Gå til innhold

Pentium D 900 i januar


Anbefalte innlegg

Uff.. vedder på at dette kommer til å bli noe like dumt som prescott..

Skjønner ikke hva det er folk som kjøper intel tenker på egntlig jeg..

5004230[/snapback]

 

Har du prøvd disse? Har du prøvd prescott??

neppe for om du hadde det ville du sett at prescott yter tilnermelsesvis likt med en A64,du må kjøre tester for å se forskjell,noe en gjeng med samme innstilling som den du forespeiler fikk erfare da vi lot dem ta en blindtest.

For å si det slik, de går neppe rundt og forteller hva resultatet ble :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff.. vedder på at dette kommer til å bli noe like dumt som prescott..

Skjønner ikke hva det er folk som kjøper intel tenker på egntlig jeg..

5004230[/snapback]

 

Har du prøvd disse? Har du prøvd prescott??

neppe for om du hadde det ville du sett at prescott yter tilnermelsesvis likt med en A64,du må kjøre tester for å se forskjell,noe en gjeng med samme innstilling som den du forespeiler fikk erfare da vi lot dem ta en blindtest.

For å si det slik, de går neppe rundt og forteller hva resultatet ble :-)

5004387[/snapback]

 

Jeg kommer bare med et lite innspill her, kommer ikke til å kommentere det ytterligere, da det er litt på kanten av tråden. Det hjelper ikke om det yter tilnærmingsvis likt, når intel er dyrere (for samme ytelse) og varmere.

 

AtW

Lenke til kommentar
I forhold til 800-serien skal 900-serien tilby bedre ytelse, lavere effektforbruk og støtte for Intels virtualiseringsteknologi.

Etter å ha lest testen hos THG så ser det ut til at man kan stryke argumentet om bedre ytelse. Ytelsen ser helt identisk ut på ellers like CPU'er. (klokkehastighet, cache, FSB, pris)

 

Som forventet ser Presler og Cedar Mill ut til å bli et laaangt gjesp. Jeg gleder meg til det begynner å skje store ting (Les: Høsten 2006, Merom, Conroe osv)

Lenke til kommentar
Klarer ikke helt å hisse meg opp over denne lansering, relativt tannløs "standard-oppgradering" men forventet vel heller ikke noe mer.

 

AtW

5004139[/snapback]

 

 

Er ikke virtualiserings teknologien ganske bra da ?

Trodde da dette var et av de STORE tingene(må jo være utrolig praktisk på bibliotek, skoler, internettkafeèr og slikt).

 

 

 

Nesten så jeg begynner å vurdere denne selv(AMD :w00t: ) da jeg tenker litt mer i de økonomiske baner.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Klarer ikke helt å hisse meg opp over denne lansering, relativt tannløs "standard-oppgradering" men forventet vel heller ikke noe mer.

 

AtW

5004139[/snapback]

 

 

Er ikke virtualiserings teknologien ganske bra da ?

Trodde da dette var et av de STORE tingene(må jo være utrolig praktisk på bibliotek, skoler, internettkafeèr og slikt).

 

 

 

Nesten så jeg begynner å vurdere denne selv(AMD :w00t: ) da jeg tenker litt mer i de økonomiske baner.

5004542[/snapback]

 

Virtualisering kan jo være bra, på de arbeidsoppgavene jeg ser for meg at virtualisering er nyttig, er ikke jeg som privatperson villig til å kjøpe en så dyr prosessor for. Om 5 år når dise virtualiseringsprosessorene er billige, så er det sikkert kjekt for privatpersoner. (finnes vel sikkert noe det kan brukes til nå også, men har ikke fantasi nok til å se den helt gigantiske nytten for privatpersoner).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...