Gå til innhold

Demo av Crysis (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha spilt gjennom demoen en gang nå, så...

 

Vel, det første jeg må påpeke, er bare at dette er slik en demo skal gjøres. Ingen restriksjoner eller noe sånt bullshit. Crysis-demoen gir oss akkurat det vi vil ha. Frihet til å velge litt når det gjelder utstyr, ruter man vil ta, fremgangsmåter, kjøretøy, power-ups, osv osv. Dessuten er demoen såpass lang og informativ at man etter èn gjennomspilling er sikker på om spillet er noe for deg eller ikke.

 

...En annen ting jeg må påpeke, er at spillet krever helsikes mye. Klarte ikke å kjøre det på høyere enn 1280x1024 med alle detaljer satt på Medium - dette med en god PC (men ingen über-PC). Likevel så spillet temmelig fint ut. Kan bare drømme om hvor pent det faktisk føles å spille det med hele dritten fyrt opp på max.

 

En tredje ting jeg må nevne - som bare er en liten detalj - er at granatkastingen er noe av det mest orgasmiske jeg har opplevd i min tid som gamer, og menneske generelt. Det vil si, det er detonasjonen av granater rett oppi trynet ditt som er en deilig følelse. Enhver person som har tilbringet en liten tid i militæret vet hvordan det er når TNT/granater går av to meter unna deg, med bare en liten fillemur mellom deg og eksplosivet. Alle vet at man i et halvt millisekund havner i "sjokk", ser dårlig og hører dårlig. Men det er noe CryTek har fått til, som ingen andre spillutviklere har. Når den første granaten gikk av, kjente jeg smaken av blod og grus i kjeften min igjen - smaken jeg alltid får når jeg er litt for nærme en granat eller RFK.

 

Og nok en ting: Skuespillet er faktisk temmelig bra. I starten syntes jeg at hovedpersonens stemme var noe "død", men den siste dialogen soldatene har sammen foran båten boltrer hele greia. Utrolig bra gjennomført skuespill, i et genialt samhold med perfekt synkronisert munn-, ansikt-, og kroppsbevegelser. Disse detaljene, og mange andre - som det å gradvis plukke i stykker omgivelsene (palmer, husvegger, kjøretøy - you name it) - gjør hele greia.... ja, det er bare utrolig tøft.

 

Dere som enda ikke har prøvd demoen.... dere har bare å glede dere. Det eneste jeg synes er synd, er at Crysis på en måte ikke koster 500kr, men 15.000kr. Man MÅ bare ha den beste PC-en for å kunne yte Crysis rettferdighet. At det ser bra ut er 90% av Crysis' opplevelse. Med en dårlig PC vil spillet umiddelbart føles "dårligere". Menmen.

Lenke til kommentar
...Ja èn ting som er helt latterlig med Crysis - HVORFOR I HELVETE SNAKKER KOREANERE ENGELSK?! Jiises! Sånn var det i Hollywood-filmer på 50-tallet! Har vi ikke kommet lenger? :nei:

 

Hvis du syntes granatene var realistiske så anbefaler jeg deg å prøve den hardeste vanskeligsgraden "Delta"! På den snakker koreanerne KUN nord-koreansk og du har ingen cross-hair på skjermen som hjelper deg i skytingen. Du må sikte deg inn med høyre museknapp hvis du skal treffe skikkelig.

 

Jeg har 5.1 surround system med kraftig subwoofer og en 27" widescreen LCD, så både granatene og alt annet var UTROLIG deilig å høre og se på! HÆRLIGE SAKER! Kino? Pøh! Jeg har verdens beste actionfilm i Crysis - der jeg kan være helten. LOL!

 

Denne demoen er noe av det beste jeg har spilt på år og dag! Jeg klarte å få brukbar framerate med Very High på 1280x800. Håper bare nye NVIDIA drivere hjelper enda mer.

 

...og du! Én ting til! Under options kan man velge damestemme på nanodrakten istedet for den kjedelige mannestemmen. NICE! Anbefales!

Endret av The_Reverencer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...