Gå til innhold

GeForce 8800 Ultra kommer i mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dog er det ikke så mye å gå på med tanke på kjernefrekvensen, da 90 nm-teknologien som Nvidia benytter begynner å nå sitt maksimale potensiale.

Det sa de også om 256MB utgaven av GeForce 7800GTX... Men så kom 512MB utgaven med en GPU på samme prosess som var klokket vesentlig høyere.

 

 

Så spørs det jo når R600 kommer da... :whistle: Jeg tipper begynnelsen/midten av mai!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

leder meg til og se hvilken ytelse en kan få på dette kortet, om det blir råere enn r600 skal bli spennede og se.

 

Men en ting jeg lurer på er om de snart må skifte modellnavn? De er på 8800 nå, og 8900 kommer vel om noen måneder. men de støter kanskje på et problem år de når 9000, siden det navnet bruker allerede ATI, samme med mange av tallene i "9000 serien" 9200, 9600, 9700 osv.

Lenke til kommentar
Kansje GTX prisene blir mer levelige nå da, hvis ikke er det sikkert noen galninger som skal oppgradere fra GTX til Ultra

8256576[/snapback]

Jeg leste i går noe om en forventet veiledende pris i USA på 1000 dollar. (Ok, 999 da). Dvs. at utsalgsprisen i Norge trolig blir rundt 8-10.000 kr.

 

Redigert: Her

Lenke til kommentar
Men en ting jeg lurer på er om de snart må skifte modellnavn? De er på 8800 nå, og 8900 kommer vel om noen måneder. men de støter kanskje på et problem år de når 9000, siden det navnet bruker allerede ATI, samme med mange av tallene i "9000 serien" 9200, 9600, 9700 osv.

ATI løste det greit. Satt en X forran :thumbup:

og starta på ny.

Lenke til kommentar

Synes det er rimelig teit å tro at 8800 Ultra kommer til å bli kjappere enn R600. R600 er jo ikke lansert ennå, så det blir jo kun ren spekulasjon. Hva med å bare si at det blir spennende å se hvem som vil yte best at av de to? Etter ryktene så har jo R600 512bit minnebuss. Noe tilsynelatende 8800 Ultra ikke vil ha.

Lenke til kommentar

Yes! Konge at Ultra-navnet er tilbake. Og som nevnt over får de et problem når 9-serien kommer siden 9x00 allerede er "tatt" av ATi. Vil tippe at de bare gir blanke i 9-serien og finner en helt ny navnepraksis. 10-serien vil uansett ikke funke fordi det blir for mange siffer (Nvidia 10800 GTX funker bare ikke).

 

Menmen, det var en avsporing.. Kanskje GTXen nå kommer ned på et litt mer "folkelig" prisnivå? Dual GTX for under 8k anyone? :D

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...