Gå til innhold

Kritisk hull i IE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette problemet, akkuratt som det forrige som ble oppdaget for Explorer gjelder kun i Explorer versjon 6, og ikke i versjon 7

 

 

Affected Products

 

Microsoft Internet Explorer 5.01 Service Pack 4 on Microsoft Windows 2000 Service Pack 4

Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1 on Microsoft Windows 2000 Service Pack 4

Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1 on Microsoft Windows XP Service Pack 1

Microsoft Internet Explorer 6 for Microsoft Windows XP Service Pack 2

Microsoft Internet Explorer 6 for Microsoft Windows Server 2003

Microsoft Internet Explorer 6 for Microsoft Windows Server 2003 Service Pack 1

Microsoft Internet Explorer 6 for Microsoft Windows Server 2003 (Itanium)

Microsoft Internet Explorer 6 for Microsoft Windows Server 2003 with SP1 (Itanium)

Microsoft Internet Explorer 6 for Microsoft Windows Server 2003 x64 Edition

Microsoft Internet Explorer 6 for Microsoft Windows XP Professional x64 Edition

Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1 on Microsoft Windows 98

Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1 on Microsoft Windows 98 SE

Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1 on Microsoft Windows Millennium Edition

http://www.frsirt.com/english/advisories/2006/2882

 

 

Link til nedlasting av Explorer 7 RC1

http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/default.mspx

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
[GDI]Raptor: Ja, og så? Det forandrer ikke det faktum at det er veldig mange flere som bruker IE6. Når IE7 ikke er ute i fullversjon en gang, har argumentet ditt veldig lite for seg, vil jeg si.

6983110[/snapback]

So what? Skjønner at bedrifter ikke kan bruke IE7 enda, men for privatpersoner er det etter min mening mer enn stabilt nok i RC1. Personlig har jeg ikke hat noen problemer med RC1, hadde heller ikke det med beta3.

 

 

Glad jeg bruker firefox. Hadde aldri noe tro på de tilhengerne som mente FF var sikker i noen form av ordets betydning, men jeg har langt bedre responstid og det er kjekt. Enkelt og greit.

6983274[/snapback]

Personlig synes jeg Firefox i Winodws er tregt og tungvindt...

 

At Firefox er så veeelig sikkert mener jeg er en stor myte...

http://news.com.com/Hackers+claim+zero-day...ml?tag=nefd.top

Lenke til kommentar
Finnes det en eneste vettug grunn til å bruke IE?

6983532[/snapback]

Bra integrering med andre MS programmer og de aller fleste sidene på nettet støtter IE, noe som ikke i like stor grad er tilfellet for f.eks. firefox. Jeg må selv bytte til IE innimellom for enkelte tjenester. Husker ikke hva det var sist jeg fikk problemer med. Tror det var en nettbutikk eller en annen betalingstjeneste. Riktignok lenge mellom hver gang, men at problemet i det heletatt oppstår betyr at jeg til en viss grad er avhengig av å ha IE tilgjengelig. Nå er det sikkert ikke alltid firefox sin feil at sidene ikke funker på denne nettleseren, men det er i grunnen revnende likegyldig for meg så lenge jeg ikke er utvikler av programmet, men bruker.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Raptor,02/10-2006 : 14:53]So what? Skjønner at bedrifter ikke kan bruke IE7 enda, men for privatpersoner er det etter min mening mer enn stabilt nok i RC1. Personlig har jeg ikke hat noen problemer med RC1, hadde heller ikke det med beta3.

6983441[/snapback]

Dette er irrelevant. Faktum er at Microsoft drøyet oppdateringen med 2 måneder, noe som etter min mening er altfor dårlig når det er snakk om en nettleser som brukes av størsteparten av alle internettbrukere.

 

Og hva angår FireFox, synes jeg ikke denne minnelekasjen er særlig merkbar. Problematikken blir jo dessuten kontinuerlig utbedret, og, det finnes jo alltids andre nettlesere (så som Opera).

 

Virker som om det er en artiklel om et IE-hull hver uke. Får håpe det ikke blir noe ulv-ulv situasjon av det.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...