Gå til innhold

Pentium D 900 i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, dette må holde kjeft om :D

Virtualisering må ikke kundene få vite om, da vil jo pc salget gå ned, og det vil vi ikke ha noe av!

:p

 

/back on track

Men til gjengjeld, så blir vel disse prosessorene med tillbehør såppas mye dyrere enn ett 6xx opsett, så de fleste vil nok styre unna...

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Endelig begynner jeg å forst seriesystemet til Intel. Det tok sin tid :wee:

Pentium D er D, fordi D er den 4. bokstaven i alfabetet(Pentium 4). En evt. Pentium 5, vil da bli Pentium E.

 

Men så var det disse nummerne da, som kanskje er viktigere. De har enda ikke vært på 700. De hoppet fra 300->600->800 og nå 900...

Og jeg vil tror at ytelsen på 900-serien ikke er 3 ganger så sterk som på 300-serien. Ikke logisk...

 

Men, er det bare jeg som synes det hadde vært kult med en Penitum D 955 med et Intel 955X brikkesett? :D

Lenke til kommentar
Endelig begynner jeg å forst seriesystemet til Intel. Det tok sin tid :wee:

Pentium D er D, fordi D er den 4. bokstaven i alfabetet(Pentium 4). En evt. Pentium 5, vil da bli Pentium E.

 

Men så var det disse nummerne da, som kanskje er viktigere. De har enda ikke vært på  700. De hoppet fra 300->600->800 og nå 900...

Og jeg  vil tror at ytelsen på 900-serien ikke er 3 ganger så sterk som på 300-serien. Ikke logisk...

 

Men, er det bare jeg som synes det hadde vært kult med en Penitum D 955 med et Intel 955X brikkesett? :D

5003981[/snapback]

 

 

har alltid tenkt at D sto for dual(-core)... Aner ikke hvorfor men

fins det noen single core som har bokstaven D, bortsett fra celeron?

Endret av Zipman
Lenke til kommentar
Endelig begynner jeg å forst seriesystemet til Intel. Det tok sin tid :wee:

Pentium D er D, fordi D er den 4. bokstaven i alfabetet(Pentium 4). En evt. Pentium 5, vil da bli Pentium E.

 

Men så var det disse nummerne da, som kanskje er viktigere. De har enda ikke vært på  700. De hoppet fra 300->600->800 og nå 900...

Og jeg  vil tror at ytelsen på 900-serien ikke er 3 ganger så sterk som på 300-serien. Ikke logisk...

 

Men, er det bare jeg som synes det hadde vært kult med en Penitum D 955 med et Intel 955X brikkesett? :D

5003981[/snapback]

 

Hva med Pentium M da? Hvorfor M(Mobile?)? Pentium M er vel også kjent som 700 serien.. Tror nok bare vi må akseptere at disse tallene er like ulogiske som at Corolla ikke heter Frida og at den nye 3 serien til BMW ikke heter 4 serien, selv om det kanskje hadde vært mer logisk...

 

Selv kommer jeg nok til å vente på neste generasjons desktop CPUer fra Intel, da det ikke er ytelsen på CPUen som er det største problemet med min PC :)

Det er vel fremdeles snakk om LGA 775.

Lenke til kommentar
Et nytt flaggskip skal også lanseres, Pentium Extreme Edition 955. Denne vil kjøre på 3,46 GHz med 1066FSB og skal kombineres med 975X-brikkesettet. Veiledende pris er $999.

For den er verdt pengene tenker jeg! :roll:

5004070[/snapback]

 

Eller ikke!

 

Flott at det skjer ting på Intel Fronten!

Lenke til kommentar
Klarer ikke helt å hisse meg opp over denne lansering, relativt tannløs "standard-oppgradering" men forventet vel heller ikke noe mer.

 

AtW

5004139[/snapback]

 

Tja, hadde det vært AMD ville nok en liknende lansering vært en "ny generasjon"? Er ellers enig med deg, når det er sagt klarer jeg ikke å hisse meg opp over noen CPU lanseringer for tiden. Generelt sett lite nytt, dvs jeg anser ikke å klaske to kjerner på en CPU som noen stor sak, heller som en løsning rundt ett generelt problem med å finne ytelse ved de eksisterende løsningene. Poenget mitt er at det ser ut til å være litt idetørke for tiden..

 

Faktisk vil jeg si at Montecito er noe av det mer interessante som har skjedd den siste tiden, uten at jeg tror den lanseringen vil bety noe for min hverdag i noen større grad :)

Lenke til kommentar
Et nytt flaggskip skal også lanseres, Pentium Extreme Edition 955. Denne vil kjøre på 3,46 GHz med 1066FSB og skal kombineres med 975X-brikkesettet. Veiledende pris er $999.

For den er verdt pengene tenker jeg! :roll:

5004070[/snapback]

 

 

Tja kommer ann på hva du sammenligner den med, en FX 57 koster jo 8720 kr og den er enkeltkjerne da :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...