Gå til innhold

- Nokia har bommet igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokia N70 er fortsatt den beste telefonen jeg har vært borti, så jeg gir langt beng i om den ikke er like tynn som damene til M-BSs, telefonen er deilig.

Har prøvd Razr, og kan ikke si jeg liker at den er så tynn. Er jo helt ødelagt knappesystem og vondt telefon og flippe opp. Vært borti de fleste produsenter, og kan godt si at Nokia er de som produserer flest gode telefoner all over. Mye mulig fordi jeg ikke har noe til overs for menysystemene til andre produsenter enn Nokia og SE.

 

Og at Nokia klarer å prestere å selge hver tredje telefon idag selvom de har "bommet" så mye, jo det er ganske bra.

Lenke til kommentar
Nokia har bommet når det gjelder markedet for syltynne klapptelefoner! Det er vel det man mener her. Unødvendig artikkel men...

5977885[/snapback]

 

Det som menes er at Nokia ikke klarer å henge med på trendene i mobilmarkedet. Eksemplene er kamskjelltelefoner, som det tok Nokia lang tid å følge opp, og tynne telefoner som så å si alle produsenter bortsett fra Nokia har hengt seg på.

 

Et annet eksempel, som ikke er nevnt i artikkelen, er mp3-bølgen, som Nokia også brukte lang tid på å henge seg skikkelig på. 3230 er vel et eksempel på dette. Telefonen ble markedsført som en mp3-spiller, men hadde ikke engang stereolyd.

 

Om Nokias manglende vilje eller evne til å hive seg på trender er bevisst eller ikke, kan vi ikke svare på, men da klapptelefoner var det heteste man kunne få tak i, mistet selskapet mange kunder på grunn av manglende satsing.

 

Om det er bra eller dårlig at Nokia ikke følger de siste trendene er imidlertid en helt annen diskusjon. Og om Nokias design er bra eller dårlig er som blaster88 sier over her opp til hver enkelt å avgjøre :)

Lenke til kommentar

LOL, morsomt å se hvor diskuterbart Nokia er iforhold til SE og Siemens.

 

Synes Nokia har truffet jeg.

De har truffet med L^Amour, 6270/6280/N70

Det er de jeg vet om, tror de treffer med 3250 også jeg.

Hvem andre produsenter kan si at de treffer med såpass mange modeller?

Selvfølgelig måler man det ikke mot antall telefoner man tilbyr.

 

Nokia er suverene.

De tilbyr mobiler til enhver person, trenger man ingenting, har Nokia det, trenger man litt, har Nokia det, trenger man alt, så har faktisk Nokia det også.

 

Det er mobiler vi snakker om, ikke kamera ikke sant?

Lenke til kommentar

Sånne utsagn provoserer sterkt. :mad: Selv synes jeg designet på N80 og N70 er noe av det fineste som er tilgjengelig på markedet.

 

Noen analytikere tror Nokia begår en grov feil med disse telefonene. - Det fjerner sexyheten. Om du kaller dem små datamaskiner, gjør du dem kjedelige, sier Gartner-analytiker Carolina Milanesi til Reuters.

Det finnes da ikke en mer sexy mobil enn N80. :love: Og små datamaskiner er da alt annet en kjedelige. En tynn klapp-mobil uten noe særlig med funksjoner under panseret er derimot kjedelig.

 

Huff sier jeg bare.

 

Alle som stiller et minimum av krav til design, velger bort Nokia først.
Det dummeste jeg har hørt på lenge. :ermm: Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Jeg sliter voldsomt med å holde orden på alle modellene til Nokia. Sony Ericssson har et mye mer oversiktlig system. Jeg mener, det er lett å skjønne at Sony Ericsson W800 er råere enn en W550, og at J er billigmodell, W er walkman og at Z er klappmodeller, osv. Men med Nokia er det komplett umulig å skjønne nummerbetegmelsene. Blir forvirra av sånt, jeg...

 

Tom

 

:cry:

Endret av whitefang
Lenke til kommentar

Eg må seie meg einig med mange andre her inne: Det der var ein heller usakleg artikkel.

 

Er det noko eg tykkjer er keisamt, så må det vere klapptelefonar som har eit dårleg kamera og ingenting anna.

 

Når eg ser på telefon, leitar eg etter ein som kostar relativt lite og har relativt mange funksjonar. Av denne grunn har eg ein Nokia, då andre produsentar ikkje har hatt noko å tilby.

 

Det er ulike målgrupper innanfor mobilmarknaden, det trur eg denne analytikaren bør tenke på neste gong.

Endret av brukernamn
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...