Gå til innhold

- Telenors slagord er innholdsløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg må innrømme jeg sterkt misliker Netcom sin nye reklamekampanje med den musikalstilen, og savner dem ikke etter å ha byttet til Telenor etter rundt fem år som Netcom-kunde. Hvorfor? Jo, fordi jeg opplever bedre dekning der jeg ferdes, godkjent kundeservice og når jeg ringte 62 timer forrige måned og regningen kom på litt over fire hundre kroner (Telenor FriTid) så ville den samme regningen blitt mye høyere med SmartTalk som jeg brukte før.

Lenke til kommentar

Hva er det telenor prøver å si? At de gangene man er i kontakt med dem, f.eks gjennom kundeservice, så løser aldri sakene seg på første forsøk? Slik at kundeservice må si "vi snakkes"?

 

Jeg synes denne reklamen er ekstra meningsløs*. Jeg forstår rett og slett ikke hvordan de mener "vi snakkes" skal lokke folk til å kjøpe deres tjenester.

 

* Jeg mener at reklame i seg selv er meningsløst. Ref. signaturen min.

Lenke til kommentar

For en fullstendig verdiøs meningsutveksling mellom Telenor Mobil og NetCom. "Jeg synes ikke din reklame er noe bra" - "Vel, folk liker vår bedre enn din".

 

So what? Dette er jo som å sitte i sandkassa på barnehagen igjen. :)

 

* Jeg mener at reklame i seg selv er meningsløst. Ref. signaturen min.

Jaha? Selve meningen med en reklame er å selge produkter og tjenester. Om reklame oppnår dette så har det per definisjon en bakenforliggende mening. Personlig så kan jeg ikke fordra massive mengder av reklame (spesielt ikke TV-reklame og måten denne har ødelagt TV-titting), men det å si at reklame ikke har noen mening er jo bare.. vel.. dust. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
For en fullstendig verdiøs meningsutveksling mellom Telenor Mobil og NetCom. "Jeg synes ikke din reklame er noe bra" - "Vel, folk liker vår bedre enn din".

 

So what? Dette er jo som å sitte i sandkassa på barnehagen igjen. :)

Får si meg enig i den der.

 

Er langt fra noen ekspert på området, og vet ikke hvilket slagord som ut ifra kravene er best til ditt eller datt, men som tv-titter vet jeg at jeg synes Telenor-reklamene er koseligere, og kanskje til tider noe morsomt :)

 

NetCom ønsker å være så forskjellig fra Telenor som det går ann sier de, noe merkelig at man ønsker å være så forskjellig som mulig fra den ledende operatøren.

Lenke til kommentar

Synes slagordet har en artig dobbeltbetydning, jeg. I tillegg er det kort og greit.

I den første betydningen er det jo ganske rett fram: "Vi" er jo ganske inkluderende, og "snakkes" forteller jo greit hva det handler om.

I den andre betydningen kan man jo vri det til at "vi", altså Telenor, "blir brukt til snakking" (~snakkes)

Lenke til kommentar

Enig med sandkasseforslaget! Netcom er vel en smule inhabil? :p Ville vært som om Pepsi sa at cola smakte gymsokk. :!:

 

Edit: Er det egentlig en nyhet? :hmm: Tabloidjournalistikk....

 

Edit 2: Oi, trodde det var VG som hadde skrevet den, ikke en seriøs publikasjon som amobil. Da må jeg vel trekke tilbake det med tabloidjournalistikk. :ermm:

Endret av Dimanche
Lenke til kommentar

Telenor har vel valgt "vi snakkes" for å virke mer folkenære eller noe sånt vil jeg tro, det er i alle fall slik jeg tolker det.

 

De avslutter jo reklamene med det (i alle fall 1881-reklamene hvis man ser bort fra 1881-jingelen på slutten), akkurat som vanlige folk gjerne avslutter en samtale, og hele poenget med å si "vi snakkes" er jo vanligvis at vi skal/vil snakke med vedkommende igjen i fremtiden, på samme måte som Telenor gjerne vi at vi skal ta kontakt med dem etter å ha sett TV-reklamene.

 

Genialt prinsipp sånn sett, men jeg har uansett fått slagordet i vrangstrupen pga at jeg ikke liker de talentløse 1881-reklamene i utgangspunktet. :p

 

Netcom får slutte med sytingen og heller komme med et bra slagord selv. Bedre 3G-dekning hadde heller ikke vært å forakte. ;)

Lenke til kommentar

En reklame som er kul vil jo få folk til å tenke på den..

 

Som feks; "Njaaa - skeptisk!"

 

Alle bruker det utrykket en eller annen gang etter den reklamen, og folk tenker med en gang de hører den: "OH! det er posten sin reklame". Dermed, posten har oppnådd sitt budskap; folk vet hvem vi er.

 

Hvis dere husker den reklamen som gikk på TV for noen år siden, med Ballroom Blitz som theme sang.. Den var KUL.. Jeg savner den reklamen :(

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...