Gå til innhold

Nå kommer heftig 3D-grafikk til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser greit ut det der, men hvordan blir det med de småe skjermene det er på mobiltelefoner da?

9108750[/snapback]

 

Tja... er ikke alle mobilskjermer som er så små. Har en på 2.8" med VGA-oppløsning for øyeblikket og det er ganske behagelig å se på. Så jeg vil påstå at så lenge skjermen er 2.8" eller større så har det noe for seg.

Lenke til kommentar

Flott med bedre grafikk på mobilene, men det er et annet problem med spill på mobiltelefoner føler jeg. Og det er hvor behagelig det er å kontrollere spillene.

De fleste mobiler er jo tross alt ikke laget for å spille med.

Selve kontrollsystemet må lages mye mere behagelig for at det skal være noen vits føler jeg.

Iallefall til mere avanserte spill som jeg regner med vil komme nå når hardwaren støtter det.

Lenke til kommentar

Håper at mobilspillprodusentene slutter å lage 300kb spill og lager noen på flere megabyte.

Flott med bedre grafikk på mobilene, men det er et annet problem med spill på mobiltelefoner føler jeg. Og det er hvor behagelig det er å kontrollere spillene.

De fleste mobiler er jo tross alt ikke laget for å spille med.

Selve kontrollsystemet må lages mye mere behagelig for at det skal være noen vits føler jeg.

Iallefall til mere avanserte spill som jeg regner med vil komme nå når hardwaren støtter det.

9109539[/snapback]

Det største problemet er at de ikke forstår at bilspill ikke skal spilles med 2 som gas og 4/6 som styring.

 

Mange SE telefoner nå har jo a og b knapp over skjermen.

Endret av Ty4on
Lenke til kommentar

Jeg sjønner ikke det her helt.

Det brukes millioner av kroner på å få real 3d støtte i telefonene

MEN

det er ingen av oss dødlige som vet hvorfor vi bare kan snakke i 3-6timer i telefonen. Det har seg faktisk slik at telefonen kan brukes i mange flere timer på iptelefoni viss man har en wifi telefon...

Kan de ikke heller få fiksa dette først?

Lenke til kommentar
Vet noen om dette har sammenheng med norske Phalanx? Husker jeg leste om dem i TU for lenge siden. De hadde utviklet en eller annen gpu for mobile enheter...

9117214[/snapback]

Jeg tror det er denne gpu'n som skal brukes :)

Det er den eneste brikken i verden som greier å få til slik 3-d grafikk ved hjelp av så lite strøm =)

Lenke til kommentar
3D-akselleratoren rendrer 100 mega-polygoner per sekund (eller 800 megapiksler i sekundet).

Det er jo ikke så verst for å være en mobiltelefon. Det er anslagsvis på nivå med geforce 3. Med tanke på at 3DMark01 gikk rasende fort på geforce 3 ved 1024x768 oppløsning så bør telefonen klare mer kompleks grafikk enn det på oppløsninger som f.eks 640x480, noe jeg regner med blir vanlig om ikke så lenge på mobilene med størst skjerm.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...