Gå til innhold

Opera 9.5 på vei


Anbefalte innlegg

Mozze, innse at FF-fanboys er laverestående vesener. Fornuft og argumentasjon biter ikke :)

9301222[/snapback]

 

Hmm, fornuft og argumentasjon?

 

Rart at jeg da OPPLEVER Opera helt annerledes enn hans "fornuftige argumentasjon"?

 

Forøvrig begynner jeg innse at om man bruker noe annet enn Linux og Opera betegnes man som laverestående her ja.

 

Er det virkelig noen her som påstår at Opera sin adblock er bedre enn FF sin når det i opera vises store hvite felt der reklamen har vært?

 

Glad at ikke den type fornuft og argumentasjon biter på meg iallfall da=)

9301338[/snapback]

 

De aller fleste bruker jo FF med Linux... hallo liksom :p

 

Men er det adblocken sin feil eller nettleseren sin feil når reklamen blir blokkert og nettleseren likevel viser nettsiden med reklamen kuttet vekk?

9301612[/snapback]

 

Hehe, jeg bare ser hvilken reaksjon som kommer om man synes Fx er bedre=)

 

Du er klar over at Firefox forkortes Fx? Veeeldig viktig få det rett, ellers tar ikke Opera folket deg alvorlig :D

 

Vet ikke jeg, i Opera er jo adblockeren innebygget så da er det vel Opera sin feil?=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FireFox eller FirefoX? jeg holder meg til FF jeg ;)

 

Til alles overaskelse så er faktisk Opera min favoritt, men har problemer med postbanken så da venter jeg heller til 9.5 kommer ut og ser hvordan det går... Håper dem legger til upnp støtte til torrent clienten også...

9301797[/snapback]

 

me too. men de bak postbanken sine nettsider har lite troverdighet hos meg.i opera ser de ut som en dårlig versjon av qxl. de legger ut endringer uten å teste de. jeg har selv sett at de legger ut ting, og deretter virker det som siden blir tilpasset litt om litt i løpet av dagen. dette er ikke bra nok for en nettbank. gav opp postbanken og overførte rubel og bit over til skandiabanken, som jeg synes er en mye bedre gjennomført nettbank, og ikke minst har de bedre villkår.

 

men over til det folk diskuterer her. Opera og Firefox er begge gode programmer, og det er vel som folk sier her, at smaken er som baken. det kommer liksom litt an på hva man er ute etter. jeg bruker Opera vanligvis, grunnet at jeg synes den virker en smule raskere ved mange tabs. men når jeg driver utvikling, er Firefox en soleklar sekser, da det finnes så mange tilleggsprogrammer som gjør at man får oversikt over nettsiden, med kommunikasjon. Det er vel det jeg savner mest med opera er at disse widgetsen kan liksom ikke utvide opera sine funksjoner, men heller fungere som et eget program (jeg vet ikke om dette har endret seg i det siste), og jeg savner også denne bokmerke synkroniseringen.. men dette har det blitt sagt at Opera skal gjøre noe med.

Endret av thor918
Lenke til kommentar
FireFox eller FirefoX? jeg holder meg til FF jeg ;)

 

Til alles overaskelse så er faktisk Opera min favoritt, men har problemer med postbanken så da venter jeg heller til 9.5 kommer ut og ser hvordan det går... Håper dem legger til upnp støtte til torrent clienten også...

9301797[/snapback]

 

me too. men de bak postbanken sine nettsider har lite troverdighet hos meg.i opera ser de ut som en dårlig versjon av qxl. de legger ut endringer uten å teste de. jeg har selv sett at de legger ut ting, og deretter virker det som siden blir tilpasset litt om litt i løpet av dagen. dette er ikke bra nok for en nettbank. gav opp postbanken og overførte rubel og bit over til skandiabanken, som jeg synes er en mye bedre gjennomført nettbank, og ikke minst har de bedre villkår.

 

men over til det folk diskuterer her. Opera og Firefox er begge gode programmer, og det er vel som folk sier her, at smaken er som baken. det kommer liksom litt an på hva man er ute etter. jeg bruker Opera vanligvis, grunnet at jeg synes den virker en smule raskere ved mange tabs. men når jeg driver utvikling, er Firefox en soleklar sekser, da det finnes så mange tilleggsprogrammer som gjør at man får oversikt over nettsiden, med kommunikasjon. Det er vel det jeg savner mest med opera er at disse widgetsen kan liksom ikke utvide opera sine funksjoner, men heller fungere som et eget program (jeg vet ikke om dette har endret seg i det siste), og jeg savner også denne bokmerke synkroniseringen.. men dette har det blitt sagt at Opera skal gjøre noe med.

9301878[/snapback]

 

Ja, både FF og opera er gode nettlesre, med hver sine ulemper og fordel, jeg tror det folk reagerer på er når folk kommer med påstander som er feilaktige om browseren. Opera er jo feks beviselig raskere, om man kjøerer benchmarks. Mens alle med litt fornuft må innrømme at FF har større muligheter om man er villig til å ta seg bryet med alle extensionene.

 

AtW

Lenke til kommentar
FireFox eller FirefoX? jeg holder meg til FF jeg ;)

 

Til alles overaskelse så er faktisk Opera min favoritt, men har problemer med postbanken så da venter jeg heller til 9.5 kommer ut og ser hvordan det går... Håper dem legger til upnp støtte til torrent clienten også...

9301797[/snapback]

 

me too. men de bak postbanken sine nettsider har lite troverdighet hos meg.i opera ser de ut som en dårlig versjon av qxl. de legger ut endringer uten å teste de. jeg har selv sett at de legger ut ting, og deretter virker det som siden blir tilpasset litt om litt i løpet av dagen. dette er ikke bra nok for en nettbank. gav opp postbanken og overførte rubel og bit over til skandiabanken, som jeg synes er en mye bedre gjennomført nettbank, og ikke minst har de bedre villkår.

 

men over til det folk diskuterer her. Opera og Firefox er begge gode programmer, og det er vel som folk sier her, at smaken er som baken. det kommer liksom litt an på hva man er ute etter. jeg bruker Opera vanligvis, grunnet at jeg synes den virker en smule raskere ved mange tabs. men når jeg driver utvikling, er Firefox en soleklar sekser, da det finnes så mange tilleggsprogrammer som gjør at man får oversikt over nettsiden, med kommunikasjon. Det er vel det jeg savner mest med opera er at disse widgetsen kan liksom ikke utvide opera sine funksjoner, men heller fungere som et eget program (jeg vet ikke om dette har endret seg i det siste), og jeg savner også denne bokmerke synkroniseringen.. men dette har det blitt sagt at Opera skal gjøre noe med.

9301878[/snapback]

 

Ja, både FF og opera er gode nettlesre, med hver sine ulemper og fordel, jeg tror det folk reagerer på er når folk kommer med påstander som er feilaktige om browseren. Opera er jo feks beviselig raskere, om man kjøerer benchmarks. Mens alle med litt fornuft må innrømme at FF har større muligheter om man er villig til å ta seg bryet med alle extensionene.

 

AtW

9301995[/snapback]

 

Hmm, er det fremkommet feilaktige påstander om Opera her da?

Lenke til kommentar
Hmm, er det fremkommet feilaktige påstander om Opera her da?

9302146[/snapback]

Du har bl. a. kommet med en her:

Adblock som funker?

 

Opera begynner bli som Nero..

9300009[/snapback]

Her er et par til

FF er mer brukervennlig

9297528[/snapback]

Ovenstående er en subjektiv oppfattelse som legges frem som et faktum.

Hmm, FF [...] bruker mindre ram og cpu

9297528[/snapback]

 

Det er helt naturlig at man reagerer på at man poster subjektiv informasjon om hvorfor et program er dårligere enn alternativet i en tråd som omhandler programet ikke alternativet. Man reagerer også på når noen sprer feilaktiv informasjon om et program i en tråd omhandlende programmet.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Hmm, er det fremkommet feilaktige påstander om Opera her da?

9302146[/snapback]

Du har bl. a. kommet med en her:

Adblock som funker?

 

Opera begynner bli som Nero..

9300009[/snapback]

Her er et par til

FF er mer brukervennlig

9297528[/snapback]

Ovenstående er en subjektiv oppfattelse som legges frem som et faktum.

Hmm, FF [...] bruker mindre ram og cpu

9297528[/snapback]

 

Det er helt naturlig at man reagerer på at man poster subjektiv informasjon om hvorfor et program er dårligere enn alternativet i en tråd som omhandler programet ikke alternativet. Man reagerer også på når noen sprer feilaktiv informasjon om et program i en tråd omhandlende programmet.

9302368[/snapback]

 

Funker adblock bra i Opera da?

 

Jeg synes FF er mer brukervennlig enn Opera, hvem sier din mening er den rette?

 

Hos meg kjører FF lettere enn Opera, ta feks det jeg skriver om max batterispar.

 

Hvordan kan du da si at jeg sprer feilaktig informasjon?

 

Skal jeg bare benekte mine erfaringer og gjøre det du sier til den ultimate sannhet bare pga du sier det?

 

For noe bullshit ass..

Lenke til kommentar
Funker adblock bra i Opera da?

Ja, og den har fordelen med at den ikke er utviklet av tredjepart. Skal innrømme at Fx' adblock er mer avansert, men Operas fungerer mer enn fint nok for meg.

 

Jeg synes FF er mer brukervennlig enn Opera, hvem sier din mening er den rette?

Du skrev ikke at du opplever Fx som mer brukervennlig, men at Fx er mer brukervennlig...i en tråd om Opera :). Deretter blir du overrasket over at du får en reaksjon?

 

Hos meg kjører FF lettere enn Opera, ta feks det jeg skriver om max batterispar.

Da er Opera satt opp på en rar måte.

 

Skal jeg bare benekte mine erfaringer og gjøre det du sier til den ultimate sannhet bare pga du sier det?

Skal du benekte alle andre sine erfaringer?

 

For noe bullshit ass..

Saklighet er en dyd :).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@sony123:

 

Cyclo påpeker ikke noe annet enn at du fremstiller en subjektiv mening som fakta.

Hint:

Jeg *synes* FF er mer brukervennlig

isf.

FF er mer brukervennlig..

...osv.

 

Legg gjerne merke til enkelte utviklere her i tråden som bruker/tester mer enn *en* browser.

Ta til deg den informasjonen uavhengig av subjektive preferanser.

 

Personlig *synes* jeg IE, FF, Opera.. m.fl har både positive og negative sider, men jeg *foretrekker* Opera i alle OS'er som støtter Opera (inkl. Opera Mini på "mob'en"). :)

Lenke til kommentar
@sony123:

 

Cyclo påpeker ikke noe annet enn at du fremstiller en subjektiv mening som fakta.

Hint:

Jeg *synes* FF er mer brukervennlig

isf.

FF er mer brukervennlig..

...osv.

 

Legg gjerne merke til enkelte utviklere her i tråden som bruker/tester mer enn *en* browser.

Ta til deg den informasjonen uavhengig av subjektive preferanser.

 

Personlig *synes* jeg IE, FF, Opera.. m.fl har både positive og negative sider, men jeg *foretrekker* Opera i alle OS'er som støtter Opera (inkl. Opera Mini på "mob'en"). :)

9302576[/snapback]

 

Det er greit det ja, for å presisere så "synes" jeg at FF er bedre.=)

 

Men kan heller ikke se noen objektive tilbakemeldinger her om at Opera er så mye bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er greit det ja, for å presisere så "synes" jeg at FF er bedre.=)

 

Men kan heller ikke se noen objektive tilbakemeldinger her om at Opera er så mye bedre.

9302607[/snapback]

 

Greit det. :thumbup:

 

Det med subjektive meninger som substitutt for fakta gjelder selvsagt begge veier, med tanke på FF vs. Opera.

Selv bruker jeg begge der jeg synes de funker best, men nok en gang:

Helt *subjektivt* har jeg hang til å ofte bruke Opera.

Lenke til kommentar
Det er greit det ja, for å presisere så "synes" jeg at FF er bedre.=)

 

Men kan heller ikke se noen objektive tilbakemeldinger her om at Opera er så mye bedre.

9302607[/snapback]

Forskjellen er at du skriver om FF i en tråd som omhandler Opera. Nettopp der ligger problemet. Om du skriver at FF er best i en tråd som omhandler FF så er det ingens om bryr seg.

Grunnen til det er at slike komentarer er det som til syvende og sist alltid trekker tråder som omhandler Opera, FF, Windows, Linux mm ned i søla.

 

At man skriver subjektivt om noe er helt greit. Men å fremstille det som fakta i en tråd som omhandler et alternativ til det man skriver om blir feil.

 

Forøvrig er det ikke så morsomt å høre at det jeg skriver er bullshit (særlig når du ikke har noe grunnlag for å si det) :thumbdown: . Det er faktisk mulig å holde seg saklig, selv om man sitter foran en skjerm.

 

Forøvrig er det fint for deg at du har positive opplevelser med FF. :thumbup: Men du har valgt feil tråd å ta det opp i, særlig med tanke på hvordan du ordlegger deg.

 

Peace out!

Lenke til kommentar
I FF bruker jeg Foxmarks for synkronisering av bokmerker mellom maskiner og for backup, hvor i Opera finner jeg dette?

http://osync.sourceforge.net/

 

Dette er ikke innebygget i Firefox heller, men må lastes ned separat der og. Og som vanlig slutter det ofte å funke når du oppgraderer :(

 

Adblock som funker?

Innebygget.

 

Opera begynner bli som Nero..

9300009[/snapback]

Bare mye mindre og raskere enn Firefox. Litt av en tupp i baken på Mozilla Corporation det der :(

 

Men hva er vitsen med å inkludere en hel masse ekstra funksjoner som bare funker halveis?

De kommer ikke i veien, da de er skrudd av frem til du begynner å bruke dem. Funker halvveis? De funker fint her. Kutt ut Firefox-trollingen, er du snill.

 

Bruker må jo allikavel finne ett 3-parts program for å dekke sitt behov.

9300106[/snapback]

Ja, for alle har jo nøyaktig samme behov, og du dikterer disse behovene... :nei:

 

Men hvorfor diskuterer vi Firefox-bloatware i en tråd om ny Opera-versjon?

Lenke til kommentar

 

Men hvorfor diskuterer vi Firefox-bloatware i en tråd om ny Opera-versjon?

9307940[/snapback]

 

 

Nei, aner virkelig ikke hvorfor du gjør det=)

 

Forøvrig flott å se at folket er så påpasselig med å ikke diskutere konkurrenter av trådens emne=)

 

Noe jeg virkelig synes man bør legge seg på minne til fremtidige diskusjoner=)

Lenke til kommentar
Noe jeg virkelig synes man bør legge seg på minne til fremtidige diskusjoner=)

9308257[/snapback]

 

Legg gjerne også til minne at det er mange folk her på diskusjon.no, som har vidt forskjellig syn på hva som bør diskuteres, også om konkurrenter bør blandes inn. Det er ikke ment som noen kritikk, bare et velmenende råd, enkelte har en tendens til å glemme at selv om noen har ment noe i en tråd tidligere, så betyr ikke det at alle andre på forumet mener det samme. (tenker ikke på deg, bare en genrell trend)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Forøvrig flott å se at folket er så påpasselig med å ikke diskutere konkurrenter av trådens emne=)

Når noen først sprer feilinformasjon og anti-Opera-propaganda, så er det ofte å svare så ingen andre som tilfeldigvis leser tråden tror at Firefox-fans kommer med sannferdig informasjon om Opera.

Lenke til kommentar
Forøvrig flott å se at folket er så påpasselig med å ikke diskutere konkurrenter av trådens emne=)

Når noen først sprer feilinformasjon og anti-Opera-propaganda, så er det ofte å svare så ingen andre som tilfeldigvis leser tråden tror at Firefox-fans kommer med sannferdig informasjon om Opera.

9308665[/snapback]

 

Det er ikke feilinformasjon å påpeke at Operas adblock er dårlig iforhold til FF sin.

 

Det er heller ikke å påpeke at FF kjører like kjapt som vanlig om jeg kjører på max batterispar, noe Opera aldeles ikke gjør.

 

Min påstand og erfaring er fremdeles at FF både er bedre og atskillig mer brukervennlig enn Opera, selv om du ikke liker det.

 

Istedenfor å komme med masse tull å ball kan du jo forklare meg hvorfor Operas adblock lar det være en hvit ramme igjen der reklamen som er blokkert har vært?

 

Hvorfor hakker Opera og er treg når jeg kjører på maxbatteri?

Når FF ikke gjør det?

 

Eller er det sånn at man må tune Opera for at den skal virke optimalt?

Er det brukervennlig?

 

Men klart, dette harmonerer ikke med ditt syn, så da er det feilinformasjon.

 

Skjønner...

Lenke til kommentar
Det er ikke feilinformasjon å påpeke at Operas adblock er dårlig iforhold til FF sin.

Jo, fordi det er rent subjektivt.

 

Det er heller ikke å påpeke at FF kjører like kjapt som vanlig om jeg kjører på max batterispar, noe Opera aldeles ikke gjør.

Jo, for Opera er objektivt sett mindre og raskere og krever mindre systemressurser enn Firefox (Opera kan kjøre på mobiltelefoner med samme kjerne som på PC, og det kan ikke Firefox/Gecko). At du påstår at dette ikke er tilfelle er en subjektiv og ubegrunnet påstand.

 

Min påstand og erfaring er fremdeles at FF både er bedre og atskillig mer brukervennlig enn Opera, selv om du ikke liker det.

Flere subjektive, ubegrunnede påstander.

 

Eller er det sånn at man må tune Opera for at den skal virke optimalt?

Nei.

 

Men klart, dette harmonerer ikke med ditt syn, så da er det feilinformasjon.

Nei, det er feilinformasjon fordi du fremstiller det som objektive fakta.

Lenke til kommentar
Min påstand og erfaring er fremdeles at FF både er bedre og atskillig mer brukervennlig enn Opera, selv om du ikke liker det.

Problemet med dette er at det er påstand, og ikke noe mer. Du får ha den påstanden du vil, men det er lite nyttig for andre å høre om, er bedre om folk gjør seg opp en mening om brukervennlighet selv.

Istedenfor å komme med masse tull å ball kan du jo forklare meg hvorfor Operas adblock lar det være en hvit ramme igjen der reklamen som er blokkert har vært?

Det er fordi reklamen er innekapslet i en iframe. Bildet blir blokkert av Opera, men iframen, som er tom, blir ikke gjort noe med. Dette er forsåvidt en feil, og det ville ikke overraske meg om det blir endret i en fremtidig versjon.

 

Når det gjelder Operas adblocking generelt så er forskjellen i min mening for det meste i filosofien. Å blokkere reklame er i seg selv ikke nødvendigvis en god ting siden nettsiden vil direkte tape penger på det. Dersom Opera skulle blokkere reklame automatisk 'out of the box' så ville det gått utover mange legitime nettsider som avhenger av reklameinntekter. Måten du kan blokkere reklame i Opera funker glimrende for meg, jeg har ikke en generell interesse av å blokker reklame, men dersom jeg vil blokkere blinkende flash bilder osv, så kan jeg enkelt gjøre det.

Hvorfor hakker Opera og er treg når jeg kjører på maxbatteri?

Når FF ikke gjør det?

Mest sansynligvis din pc. Jeg kjører Opera uten noen som helst problemer når cpu er klokket ned til 600mhz. Opera er generelt sett meget fleksibel når det kommer til ytelse, sansynligvis langt mer enn Firefox.

Eller er det sånn at man må tune Opera for at den skal virke optimalt?

Er det brukervennlig?

Tuning? Hva slags tuning skulle det være. Du kan customize ting hvis det er noe du ikke liker, men det er absolutt ikke noe du trenger gjøre for å få en god brukeropplevelse.

Men klart, dette harmonerer ikke med ditt syn, så da er det feilinformasjon.

 

Skjønner...

Største problemet jeg har med disse debattene er at folk bruker personlige vaner og synspunkt som argumenter. Bare fordi du synest x og ikke liker y så er dette ikke noe argument for annet enn hva nettopp du liker. Diskusjoner om tekniske forskjeller er interessant, men å si at "Opera er jævlig treigt på pcen min" eller at "feature x suger, gidder ikke bruke det" synest jeg folk kan holde for seg selv.

Lenke til kommentar
Min påstand og erfaring er fremdeles at FF både er bedre og atskillig mer brukervennlig enn Opera, selv om du ikke liker det.

Problemet med dette er at det er påstand, og ikke noe mer. Du får ha den påstanden du vil, men det er lite nyttig for andre å høre om, er bedre om folk gjør seg opp en mening om brukervennlighet selv.

Istedenfor å komme med masse tull å ball kan du jo forklare meg hvorfor Operas adblock lar det være en hvit ramme igjen der reklamen som er blokkert har vært?

Det er fordi reklamen er innekapslet i en iframe. Bildet blir blokkert av Opera, men iframen, som er tom, blir ikke gjort noe med. Dette er forsåvidt en feil, og det ville ikke overraske meg om det blir endret i en fremtidig versjon.

 

Når det gjelder Operas adblocking generelt så er forskjellen i min mening for det meste i filosofien. Å blokkere reklame er i seg selv ikke nødvendigvis en god ting siden nettsiden vil direkte tape penger på det. Dersom Opera skulle blokkere reklame automatisk 'out of the box' så ville det gått utover mange legitime nettsider som avhenger av reklameinntekter. Måten du kan blokkere reklame i Opera funker glimrende for meg, jeg har ikke en generell interesse av å blokker reklame, men dersom jeg vil blokkere blinkende flash bilder osv, så kan jeg enkelt gjøre det.

Hvorfor hakker Opera og er treg når jeg kjører på maxbatteri?

Når FF ikke gjør det?

Mest sansynligvis din pc. Jeg kjører Opera uten noen som helst problemer når cpu er klokket ned til 600mhz. Opera er generelt sett meget fleksibel når det kommer til ytelse, sansynligvis langt mer enn Firefox.

Eller er det sånn at man må tune Opera for at den skal virke optimalt?

Er det brukervennlig?

Tuning? Hva slags tuning skulle det være. Du kan customize ting hvis det er noe du ikke liker, men det er absolutt ikke noe du trenger gjøre for å få en god brukeropplevelse.

Men klart, dette harmonerer ikke med ditt syn, så da er det feilinformasjon.

 

Skjønner...

Største problemet jeg har med disse debattene er at folk bruker personlige vaner og synspunkt som argumenter. Bare fordi du synest x og ikke liker y så er dette ikke noe argument for annet enn hva nettopp du liker. Diskusjoner om tekniske forskjeller er interessant, men å si at "Opera er jævlig treigt på pcen min" eller at "feature x suger, gidder ikke bruke det" synest jeg folk kan holde for seg selv.

9309047[/snapback]

 

Ok, men din\deres mening er objektiv?

 

Å det er altså ikke DERES subjektive mening at Opera er bedre? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...