tilby hver for seg.

 

Lasha: Spillet trener ikke opp synet ditt i tradisjonell forstand. Det skal hjelpe deg å bli mer overvåken ved hjelp av visuell trening.

Lenke til kommentar

Jeg er lei for at du ikke liker skrivestilen min, men det hadde vært fint om du kunne fortelle meg hva du ikke likte. Jeg mestrer det norske språk så godt at jeg kan skrive omtrent hvordan jeg vil, og hvis målet mitt var å omgi meg med tunge akademiske uttrykk i langt større grad hadde ikke det vært noe problem; akkurat som jeg kunne levert en følelsesmessig appell eller føre en mer anekdotisk stil hvis det er det du ønsker. Men i en omtale foretrekker jeg et logisk og overveiet språk med en viss analytisk tyngde. Det handler selvfølgelig om å ikke gjøre det vanskelig for leseren heller, og der har jeg noe å lære.

 

Ordforrådet mitt kan kanskje virke litt krampeaktig, men jeg jobber en del med rytme, variasjon og setningsoppbyggelse. Spill er vanskelige å skrive om fordi de er så mekaniske, og jeg er ikke fornøyd med hvordan mange av dagens omtaler henger seg opp i enkeltelementer ved dynamikken (kommunikasjonen mellom spiller og spill), og bare streifer grunnen til at enkelte spill fungerer mens andre ikke gjør det. Å skrive godt om spill krever en akademisk forståelse, forståelse av hvordan industrien fungerer og evnen til å formidle denne forståelsen til målgruppen, det vil si deg. Jeg er ikke fornøyd hvis ikke du er det, men samtidig er det vanskelig å gjøre absolutt alle fornøyde.

 

Som sagt: Hvis du har mer konkrete tilbakemeldinger, har du min fulle oppmerksomhet. :)

Endret av impywimpy
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...