Gå til innhold

1 TB HVD snart underveis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en ting med platene, de færreste av oss trenger å ta backup av 1TB data, ihvertfall vil de færreste betale det det vil koste fr dette systemet.

 

Synes det høres mer spennede ut med kredittkort med 30 GB lagringsplass, får man litt kjappere overføring på denne så kan det bli aktuelt å bruke det som harddisk. Men spørrsmålet er jo hvor mange ganger man kan skriver over dataene på denne herligheten da.

Lenke til kommentar
Det er en ting med platene, de færreste av oss trenger å ta backup av 1TB data, ihvertfall vil de færreste betale det det vil koste fr dette systemet.

 

Synes det høres mer spennede ut med kredittkort med 30 GB lagringsplass, får man litt kjappere overføring på denne så kan det bli aktuelt å bruke det som harddisk. Men spørrsmålet er jo hvor mange ganger man kan skriver over dataene på denne herligheten da.

5055911[/snapback]

 

Innen dette kommer på markedet, så er det ikke usannsynlig at 1 TB ikke er for mye.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis bare holdbarheten på platene øker tilsvarende da. Hvem er det som vil risikere at en hel TB er borte om kort tid ?

5055965[/snapback]

Huff, det gamle argumentet ennå en gang. Jeg får vel gjenta meg selv for ørtende gang: Hvis du har 1TB med data, ville du da synes at alternativet å ikke ta backup er bedre?

 

Er det noen som har hørt noe om tidsperspektiv på disse platene?

 

Hva med "sikkerhetssystemer"? Får man bruke lagringsplassen som man selv vil eller vil den bli sperret, kryptert og låst ned?

 

Kommer til å ta en held dag å brenne en slik plate.
Hmm.. 1TB/1Gbit/s=8.000 sekunder = ca 2 timer og et kvarter. Det er lang tid ja, men så vil det jo ta ca 21 timer og et kvarter å brenne samme mengde data på DVD med 16x, så det er ikke helt galt. Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hvis bare holdbarheten på platene øker tilsvarende da. Hvem er det som vil risikere at en hel TB er borte om kort tid ?

5055965[/snapback]

Huff, det gamle argumentet ennå en gang. Jeg får vel gjenta meg selv for ørtende gang: Hvis du har 1TB med data, ville du da synes at alternativet å ikke ta backup er bedre?

Definitivt ikke. Men når du først tar backup, må du kunne stole på at dataene er der hvis/når du skal ha de tilbake igjen. Slik som det er nå, så lager hvertfall jeg 2 kopier av feks bildearkiv. En brukskopi, og en for lagring. Det er skremmende hvor fort platene forvitrer.

Lenke til kommentar
Hvis bare holdbarheten på platene øker tilsvarende da. Hvem er det som vil risikere at en hel TB er borte om kort tid ?

5055965[/snapback]

Huff, det gamle argumentet ennå en gang. Jeg får vel gjenta meg selv for ørtende gang: Hvis du har 1TB med data, ville du da synes at alternativet å ikke ta backup er bedre?

Definitivt ikke. Men når du først tar backup, må du kunne stole på at dataene er der hvis/når du skal ha de tilbake igjen. Slik som det er nå, så lager hvertfall jeg 2 kopier av feks bildearkiv. En brukskopi, og en for lagring. Det er skremmende hvor fort platene forvitrer.

5056139[/snapback]

 

Det er derfor HD er tingen ;) Den sier ifra når den tar kvelden. Enklere og mer praktisk er det også.

 

AtW

Lenke til kommentar

tror nok helst jeg hadde stolt mest på en eller annen form for magnetoptisk media. greit nok dem tar lang tid å skrive men når dem så først er skrevne så skal det en del til før en mister dataene :)

 

har litt sans for at bluray skal bruke kasse på sine plater. det hjelper på holdbarheten at en ikke trenger å komme i kontakt med dataflaten når en håndterer media.

Lenke til kommentar

Spennende saker. Skal bli interessant å følge med på om det materialiserer seg til ett sluttbruker produkt.

 

Er skeptisk til holdbarhet og sårbarhet på slike plater. Hvis platene hadde blitt virkelig billige så kan det hende at Blueray og HD-DVD blir taperne. Ihvertfall for datalagring hos hjemmebrukerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...