Gå til innhold

TEST: Chieftec Turbo-series CFT-750-14C


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser at Chieftec bruker en bra kondensator fra Hitachi sin HP3 serie på primærsiden.

Kan ikke se noen bilder av kondensatorene på sekundærsiden av strømforsyningen. Brukes det Hitachi kondensatorer der også?

9369947[/snapback]

 

Stemmer det. På sekundærsiden er det benyttet kondensatorer fra Samxon.

 

Ikke noen støymålinger? Snøft..

9371157[/snapback]

 

Utsnitt fra testrutinene:

Nå, nesten to år etter, har vi oppdatert vår testbenk for strømforsyninger betraktelig. Ripple, effektivitet, spenninger og støy er de fire hovedfaktorene som påvirker hvor god en strømforsyning er. Vi kan nå sjekke tre av disse meget nøye, og den fjerde er like rundt hjørnet.
Lenke til kommentar

PSU testene har fått seg et skikkelig løft den siste tiden - meget bra test.

 

Savner noen ord om støynivå; tror det er mange som vektlegger dette når man vuderer ny psu.

 

Litt merkelig med 3.3V spenningen - trodde alle nyere psu hadde en egen feedback funksjon på denne spenningen??

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
PSU testene har fått seg et skikkelig løft den siste tiden - meget bra test.

 

Savner noen ord om støynivå; tror det er mange som vektlegger dette når man vuderer ny psu.

 

Litt merkelig med 3.3V spenningen - trodde alle nyere psu hadde en egen feedback funksjon på denne spenningen??

 

mvh r.-

9371529[/snapback]

 

Godt og høre at du liker testene :)

 

Veldig mange produsenter velger å "lage" +3,3 V-linjen ved å kun justere ned +5 V-linjen, ikke lage en helt egen likeretter krets.

 

Hva som er benyttet på den akutuelle strømforsyningen er jeg ikke sikker på.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Så det brukes Samxon på sekundærsiden, det er også bra kondensatorer.

 

Det er kondensatorene på sekundærsiden som pleier å ryke ved bruk av dårlige kondensatorer, derfor savner jeg bilde og navn i testen på kondensatorene på sekundærsiden

 

 

 

Har mistanke om at det er Channel Well og ikke Chieftec som har laget denne strømforsyningen.

 

Selv om det er Chieftec sitt UL nr E223935 som er merket på strømforsyningen,

så er den identisk til Thermaltake Toughpower 750W invendig som er laget av CWT (Channel Well).

 

 

Bilde av innmaten på Thermaltake Toughpower 750W

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Tipper ingeniørene hadde røykt noe kraftig når de fant på at det var lurt å sette en plastbit slikt de hadde gjort der.. For at luftstrømmen skal kunne komme seg bakover i psu'en så må platen i det minste ha en helling som en trakt for at det skulle blitt noe av den luftstrømmen som der går tapt.

Lenke til kommentar
Dere skriver litt om det, men det kommer ikke klart fram i testen. Blir støynivået noe alla Corsair sine PSUer når dere fjernet platen*?

 

*edit; Plastplaten..

9372452[/snapback]

 

Støynivået var tilnærmet det samme, lyden ble litt lavere, men samtidig litt skarpere, så i praksis blir det likt.

Lenke til kommentar
Hvem er det man tupper pent i ræva for å få de til å slutte å sette forskjellige farger på testresultatene når det kommer til spenning?

http://images.gfx.no/347/347168/Testresultater_100W.png

ttp://images.gfx.no/347/347169/Testresultater_300W.png

9371841[/snapback]

 

Meg :)

 

Jeg jobber med å få dette fikset (ergo få noen andre som vet hvordan, til og fikse det )

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...