Gå til innhold

TEST: ASUS A8N-SLI Deluxe


Anbefalte innlegg

Hvordan kan den eksterne "SATA-braketten" brukes?

Den kan brukes til å koble til sata hardisker uten å åpne kabinettet. -Man kan også koble til eksterne s-ata harddisker på braketten

 

Forresten bra artikkel, men ang BIOS: Det ble testet med 1004 og 1005-BETA BIOSer, men nå har det kommet ut både 1006 final, og 1007 BETA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan den eksterne "SATA-braketten" brukes?

Den kan brukes til å koble til sata hardisker uten å åpne kabinettet. -Man kan også koble til eksterne s-ata harddisker på braketten

 

Forresten bra artikkel, men ang BIOS: Det ble testet med 1004 og 1005-BETA BIOSer, men nå har det kommet ut både 1006 final, og 1007 BETA.

Jo,men er disse noe bedre?

Etter det jeg forstod på JM så ble han ikke kvitt sine problemer med den nye biosen.

Lenke til kommentar
Hvordan kan den eksterne "SATA-braketten" brukes?

Den kan brukes til å koble til sata hardisker uten å åpne kabinettet. -Man kan også koble til eksterne s-ata harddisker på braketten

 

Forresten bra artikkel, men ang BIOS: Det ble testet med 1004 og 1005-BETA BIOSer, men nå har det kommet ut både 1006 final, og 1007 BETA.

Jo,men er disse noe bedre?

Etter det jeg forstod på JM så ble han ikke kvitt sine problemer med den nye biosen.

Om JM er JimRamse, så har han kverket kortet sitt før han fikk prøvd disse bios'ene...(men han hadde lest at de ikke fikset 1T-problemet) ;)

Lenke til kommentar
Hvordan kan den eksterne "SATA-braketten" brukes?

Den kan brukes til å koble til sata hardisker uten å åpne kabinettet. -Man kan også koble til eksterne s-ata harddisker på braketten

 

Forresten bra artikkel, men ang BIOS: Det ble testet med 1004 og 1005-BETA BIOSer, men nå har det kommet ut både 1006 final, og 1007 BETA.

Jo,men er disse noe bedre?

Etter det jeg forstod på JM så ble han ikke kvitt sine problemer med den nye biosen.

Om JM er JimRamse, så har han kverket kortet sitt før han fikk prøvd disse bios'ene...(men han hadde lest at de ikke fikset 1T-problemet) ;)

de fikser ikke 1t problemmene

og jeg gikk ned 200 poeng i 3dmark

Lenke til kommentar
Hvordan kan den eksterne "SATA-braketten" brukes?

Den kan brukes til å koble til sata hardisker uten å åpne kabinettet. -Man kan også koble til eksterne s-ata harddisker på braketten

 

Forresten bra artikkel, men ang BIOS: Det ble testet med 1004 og 1005-BETA BIOSer, men nå har det kommet ut både 1006 final, og 1007 BETA.

Det forstod jeg, men er det vanlige S-ATA-kabeler som benyttes? (Er de ikke litt sårbare?)

Lenke til kommentar
grei test dette.

er ikke enig i at serieport (rs232) er avleggs.

brukes endel til gps, smartkort utstyr osv.

paralell port derimot er vel ikke siste skrik lengre.

 

psoitivt at det følger med com port brakett da :)

Åja så det er det com-porten brukes til(bortsett fra mus). Ja paralellporten(printerport) er vel veldig avleggs. (Det finnes vel ikke skrivere som støtter det lenger??? Og de fleste som har slik kabel er gamle og snart utslitte.) Denne porten kunne også blitt plassert på brakett.

Lenke til kommentar

Er ikke enig i at Instant Music-funksjonen skal stå på minus siden. Det er jo ikke en ulempe ved kjøp av dette kortet at man kan høre på musikk uten å boote et OS. Selv om dere ikke hele ser bruksverdien kan andre ha stor nytte av den. Ikke alle som orker stresse med å klikke rundt i et OS for å høre på musikken hvis man kan sleppe.. Instant Music-funksjonen burde heller vært utelatt fra pluss/minus siden. Ellers var det en fin test, alltid likt ASUS av en eller annen grunn :)

Lenke til kommentar
grei test dette.

er ikke enig i at serieport (rs232) er avleggs.

brukes endel til gps, smartkort utstyr osv.

paralell port derimot er vel ikke siste skrik lengre.

 

psoitivt at det følger med com port brakett da :)

Stadig flere GPS'er støtter USB overføring, det er vel få nye som kommer med COM overføring nå. Jeg har en GPS, og en av grunnene til at valget falt på den var at den hadde støtte for USB i tillegg til alt det andre. :love:

Lenke til kommentar
Hvordan kan den eksterne "SATA-braketten" brukes?

Den kan brukes til å koble til sata hardisker uten å åpne kabinettet. -Man kan også koble til eksterne s-ata harddisker på braketten

 

Forresten bra artikkel, men ang BIOS: Det ble testet med 1004 og 1005-BETA BIOSer, men nå har det kommet ut både 1006 final, og 1007 BETA.

Jo,men er disse noe bedre?

Etter det jeg forstod på JM så ble han ikke kvitt sine problemer med den nye biosen.

Om JM er JimRamse, så har han kverket kortet sitt før han fikk prøvd disse bios'ene...(men han hadde lest at de ikke fikset 1T-problemet) ;)

de fikser ikke 1t problemmene

og jeg gikk ned 200 poeng i 3dmark

OK, hadde faktiskDette kortet +MSI og DFI med i vurderingen da jeg skiftet , valget ble til slutt DFI etter mye tenking og lesing på div forum .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
forstår jeg feil, eller omtaler dere 330 i HTT som "ikke spesiellt bra overclock".

 

er ikke dette bra?

Støtter denne..

Begynner ikke både Hw's tester(e) og enkelte andre å bli litt vel blaserte nå? :)

For de av oss som har "tuklet" med Socket-A/XP og Socket-478/P4 en tid så er faktisk en HT(FSB) på 300 rimelig fantastisk for å si det rett ut...

Helt utenkelig med et nForce-kort for socket-A.. meget sjeldent for i875 (såvidt jeg vet).

Men på mitt nye S939/"Winnie"3000+ så fikk jeg til benching med HT300 denne uka.. Jeg synes det var/er meget bra jeg (K8T800Pro chipset).

OT:

Synes det var kjekt av Magnus og beskrive fremgangsmåten for å finne max. HT(FSB). Søkte mye på google.. og Abits forum før jeg fant ut dette..

I tillegg er det "issues" med AGP/PCI-lock ennå for VIA-kort (selv om det "offisielt" skal være løst).

Vil man være sikker bør man sette HTx (mp) til 2.. og bruke "dividere" (ønsker det kommer en 9:2:1 i en Bios-versjon for mitt HK).

Lenke til kommentar

Fikk dette hovedkortet asus deluxe sli for over en uke siden, sammen med 2x 512 ram brikker og 3200 athlon 64, og asus x600 graphickort og en mist 500 w. Jeg hadde to hardisker, den første jeg installerte på, var en 200 gb wd disk som var 4 måneder gammel. Hele herligheten varte i noen få timer før hardisken plutselig konket ut og kunne ikke vekkes til livet igjen.

 

Freak accident tenkte jeg og installerte på min noe eldre harddisk. Nok en gang varer det hele noen få timer så kaster den inn håndkleet :!: denne hardisken også, begge funka jo fint med mitt gamle msi hovedkort noen timer tidligere. Så jeg bestiller ny harddisk en s-ata 10000rpm. Når den kommer bytter jeg til min gamle strømforsyning i tilfelle det var den nye strømforsyningen og ikke det nye hovedkortet som var problemet,og pussig nok da jeg skal installere windows, konker den ene ram brikken ut. Helt splitter ny ram ble bare noen timer gammel. Ok, :p jeg bestiller ny identisk ram, og kjører med bare en ram brikke, i tre dager.

 

Alt funker nydelig etter alt dette maset. Endelig. Så kommer ram'en og jeg setter den inn i maskina. Men hva skjer? jo maskina starter fint men skjermen er blitt svart. Kun en liten melding om at den ikke mottar noe signal. Vifter og harddisk\dvdbrenner gir tegn til å starte som normalt. Å ta ut rambrikken igjen løser ingen ting, alt er svart, null bilde på skjermen... steike. :innocent: He he, så jeg anbefaler dette hovedkortet på det varmeste. Jeg har prøvd det meste for å få skjermkortet til å avgi signal til skjermen men uten hell. Har tatt alt fra hverandre og satt sammen igjen pluss resatt bios'n og prøvd i timevis. Får jo ikke komme inn og rote rundt i bios fordi jeg ikke får bilde på skjermen.

 

Men denne kjedelige historien tror jeg får en lykkelig slutt. For et par minutter siden la jeg inn bestilling på nytt hovedkort, DFI LAN sli. Jeg gidder ikke kjempe mot skjebnen, og dette asus greiene som jeg har fått er forfulgt av uhell.

Grunnen til at jeg valgte asus var at de er kjent for kvalitet, og så hadde jeg lyst til å ha instant music. :cry:

Endret av serenity valley
Lenke til kommentar
Bra test dette,men har forstått det slik at dette kortet undervolter en del  :hmm:

Nei, dette kortet undervolter ikke. Men husk at med en Winchester CPU innstallert så undervolter alle NF4 kortene. Ikke helt sikker på hvor mye, men for meg har det vært ca 0.1v. Dette gjelder både A8N-SLI Deluxe, K8N Diamond å også K8N Neo4 Platinum.

 

Grei nok test, men er litt overrasket over at dere ikke nevner problemene med å kjøre høy minnehastighet på 1t innstillinger.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...