Gå til innhold

Gmail utvides


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes heller de kunne fokusert på å lage tjenesten mer brukervennlig. Skjermbildene i Gmail i dag er bare rot synes jeg. Tenker da på når man mottat flere enn én melding fra samme person, og man svarer tilbake, så havner alt under tabs og alt er uoversiktlig. Helt håpløst...

Lenke til kommentar
Synes heller de kunne fokusert på å lage tjenesten mer brukervennlig. Skjermbildene i Gmail i dag er bare rot synes jeg. Tenker da på når man mottat flere enn én melding fra samme person, og man svarer tilbake, så havner alt under tabs og alt er uoversiktlig. Helt håpløst...

Dønn uendig i den påstanden.. Syns det gjør det MYE enklere å forholde seg til conversations. Sitter i et par styrer, og har mye "Reply to all" hver dag, da er det veldig fint med conversations.

 

Bare en vanesak.

 

Edit:

Er det noe jeg virkelig ønsker meg på gmail, så er det imap-tilgang. Bruker 5% av innboksen min nå, så ser ikke poenget med økt lagring.

Endret av Axentrix
Lenke til kommentar

Det er jo helt utrolig at de ikke har denne støtten. Nesten alle e-mail klienter og servere supporterer dette.Ang brukergrensesnittet er det nok en vanesak ja, men nå har det seg slik at de fleste programmer jeg kjører har jeg vennt meg til, og da velger jeg noen ganger å gå for de fremfor andre kun pga vanesak. F.eks Acdsee har jeg vennt meg til og overgangen til Infranview er ganske vanskelig.Liker ikke å si det men, jeg har virkelig begynt å like Outlook 2003/2007 som e-mail klient.

Hva i allverden er poenget med så massiv plass til linjer med tekst og bittesmå filer?edit: svaret er selvfølgelig markedsføring, poenget er å illustrere hvor ubrukelig all plassen er..
Markedsføring ja, samme greia de kjører med skjermkort det, jo mer RAM jo bedre.
Lenke til kommentar

Jeg ser da behovet for ett eller annet pakkeverktøy som også fordeler dataene sånn som med "striping" f.eks. Eller en annen trygg måte å få tilbake filene fra arkivet sitt. Finnes det pakkeverktøy med "striping" ?

 

Husk at Gmail-tjenesten ikke tar backup av det du måtte laste opp der (jeg mener å ha lest at noe sånn har blitt skrevet tidligere). Så derfor bør du ikke kun lagre ting, på Gmail-området. En disk kan jo krasje når som helst.

Lenke til kommentar
Synes heller de kunne fokusert på å lage tjenesten mer brukervennlig. Skjermbildene i Gmail i dag er bare rot synes jeg. Tenker da på når man mottat flere enn én melding fra samme person, og man svarer tilbake, så havner alt under tabs og alt er uoversiktlig. Helt håpløst...

For å ikke snakke om at man ikke kan stille den inn til å vise bilder automatisk, eller bruke den i Outlook Express.

Lenke til kommentar
Ja, men funker allikevel ikke. Jeg har prøvd på 3-4 forskjellige PC-er.

Google er en av de argeste (kanskje den argeste) konkurrenten til Microsoft. Så hvis det du sier er riktig, så overlater jeg til deg å legge sammen to og to. Det finnes flere gode e-post klienter som håndterer POP uten å hikke, for ikke å snakke om alle utvidelsene du får til Firefox i forbindelse med å lese gmail. Sjekk litt rundt, så er jeg sikker på at du vil finne en god løsning.

Lenke til kommentar
Ja, men funker allikevel ikke. Jeg har prøvd på 3-4 forskjellige PC-er.
Da tyder det på at OE ikke støtter SSL. Det er jo såfall veldig stor svakhet i programmet. Hvorfor ikke bruke Thunderbird eller annet ordentlig og gratis mail-program?

 

Google er en av de argeste (kanskje den argeste) konkurrenten til Microsoft. Så hvis det du sier er riktig, så overlater jeg til deg å legge sammen to og to. Det finnes flere gode e-post klienter som håndterer POP uten å hikke, for ikke å snakke om alle utvidelsene du får til Firefox i forbindelse med å lese gmail. Sjekk litt rundt, så er jeg sikker på at du vil finne en god løsning.
Google driver neppe med sånt tull. De har veiledning og beskrivelse (og til og med verktøy, tror jeg) for å sette det opp i Outlook (altså ikke OE).

 

EDIT: Du mente vel sikkert at Microsoft muligens hindrer? Håper ikke for dems skyld i så fall, men ingen ting ville overrasket meg med dem.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...