Gå til innhold

Omtale av Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra PC omtalen

 

Det er ikke en levende sjel å se i byen bortsett fra laget ditt, fienden og eventuelle gisler de har slått kloa i. Selv om man skulle klare å overse dette, er følelsen av at det er noe som ikke stemmer sterkt tilstedeværende.

Dette hjelpes heller ikke av at byen later til å være hugget ut i granitt; dører lar seg ikke åpne, vinduer kan ikke knuses, og lave gjerder er umulige å forsere. Det hjelper ikke at alt ser ekte ut, når det føles så kunstig som her.

 

 

Greit at det får 6/10 til PC

Men det er jo akkurat det samme som beskrivelsen ovenfor til xbox 360 og den får jo 8/10. Er det fordi vi ikke kan forvente noe bedre til 360, men PC burde ha mere detaljer?

Endret av avanore
Lenke til kommentar

PC-versjonen er mye dårligere enn den til Xbox 360. Spilte det på 360 hos en kompis og syntes det var kjempegøy. Etter besøket gikk jeg rett hjem og satte meg ned for å laste ned spillet. Gjett om jeg ble skuffet! Glad jeg ikke kastet bort penger på det.

 

Spillet ble faktisk avinstallert for å få plass til Matrix i HD, noe som sier litt om hva jeg syntes om spillet.

Endret av Kris R
Lenke til kommentar

Fienden er elementer av den mexicanske hæren som er lojal mot en eller skurkete general, ikke tilfeldige terrists. Dette kommer ganske klart fram gjennom briefingene man er tvunget til å gjespe seg gjennom, så det er litt overraskende at anmelderen ikke får akkurat den grunnleggende historiebiten på plass.

 

I forbindelse med releasenotes til 1.06-patchen kom forøvrig noen og venner og jeg opp med noen problemer vi gjerne skulle ha sett fikset i samme slengen:

 

Vanilla dato: 20. May 2006 - 14:27:34

Jeg savner:

-Brainslug removed from friendly AI-players. They now no longer wander aimlessly into the enemies' field of fire.

-You now no longer have to endure the whole god damn mission intros every single time you start a mission in coop. We're sorry.

-Save points now work in multiplayer. We now realise that playing the first 2/3 of a mission over and over again will soon loose its appeal. Please forgive us. Here, have a lollipop. And a popsticle.

-The captain's fancy goggles can now be picked up by another player if the captain dies.*

 

XtraLars dato: 20. May 2006 - 14:33:48

- friendly AI now has a Run Function.

 

KaosBolle dato: 21. May 2006 - 01:26:31

- Game now looks and feels like World of Warcraft and is essentially exactly that game.

 

Vanilla dato: 22. May 2006 - 10:10:02

-Friendly AI no longer steals your fucking cloudsong

 

Edit: *Vi har en teori om at det flasher "GAME OVER" på skjermen når kapteinen stryker med fordi han har så dyre briller. Klønete spilldesign.

Endret av CWalken
Lenke til kommentar
PC-versjonen er mye dårligere enn den til Xbox 360. Spilte det på 360 hos en kompis og syntes det var kjempegøy. Etter besøket gikk jeg rett hjem og satte meg ned for å laste ned spillet. Gjett om jeg ble skuffet! Glad jeg ikke kastet bort penger på det.

6161593[/snapback]

 

Det er samme spillet på PC som 360. Eneste forskjellen er at du kan justere grafikken. Men har du en high end PC så skal dette gå flytende. Gjør det hos meg og med mus/tastatur så blir det faktisk bedre for min del.

 

Men det har ingenting med omtalen å gjøre. Er jo samme detaljer på 360 og samme spill. Men alikevel fikk det 8/10

 

Du burde ikke uttale deg om at du lastet ned spillet da piratvirksomhet er forbudt på forumet.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Syns det var lite dybde i omtalen.

Igjen syns det veldig godt at de fleste* spillandmelderne her singleplayer spillere. Selv om det har godt 2-3uker siden spillet har vært ute blir det samme historien. Liten beskrivelse av hva man kan spille online.

Du nevner heller ikke hvilken feil en kan forvente seg å spille online...

 

Ikke det at MP til GRAW er perfekt nå men de holder på en "MP-patch" som kommer i Juni.

Å måle X360 or PC versjonen er bare galt. Redstorm samt Ubisoft Frankrike har langt flere ressurser & folk til X360. Mens lille Svenske GRIN har/hadde 50.stk som jobbet på GRAW PC siden Januar 2005.

 

Og omtalen greier heller ikke å nevne noe om "body awareness-systemet" som GRAW så fint har utført.

 

Det at du ikke kan fjerne våpenet fra synsfeltet.

Du kan skli på knærene samt magen(kaste deg frem). Du kan også stå på tærene og bli ca.10cm høyere i noen sekunder.

 

 

Skuffende omtale, bare på 1 side og det 2-3uker etter release... :thumbdown:

Har ingenting imot karakteren, synes omtalen var vel for liten.

Endret av Deosl
Lenke til kommentar

6161593[/snapback]

 

 

Du burde ikke uttale deg om at du lastet ned spillet da piratvirksomhet er forbudt på forumet.

6161637[/snapback]

 

 

ehh...Kanskje han laste ned demo??

6161830[/snapback]

Eller kanskje ikke. Grunnen til at jeg lastet ned fullversjonen var at jeg ville teste om spillet var verd å kjøpe, noe det ikke var. Dermed var det bra at jeg ikke kastet bort pengene mine på det.

Lenke til kommentar

6161593[/snapback]

 

 

Du burde ikke uttale deg om at du lastet ned spillet da piratvirksomhet er forbudt på forumet.

6161637[/snapback]

 

 

ehh...Kanskje han laste ned demo??

6161830[/snapback]

Eller kanskje ikke. Grunnen til at jeg lastet ned fullversjonen var at jeg ville teste om spillet var verd å kjøpe, noe det ikke var. Dermed var det bra at jeg ikke kastet bort pengene mine på det.

6162181[/snapback]

 

Du er ikke så smart som snakker om nedlasting av full versjon spill !!

Lenke til kommentar

6161593[/snapback]

 

 

Du burde ikke uttale deg om at du lastet ned spillet da piratvirksomhet er forbudt på forumet.

6161637[/snapback]

 

 

ehh...Kanskje han laste ned demo??

6161830[/snapback]

Eller kanskje ikke. Grunnen til at jeg lastet ned fullversjonen var at jeg ville teste om spillet var verd å kjøpe, noe det ikke var. Dermed var det bra at jeg ikke kastet bort pengene mine på det.

6162181[/snapback]

 

Du er ikke så smart som snakker om nedlasting av full versjon spill !!

6162423[/snapback]

Det er da lov å snakke om det, bare man ikke veileder noen. Vi lever jo ikke i et diktatur.

 

PS. Hva har skjedd med quote-funksjonen?

Endret av Kris R
Lenke til kommentar

For å kommentere noen av punktene som tas opp her:

  • Jeg fikk med meg noe prat innimellom oppdragene om bakgrunnen for konflikten, men jeg syntes det var mye artigere å kikke på utsikten. :p Historien er ikke det som vektlegges tyngst i GRAW, akkurat.
  • PC-versjonen og 360-versjonen er ikke det samme spillet, etter hva jeg har fått høre (har ikke selv testet 360-versjonen). Dette er nok noe av grunnen til at de to versjonene fikk forskjellig karakter av Gamer.
  • Grunnen til at ikke flerspillerfunksjonene ble grundigere gjennomgått, er at hovedmodusen (samarbeidsspillingen) er mye det samme som énspillermodusen, bare med smartere(?) lagmedlemmer. Domination-modusen kan vel de fleste tenke seg til hva går ut på. Jeg merket ingen spesielle problemer da jeg spilte på nett, og dermed nevnes det heller ikke.
  • Body Awareness-systemet ble da visselig trukket frem som et stort pluss. Det er jo nettopp den gode realiseringen av bevegelsesmønsteret til spilleren, sammen med det gode våpenspillet, som gjør at GRAW ender opp med en sekser. Som faktisk er over middels, og ikke en dårlig karakter. I tilfelle noen skulle tro noe annet. ;)

Endret av Yetipants
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...