Gå til innhold

Opera 9.5 på vei


Anbefalte innlegg

Prøvd å slette cache? Tools->Delete private data...

8939513[/snapback]

 

Jepp, det gjøres ved hver avslutning.

Har å prøvd å installere Opera på nytt.

 

Bruker forresten NIS07 så er ikke plaget med flashreklamer=)

8939565[/snapback]

OffT: Oi, oi, jeg lukter Norton-flaming på vei... Det er jo ryggmarksrefleksen hos mange her :tease:

 

OnT:

Syns Opera er gull, og har ikke opplevd ustabilitet annet enn på en maskin som nå er til reparasjon pga. hw-feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å slette cache? Tools->Delete private data...

8939513[/snapback]

 

Jepp, det gjøres ved hver avslutning.

Har å prøvd å installere Opera på nytt.

 

Bruker forresten NIS07 så er ikke plaget med flashreklamer=)

8939565[/snapback]

OffT: Oi, oi, jeg lukter Norton-flaming på vei... Det er jo ryggmarksrefleksen hos mange her :tease:

 

OnT:

Syns Opera er gull, og har ikke opplevd ustabilitet annet enn på en maskin som nå er til reparasjon pga. hw-feil.

8939587[/snapback]

 

Hehe, jeg vet=)

Men NIS07 er faktisk utrolig bra, kjapp, fikser det meste i bakgrunnen, lavt minneforbruk.

 

Problemet er forresten der uten NIS å.

Lenke til kommentar
Selv har jeg hatt et utall kræsj (grunnet flash)

8939474[/snapback]

 

Jeg har fortsatt ikke fått til flash i Opera. Håper de får fikset dette nå. Må alltid bruke IE til videoer på nett.. :(

8939510[/snapback]

Hvordan greier du det? Den integrerer seg jo selv ved installasjon av flashplayer.

Endret av PootieTang
Lenke til kommentar
Bruker versjon 9.2

 

Slik blir startsiden hos meg:

8939395[/snapback]

 

HVilken oppløsning kjører du på skjermen din? Prøv å øk oppløsning til 1024*768 evt 1280*1024 og se om det problemet retter seg da. Fullt mulig at kodingen av www.startsiden.no brekker sidebredden og dermed kødder opp Opera hos deg.

 

Jeg kjører Opera 9.21 på jobben og har ingen problemer med startsiden, kjører 1280*1024 oppløsning på begge LCD skjermene.

Lenke til kommentar
Bruker versjon 9.2

 

Slik blir startsiden hos meg:

8939395[/snapback]

 

HVilken oppløsning kjører du på skjermen din? Prøv å øk oppløsning til 1024*768 evt 1280*1024 og se om det problemet retter seg da. Fullt mulig at kodingen av www.startsiden.no brekker sidebredden og dermed kødder opp Opera hos deg.

 

Jeg kjører Opera 9.21 på jobben og har ingen problemer med startsiden, kjører 1280*1024 oppløsning på begge LCD skjermene.

8939877[/snapback]

 

Det er en bærbar med 1680x1050.

 

Jepps, er stort sett startsiden som er problemet, mitt problem er at jeg bruker startsiden veldig mye=)

 

Forhåpentligvis er dette noe som blir fikset i versjon 9.5

Lenke til kommentar
Jeg bruker ww.startsiden.no som startside, i Opera blir siden veldig rotete, bilder og tekst feilplassert feks.

Noen med Opera som kan sjekke om de opplever det samme?

Dette skjer ikke i IE7 eller FF.

 

Opera bruker mer ram enn IE7 og FF, itillegg bruker den mer cpu.

Det er iallefall min erfaring, forhåpentligvis er dette fikset i den nye versjonen.

8939135[/snapback]

 

Startsiden.no funker helt fint her. Hvilken versjon har du?

 

Det kan godt hende at Opera bruker en god slump minne og prosessorkraft. Jeg er mer opptatt av at den støtter web-standarder bedre enn noen annen web-leser, er rask, responsiv og komfortabel å bruke og ikke minst har det man trenger av funksjonalitet. :thumbup:

 

Ellers koker jo dette ned til smak og behag, som så mye annet.

8939281[/snapback]

 

Bruker versjon 9.2

 

Slik blir startsiden hos meg:

8939395[/snapback]

 

Har 9.21 selv, og ser helt perfekt ut hos meg (sjekk vedlegg). Tror det heller har noe med hva du har installert på maskinen din/instillinger enn Opera.

post-6332-1182771979_thumb.png

Lenke til kommentar

Enig, jeg tror heller ikke det er direkte Opera sin skyld. Evt har du avinstallert Opera, deretter gått til c:\documents and settings\brukernavn\application data\opera (eller noe slikt) og slettet innholdet der. OBS, ta vare på opera6.adr fila, for det er dine bookmarks!

 

Deretter reboot PC. Last ned nyeste versjon fra www.opera.com og installer.

Kjør opp Opera en gang slik at den bygger opp profilen din på nytt. Deretter k kopier opera6.adr fila tilbake til banen over og overskriv den "orginale" opera6.adr fila.

 

Hvis det er Opera feil så burde dette løse problemet. Men merk at det er nok ikke en direkte feil med Opera, men heller noe som har skjedd korrupt med din installasjon.

Lenke til kommentar
Bruker versjon 9.2

 

Slik blir startsiden hos meg:

8939395[/snapback]

 

HVilken oppløsning kjører du på skjermen din? Prøv å øk oppløsning til 1024*768 evt 1280*1024 og se om det problemet retter seg da. Fullt mulig at kodingen av www.startsiden.no brekker sidebredden og dermed kødder opp Opera hos deg.

 

Jeg kjører Opera 9.21 på jobben og har ingen problemer med startsiden, kjører 1280*1024 oppløsning på begge LCD skjermene.

8939877[/snapback]

 

Det er en bærbar med 1680x1050.

 

Jepps, er stort sett startsiden som er problemet, mitt problem er at jeg bruker startsiden veldig mye=)

 

Forhåpentligvis er dette noe som blir fikset i versjon 9.5

8939899[/snapback]

 

Sikker på at flashblokkeren din ikke skaper trøbbel?

 

AtW

Lenke til kommentar

@ sony 123:

det er skriftstørrelsen på datamaskinen som er satt for stor.

sett denne tilbake til standard (96 et eller annet tror jeg) så skal det gå bra.

 

på skolepc'en jeg fikk utdelt i fjor, så var skriftstørrelsen satt opp som standard, + masse annet søppel installert som antivirus osv.

da treffer man slike problemer når sidene er dårlig skrevet.

Lenke til kommentar
@ sony 123:

det er skriftstørrelsen på datamaskinen som er satt for stor.

sett denne tilbake til standard (96 et eller annet tror jeg) så skal det gå bra.

 

på skolepc'en jeg fikk utdelt i fjor, så var skriftstørrelsen satt opp som standard, + masse annet søppel installert som antivirus osv.

da treffer man slike problemer når sidene er dårlig skrevet.

8941541[/snapback]

 

Det kan være ja, men IE7 og FF er ikke plaget av dette, så opera blir da uaktuell om jeg må sette skriftstørrelsen tilbake til standard.

 

Ang flashblokker så har jeg ikke det, kun NIS07 som blokkerer reklamen.

Prøvd med NIS deaktivert å.

Lenke til kommentar

håper de implementerer synkroniseringsfunksjonene snart ;)

leste nettopp en artikkel om at de planla en sånn funksjon.

 

osync.sourceforge.net fungerer sikkert bra. men:

1. støtter ftp, sftp, men kunne godt ha tenkt meg andre protokoller

2. kunne tenkt meg synkronisering mens opera kjører!

3. jupp.

 

men hvis de lager en sånn synkroniseringsmetode håper jeg de tillater at synkroniserings data er på egen server...

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Kunne du gitt meg et screenshot av startsiden.no fra opera hvor du også viser skjermen din? så det er lettere å se forholdet. Også gjerne et fra IE7/FF.

 

Tror muligens det er en CSS fil som er slått av i din Opera, av en eller annen grunn.

 

Hvis du trykker på den knappen med brillene på, så vises visningslinjen. Der er det en knapp som det står forfattermodus på. trykk på pilen ved siden av den så kommer det opp mange stilsett du kan sette på siden. Sørg for at ingen er merket av, og her er det viktige: aller nederst står det sannsynligvis "fontsize1", sørg for at denne er merket av(altså satt på).

 

Når jeg slår av(altså satt av) den så får jeg lignende resultater som deg..

 

Også som noen andre sa: sørg for å sette zoom på 100%

Endret av manlord
Lenke til kommentar
RAM-debatten er totalt uviktig med mindre noen her sitter med 256mb eller mindre på maskinen sin.

Opera bruker jo minne etter hvor mye som er tilgjengelig. Har du 256 MB vil Opera tilpasse seg det. Nå er det jo selvsagt noen med så lite minne som fyrer på med tonnevis av mail, newsfeeds, 50+ tabs osv. og klager over at Opera bruker mye minne og er treg, men de burde kanskje vurdere om de ikke har LITT mye gående i forhold til hvor tregt systemet deres faktisk er.

 

For øvrig syntes jeg det er lite "synlige" forbedringer siden 9.2, særlig siden det har gått hva... to år?

Så hvis det ikke er i brukergrensesnittet så gjelder det ikke? :lol:

 

Tydelig at desktop browseren har falt litt i bakleksa i forhold til de mobile versjonene.

Nei, det er bare tull og tøys. Bare fordi det er samme skin betyr det ikke at ingenting har skjedd. I følge Opera så har de flere som jobber på desktop-versjonen enn noen sinne. Så du tar nok skammelig feil der ja.

Lenke til kommentar
Veel, når Opera bruker mer ram en IE7 og FF på samme plattform må det vel være lov å påpeke det=)

Itillegg er vises en stor del websider "feil" i Opera, det gjør de ikke i IE7 og FF.

Er klar over at det kanskje er Opera som viser sidene "rett", men for brukeren blir sidene feil.

Opera bruker mindre minne enn både IE og Firefox, særlig hvis du har en del sider åpne. Kan virke som det er et problem med PCen din siden du har disse problemene som ingen andre har.

 

Det er veldig få sider som ikke fungerer i Opera.

 

Det eneste jeg ikke liker ved Opera er når det kræsjer og "glemmer" alle tabs jeg hadde oppe

Det har aldri skjedd med meg, selv i versjoner som har vært mindre stabile. Merkelig.

 

Det verste som skjedde meg var da stort sett alle av fler hundre bokmerker plutselig forsvant.. men det hadde en klar sammenheng med at jeg hadde startet FRAPS videorecording uten å vite det, og det spiste opp alt ledig minne på samme partisjon. Desverre var altså dette måten Opera reagerte på (slettet stort sett samtlige bokmerker samt all e-mail i Opera mailklienten og alle meldinger og abbonnement i newsgroups).

Den slettet vel ingenting med vilje. Den prøvde bare å skrive informasjon til disk og feilet.

Lenke til kommentar

har selv brukt opera siden versjon 7 og noe...

har opplevd krasj av programmet, samtidig som opera greide å lagre alle sidene jeg hadde oppe...

 

synes opera laster sider mye kjappere enn ie, og det er sjeldent jeg trenger ie til noe. ie har skuffet meg altfor mange ganger.

 

ang sider som vises feil/rett i ulike browsere, kan dere sjekke blant annet rendringen av css her:

http://www.css3.info/selectors-test/

og her:

http://www.webstandards.org/action/acid2/

 

liker mulighetene i programmet til å ha oppe haugevis av sider av gangen og lett og effektivt kunne manøvrere i disse, samt å lagre alt i sessions

 

håper opera 9.5 blir enda bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...