Gå til innhold

Opera 9.5 på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Opera bruker mer RAM enn Internet Explorer, så jeg er enig med xNINJA.

8938645[/snapback]

Gjør det det?

 

NP har ikke jeg tabbed browsing med IE ennå, har ikke giddet å oppgradere, men på 3 vinuder (denne forumsiden, en side fra vg og en fra dagbladet) bruker IE 120 MB ram, mens Opera bruker litt under 60.

 

S¨, må si meg enig i at Opera bruker minimalt med minne.

Lenke til kommentar

RAM-debatten er totalt uviktig med mindre noen her sitter med 256mb eller mindre på maskinen sin. Og hvis noen gjør det bør de kontakte NAV for å skaffe seg en jobb.

 

For øvrig syntes jeg det er lite "synlige" forbedringer siden 9.2, særlig siden det har gått hva... to år?

 

Tydelig at desktop browseren har falt litt i bakleksa i forhold til de mobile versjonene. (Som er fantastisk bra, det må innrømmes.)

Lenke til kommentar
RAM-debatten er totalt uviktig med mindre noen her sitter med 256mb eller mindre på maskinen sin. Og hvis noen gjør det bør de kontakte NAV for å skaffe seg en jobb.

8938733[/snapback]

 

Hmm, godt argument? bare å fylle på med ramslukende programmer altså, RAM er totalt uviktig ja=)

Lenke til kommentar

Synes ikke Opera bruker så voldsomt mye RAM jeg, iallefall ikke med tanke på antall sider jeg har oppe. Gjorde et lite "forsøk" en gang der jeg hadde x antall sider i Opera oppe. Tror jeg ikke jeg nådde halvparten med IE en gang før RAM-bruken passerte Opera sin med god margin.

 

Ellers blir jeg spent på den nye versjonen. Synes den nåværende er allerede god og rask så hvis 9.5 skal bli enda raskere, blir det bra. Jeg har sikkert 15-20 sider som åpnes samtidig i Opera så vi får se om jeg merker noe der da :)

Lenke til kommentar
Ikke si meg at folk sitter på Windows og klager på at Opera bruker mye ram? WINDOWS bruker mye ram :p Linux bruker gjerne 50mb ram mindre enn Windows i gjennomsnittet, woohoo! :p

Opera bruker da vanligvis under 50 MiB her. Fx, på den andre siden går lett opp i 70 - 80 uten mange sider oppe. Mener begge browserene bruker altfor mye RAM, jeg :p.

Lenke til kommentar
Ikke si meg at folk sitter på Windows og klager på at Opera bruker mye ram? WINDOWS bruker mye ram :p Linux bruker gjerne 50mb ram mindre enn Windows i gjennomsnittet, woohoo! :p

 

Hehe, ikke ment for å starte krangel her, bare fremlegger fakta på en litt ertende måte. ;)

8938998[/snapback]

:sleep:

Veel, når Opera bruker mer ram en IE7 og FF på samme plattform må det vel være lov å påpeke det=)

Itillegg er vises en stor del websider "feil" i Opera, det gjør de ikke i IE7 og FF.

Er klar over at det kanskje er Opera som viser sidene "rett", men for brukeren blir sidene feil.

 

Nå regner jeg med du i en annen tråd en denne kan dokumentere Windows bruk av ram, da denne gjelder nettleseren Opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...