Gå til innhold

TEST: ASUS A8N-SLI Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det testpanelet må begynne å trekke inn, er andre operativsystemer enn Windows, eksempelvis Linux. Flere og flere begynner å bruke linux nå, og det vil være svært aktuelt å se hvor godt hovedkort er støttet i dette operativsystemet. Dessuten, i linux kan man dra full nytte av en Athlon 64, siden Linux lenge har hatt 64-bitsstøtte.

Lenke til kommentar

En god test.

 

Men, jeg synes testen av overklokkingsegenskapene blir litt feil! Hvor høy frekvens hovedkortet takler isolert sett sier ikke så veldig mye om hvor bra overall-ytelse man sitter igjen med etter klokking. (Det er vel få så klokker så høyt at 300-mhz-grensen blir noe problem)

 

Etter det jeg har lest så er dette kortet en del bedre på å klokke CPU'en enn det MSI K8N Diamond er, som fikk veldig mye skryt for sine overklokkingsegenskaper. På en annen side er ikke dette kortet helt maks på å klokke minnet med 1T.

 

Men, alt i alt en bra test! :thumbup:

 

Edit: en liten detalj fra konklusjonen:

 

Dette er ikke det første kortet ASUS har laget som har hatt problemer med vifter som lager ulyder, og vi får håpe at de snart tar tak i problemet.

 

og fra en annen post på forumet:

 

Jeg har gitt feedback til produkt-sjefen på alle klagene på chipset viftene på A8N-SLI, og idag har jeg fått tilbakemelding fra produktsjefen i Taiwan at dette vil bli fikset på fremtidige kort. Det er en mager trøst for de som allerede har kjøpt, men det er i hvert fall bra at deres klager blir hørt og gjort noe med!

 

Med vennlig hilsen

Preben Stub | ASUS Nordic

Endret av krister461
Lenke til kommentar
stemmer det virkelig at dette kortet også har firewire 800 , altså i1394b?

nei

Det står nå det i testen...

 

Og stigfjel, det holder med en påminnelse! Vi har fått det med deg at du ønsker test i andre operativsystem, man får nemlig med seg slike ting etter en post.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...