Gå til innhold

OneCare er en suksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha noe så genialt, snakk om å ta seg betalt to ganger. Dette funker bare i IT bransjen. Skulle tatt seg bra ut om en bil produsent begynte å selge elendige biler med oppgraderingspakke slik at den funket noenlunde tilfredstillende.

6666531[/snapback]

 

SÅ du mener altså at alt slags antivirus og firewaller skulle være integrert i OS'et? NEI TAKK!

 

-Stigma

Lenke til kommentar

En sikker bil koster gjerne mer enn en hermetikkboks som blir småbiter av en skikkelig kollisjon. Sikkerhet koster penger å utvikle, så hvorfor skal man ikke kunne ta seg betalt for det. Det er jo greit at Linux-systemer tilbyr sikkerhet gratis, men folk må da kunne velge å betale litt ekstra for et kommersielt produkt. Som programmerer fryder jeg meg over alt folk er villig til å betale for.

Lenke til kommentar
Røpete rebelske tenåringer som skriker linux hver gang de ser noe fra Microsoft er det mer en nok av her på forumet,  så at de spammer denne tråden med sin lite gjennomtenkte propaganda er jo ikke noe nytt.

 

De er tross alt erfarne brukere med hardcore systemer som ubuntu....Mindt 4 uker!

6666598[/snapback]

 

Det ville overasket meg om stigfjell bare har holdt på med UNIX/Linux systemer, her Ubuntu i bare 4 uker. Menmen, du får synes hva du vil. Jeg likte ikke OneCare-pakken da jeg prøvde den ihvertfall.

Endret av luser32
Lenke til kommentar
Røpete rebelske tenåringer som skriker linux hver gang de ser noe fra Microsoft er det mer en nok av her på forumet,  så at de spammer denne tråden med sin lite gjennomtenkte propaganda er jo ikke noe nytt.

 

De er tross alt erfarne brukere med hardcore systemer som ubuntu....Mindt 4 uker!

6666598[/snapback]

haha, tror stigfjel har brukt noe annet enn Ubuntu, og det litt lenger enn 4 uker.

 

Men det er klart det, dersom noen ønsker å "bende over", og betale to ganger, så er det greit for meg.

 

En ting er iallefall sikker; dette produktet har en stor målgruppe :)

 

(og slikt burde vært gratis, når det lanseres til ett system som de selv har utviklet. Synd at trenden går mot å ta seg betalt for "tilleggspakker" som egentlig er sikkerhetsoppgraderinger, ser det i både programvare, og spillbransjen.

Lenke til kommentar

Det er jo litt paradoksalt at microsoft skal selge et produkt som har til hensikt å beskytte brukeren mot virus, ormer og spyware, når det er dårlig programmering fra MS sin side som har gjort det mulig å få virus, ormer og spyware på maskinen.

 

Buffer overflow og andre lignende problemer skyldes ikke brukerfeil, det er kun dårlig programmering og OneCare er bare "plaster" som dekker over såret frem til de får lansert Vista.

Lenke til kommentar

Genialt. Først selger de problemet og så kan de ta ekstra betalt for å fikse det som de allerede har tatt betalt for. Dette er prisfiksing fra Microsoft. Vi betaler om igjen for det de lovde vi fikk da vi betalte første gangen.

 

Hvorfor er Microsoft unntatt forbrukerlovgivningen på denne måten?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva folk klager over... jeg har et helt enkelt antivirusprogram på PC'en (de kan fås gratis) og har aldri vært plaget med noe som helst av virus. Spyware har jeg ikke sett på flere år (har ikke antispyware, men har scannet et par ganger). Ustabilitet finnes heller ikke, bortsett fra et noe buggete nettverkskort, men det er ikke MS sin feil har jeg funnet ut.

 

Kan man bruke en PC, så trenger man ikke Linux for å få et stabilt system som kjører 24/7 så lenge man vil. Windows XP fungerer bra for min del og ser absolutt ingen grunn til å bytte til noe annet. Og jeg kjører alt fra tekstbehandling og weblesere, via grafiske programmer til videoredigering og videoeffektprogrammer.

Lenke til kommentar
Haha noe så genialt, snakk om å ta seg betalt to ganger. Dette funker bare i IT bransjen. Skulle tatt seg bra ut om en bil produsent begynte å selge elendige biler med oppgraderingspakke slik at den funket noenlunde tilfredstillende.

6666531[/snapback]

 

SÅ du mener altså at alt slags antivirus og firewaller skulle være integrert i OS'et? NEI TAKK!

 

-Stigma

6666581[/snapback]

Når Vista kommer så kunne det likegjerne vært det. For det er bare MS sine produkter som får lov å oppdatere seg selv.

 

kilde:

Windows PatchGuard 'hindering security'

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva folk klager over... jeg har et helt enkelt antivirusprogram på PC'en (de kan fås gratis) og har aldri vært plaget med noe som helst av virus. Spyware har jeg ikke sett på flere år (har ikke antispyware, men har scannet et par ganger). Ustabilitet finnes heller ikke, bortsett fra et noe buggete nettverkskort, men det er ikke MS sin feil har jeg funnet ut.

 

Kan man bruke en PC, så trenger man ikke Linux for å få et stabilt system som kjører 24/7 så lenge man vil. Windows XP fungerer bra for min del og ser absolutt ingen grunn til å bytte til noe annet. Og jeg kjører alt fra tekstbehandling og weblesere, via grafiske programmer til videoredigering og videoeffektprogrammer.

6666752[/snapback]

Problemet her er ikke det at operativsystemet har feil, det har alle systemer, problemet er at utviklerene tar seg betalt for å fikse feil de selv har laget.

 

Det blir som om du leier inn en snekker til å gjøre ett arbeid, og han gjør masse feil, slik at huset ditt er mer utsatt for råte, skadedyr, etc., og han skal ta seg betalt for å reparere feilene han har laget.

Lenke til kommentar

Lastet ned betaversjonen av One-Care. Det tok livet av maskinen min og har laget masse problemer. Plutselig fikk jeg blå skjerm og raid oppsettet var ødelagt. Får ikke tilgang til dataene på hardiskene lenger. Det var One-Care som ikke må brukes sammen med andre tilsvarende problemer. Da krasjer det med uante problemer. Det kom på en melding senere. Har aldri vært borti et program som har laget større problemer noen gang. :mad:

Lenke til kommentar
Problemet her er ikke det at operativsystemet har feil, det har alle systemer, problemet er at utviklerene tar seg betalt for å fikse feil de selv har laget.

 

Det blir som om du leier inn en snekker til å gjøre ett arbeid, og han gjør masse feil, slik at huset ditt er mer utsatt for råte, skadedyr, etc., og han skal ta seg betalt for å reparere feilene han har laget.

6666773[/snapback]

Det er nettopp det jeg poengterer, at min PC aldri har vært utsatt for "råte" eller "skadedyr" og trenger derfor ikke dette programmet. Antivirus og antispyware får man jo gratis, så hvorfor ikke bruke de om dere har noe i mot å betale for Onecare?

 

Har aldri hatt problemer med Windows XP, uansett hvor utrolig det høres ut for dere :) Vet at dere digger Linux og sånt, men kan man bruke en PC, så får man stort sett Windows XP til å fungere ganske så bra.

Lenke til kommentar
Lastet ned betaversjonen av One-Care. Det tok livet av maskinen min og har laget masse problemer. Plutselig fikk jeg blå skjerm og raid oppsettet var ødelagt. Får ikke tilgang til dataene på hardiskene lenger. Det var One-Care som ikke må brukes sammen med andre tilsvarende problemer. Da krasjer det med uante problemer. Det kom på en melding senere. Har aldri vært borti et program som har laget større problemer noen gang. :mad:

6666842[/snapback]

Eh... det var BETAversjonen... det sier vel sitt, gjør det ikke? :ermm:

Lenke til kommentar
Lastet ned betaversjonen av One-Care. Det tok livet av maskinen min og har laget masse problemer. Plutselig fikk jeg blå skjerm og raid oppsettet var ødelagt. Får ikke tilgang til dataene på hardiskene lenger. Det var One-Care som ikke må brukes sammen med andre tilsvarende problemer. Da krasjer det med uante problemer. Det kom på en melding senere. Har aldri vært borti et program som har laget større problemer noen gang. :mad:

6666842[/snapback]

Eh... det var BETAversjonen... det sier vel sitt, gjør det ikke? :ermm:

6667150[/snapback]

Beta versjon betyr ikke at en har laget en install som bare kanskje herper maskina de. dvs. med untak av useriøse softwareprodusenter seff. Nå sier ikke jeg at MS er useriøse, jeg bare beskriver en useriøs aktør. Så kan en jo eventuelt stille seg kritisk til beskrivelseskriteriene eller eventuelt om hendelsen var korrekt gjengitt av bbjoern. Om en ikke finner en av de to overnevnte komponentene urimelige så kan en jo spørre seg hva motivasjonen bak utsagnet "MS er seriøse" eventuelt skal bygge på. ;)

Lenke til kommentar
(og slikt burde vært gratis, når det lanseres til ett system som de selv har utviklet. Synd at trenden går mot å ta seg betalt for "tilleggspakker" som egentlig er sikkerhetsoppgraderinger, ser det i både programvare, og spillbransjen.

6666639[/snapback]

Det er ikkje noko problem å få tak i gratis sikkerhetsprogram. MS har og i samarbeid med andre leverandører tilbud programvare gratis.

 

Hadde MS komt med denne pakka gratis (då gjerne som ein del av Vista, oppdatering til tidlegare Windows utgåver) ville folk klaga over at dette hindrer konkurranse. Når MS tek seg betalt for produkte klager folk over det. Folk må og huske på at det er frivillig å kjøpe dette produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...