Gå til innhold

Messenger oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Windows Live Messenger 9 vil i større grad enn tidligere by på interoperabilitet, det vil si at man skal kunne kommunisere med brukere som har alternative lynmeldingsprogrammer som AIM, Gtalk eller ICQ, i tillegg til Yahoo Messenger.

Glimrende! Microsoft tar hintet. Selv om jeg savner flere protokoller så går dette i riktig retning.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvordan går det med Windows Live Messenger 8.5 da som er i beta akkurat nå? Vil de droppe den og gå rett på Live Messenger 9?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Tror en skal være ganske hardcore nerd for å krysse av dette på kalenderen.. Håper uansett at de samtidig jobber litt mer med bilde/lyd funksjonaliteten slik at spesielt lyd-delen kan nå et brukbart nivå. Ikke at jeg personlig bryr meg noe serlig om Messenger, den funker allerede OK til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Flere protokoller er jo kjekt. Men synes allerede messenger er alt for bloated... dersom det blir ennå verre varer det nok ikke lenger før jeg bytter det ut med et annet alternativ... lurer egentlig litt på hvorfor jeg ikke har gjort det allerede :hmm:

Det er derfor man har Mess with MSN Messenger :) Med det programmet kan du fjerne det meste av unødvendig dilldall i MSN.

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Helt siden jeg begynte å bruke MSN i 2001 har protokollen for filoverføring vært noe av det tregeste jeg har opplevd. Likevel har Microsoft gitt ut stadig nye versjoner med enda mer funksjonalitet (som de fleste strengt tatt ikke trenger, MSN Today, Groups, etc). Virker som om de feilprioriterer utviklingen helt. Istedet for å løse de eksisterende problemene bare dynker de enda mer ubrukelig funksjonalitet på MSN. Bare nå i går skulle jeg sende bildefiler via MSN mellom to PC-er som sto på samme data-lab på NTNU, og det tok godt over ett minutt å overføre bilder på 800 kB - på 100 Mbit/s svitsjet lokalnettverk!

 

Er det en ting jeg ønsker i Live Messenger 9 (som jeg har ønsket meg i mange år nå) så er det bedre filoverføring.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Når det gjelder fil-overføring i Live Messenger virker det litt tilfeldig hvor raskt det går. Til enkelte mottakere går det svært raskt men til andre går det svært sakte. Det er sjelden noen mellomting. Det virker derfor som muligheten til rask overføring ligger der men at det ikke fungerer optimalt til alle.

Lenke til kommentar
Helt siden jeg begynte å bruke MSN i 2001 har protokollen for filoverføring vært noe av det tregeste jeg har opplevd. Likevel har Microsoft gitt ut stadig nye versjoner med enda mer funksjonalitet (som de fleste strengt tatt ikke trenger, MSN Today, Groups, etc). Virker som om de feilprioriterer utviklingen helt. Istedet for å løse de eksisterende problemene bare dynker de enda mer ubrukelig funksjonalitet på MSN. Bare nå i går skulle jeg sende bildefiler via MSN mellom to PC-er som sto på samme data-lab på NTNU, og det tok godt over ett minutt å overføre bilder på 800 kB - på 100 Mbit/s svitsjet lokalnettverk!

 

Er det en ting jeg ønsker i Live Messenger 9 (som jeg har ønsket meg i mange år nå) så er det bedre filoverføring.

 

Uff ja, det å sende og motta filer via MSN/Live Messenger er en frustrerende opplevelse.

Tar jo kortere tid å laste opp filer på en gratis server på nettet, og få vedkommende til å laste den ned derfra.

 

En annen ting er når jeg har mikset litt med Live Messenger med Mess Patch og lagt inn Live Plus! add-on, og skriver "lange" meldinger til andre. Så klikker alt hos de, og de må re-starte Live Messenger og da er jo all teksten jeg sendte borte..

Lenke til kommentar
Når det gjelder fil-overføring i Live Messenger virker det litt tilfeldig hvor raskt det går. Til enkelte mottakere går det svært raskt men til andre går det svært sakte. Det er sjelden noen mellomting. Det virker derfor som muligheten til rask overføring ligger der men at det ikke fungerer optimalt til alle.

 

Dette er ganske enkelt avhengig om at du får opprettet en direkte forbindelse til mottakeren eller ikke.

Hvis en ikke klarer en direkte forbindelse sendes filen via en micrsoft server, som igjen gjør at det går treigt.

Samme problem/issue er det til de fleste andre messenger-klonene også.

Lenke til kommentar
Når det gjelder fil-overføring i Live Messenger virker det litt tilfeldig hvor raskt det går. Til enkelte mottakere går det svært raskt men til andre går det svært sakte. Det er sjelden noen mellomting. Det virker derfor som muligheten til rask overføring ligger der men at det ikke fungerer optimalt til alle.

 

"Svært raskt" vil vell være en liten overdrivelse ;)

 

Men jeg fatter hva du mener. Har opplevd dette selv.

Det kan jo selvsagt ha mye med linjen til den du snakker med å gjøre, om de har åpne eller lukkede porter, brannmur som sinker trafikken litt osv..

 

De fleste jeg snakker med er ikke akkurat dataeksperter heller, det de kan på en PC er oftest "Starte Live Messenger, surfe med IE og facebook". Når jeg først får se på PC-en dems har de som oftest en- eller flere brannmurer og piss og møkk som føkker opp hele PC-en.. Ikke rart det går treigt da.

For ikke å glemme alle spyware programmene og piss og møkk som kjører i bakgrunnen og sluker nettressurser :p

 

Prøver å lære de fleste jeg har på msn at, Internet Explorer, Spyware og brannmur er fyfy :p

Lenke til kommentar
Dette er ganske enkelt avhengig om at du får opprettet en direkte forbindelse til mottakeren eller ikke. Hvis en ikke klarer en direkte forbindelse sendes filen via en micrsoft server, som igjen gjør at det går treigt.

 

Det har jeg også trodd men det virker litt merkelig at det alltid går raskt til de samme mottakerne og alltid sakte til de samme mottakerne.

Lenke til kommentar
Det er derfor man har Mess with MSN Messenger :) Med det programmet kan du fjerne det meste av unødvendig dilldall i MSN.

Jeg synes det blir "å gå over bekken etter vann" om man tar i bruk den mest bloatede og reklamefylte messenger-klienten som finnes for så å ta i bruk ytterligere programmer for å bekjempe bloat og reklame. Det hadde vært mye enklere å bare bruke en bloat-fri og reklamefri messenger-klient i utgangspunktet.

 

Men det er som KVTL sier et problem at Microsoft ikke åpner opp protokollen slik at andre messenger-klienter kan kommunisere med Live Messenger-brukere med f.eks tale og video.

Lenke til kommentar
Windows Live Messenger 9 vil i større grad enn tidligere by på interoperabilitet, det vil si at man skal kunne kommunisere med brukere som har alternative lynmeldingsprogrammer som AIM, Gtalk eller ICQ, i tillegg til Yahoo Messenger.

At man har interoperabilitet med Yahoo! er ingen overraskelse, siden de gikk i beta med dette i 2006 (og sikkert har lansert offisielt siden den gang). Litt uventet er kompabiliteten med AIM (og derav implisitt med ICQ). AOL har nektet å være med på dette lenge, fordi de har hatt ca. dobbelt så mange (aktive) brukere som Yahoo! og MSN til sammen. Virkelig uventet, derimot, er XMPP-støtte mot Gtalk. Mon tro om de benytter seg av gatewayer for XMPP/MSNP som allerede eksisterer. Egentlig burde jeg applaudere det, men jeg er heller skeptisk, når man ser at de allerede har begynt å herpe

SIMPLE (EEE much?).

 

Glimrende! Microsoft tar hintet. Selv om jeg savner flere protokoller så går dette i riktig retning.

Må si meg uenig med deg:-) Få alt over på Jabber, så har vi interoperabilitet over alt.

Endret av OMGLOLWIN2K
Lenke til kommentar
Prøver å lære de fleste jeg har på msn at, Internet Explorer, Spyware og brannmur er fyfy :p

 

Når ble brannmur fyfy?

 

Når du sitter uten noe som helst datakunnskaper, og ikke har noe grunnlag til å få installert en god brannmur, og innstille den riktig. Da er brannmur fyfy. En personlig brannmur er for de fleste også relativt unødvendig, siden brannmuren i de fleste routere gjør mer enn god nok jobb fra før av.

 

F.eks så har en kompis av meg fått det for seg at en PC rett og slett ikke kan brukes uten brannmur.

Ingen brannmur = konstant virus innbiller han seg. Så han har Zone Alarm brannmur, Norton Internet Security og brannmuren i XP på. Dette skaper jo bare krøll. Jo flere brannmurer, jo mer krøll blir det.

Og spesielt "ræva" brannmurer som den i fra ZoneAlarm lager mer krøll enn den hjelper.

Også kveles hele PC-en hans av Norton Internet Security, han kjører 2003 utgaven, som er en ressursluker deluxe, og med en Pentium 3 og 256MB RAM har han mer enn nok med å kjøre XP i det hele store. Så alt skaper bare krøll. Brannmurene starter å blokke alle mulige ting, fordi den ikke er stilt inn riktig i det hele tatt. Og alt blir et "helvete".

 

Det kreves faktisk litt for å sette opp en brannmur på en skikkelig måte.

Ellers vil den bare overvåke og blokke all mulig trafikk, som resulterer i at oppgaver som filoverføring fort tar mye lengre tid.

 

Jeg benytter selv ingen personlig brannmur, da jeg ikke ser behovet for dette. Når routeren vår gjør jobben. Et skikkelig virusprogram, som tar knekken på eventuelle virus som finner veien igjen brannmuren så fort som mulig. Er mye viktigere enn en personlig brannmur på PC-en. Mener jeg da hvert fall :)

 

Derfor kjører jeg en fult innstilt NOD32, med all brannmur deaktivert i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...