Gå til innhold

AMD forbereder dobbelkjernedemo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, dette var jo sært. Hvor er denne nyheten?

 

Edit: Nå som faktisk artikkelen faktisk er kommet, så er vel det bra og vel. Men når kommer VIA / freecore / ibm ( PPC970fx/gx) med dual core. Kunne dere lagt en liten notis når alle de 5 største cpu fabrikantene kommer med sine dualcore cpuer. En viteløs VIA dualcore 1Ghz hadde vært genialt som en media boxs/ musikk boks i bilen.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Spennende at AMD nå også vil demonstrere "Toledo" som er dobbelkjerne-versjonen av Athlon 64, altså en desktop-prosessor. AMD demonstrerte for første gang dobbelkjerne-versjonen av Opteron for temmelig nøyaktig 1 år siden, så jeg vil tro at det de viser idag vil være så nært et ferdig produkt som man kan komme :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Spennende at AMD nå også vil demonstrere "Toledo" som er dobbelkjerne-versjonen av Athlon 64, altså en desktop-prosessor. AMD demonstrerte for første gang dobbelkjerne-versjonen av Opteron for temmelig nøyaktig 1 år siden, så jeg vil tro at det de viser idag vil være så nært et ferdig produkt som man kan komme :)

Så du mener at det kanskje ikke er så lang ventetid før vi får produktet?

Hadde vært fint om vi hadde fått desktop dobbelkjerne til juletider....

Lenke til kommentar
wohoo!

noen som vet hvilken socket det kommer på?

Fant dette på hardwareanalysis.com forumet:

 

(Toledo Core) Desktop Athlon 64 FX chip with dual cores in S 939. Between Q2 to Q3 of 2005.

 

x80:2400 MHz, 1.35V, 80A, 95W, 67°C

x75:2200 MHz, 1.35V, 80A, 95W, 67°C

x75:2200 MHz, 1.15V, 48A, 55W, 71°C

x70:2000 MHz, 1.15V, 48A, 55W, 71°C

x60:1600 MHz, 1.10V, 30A, 30W, 71°C

 

Håper det funker i min Shuttle SN25P :whistle:

 

Edit: Temperaturene ser ut til å være toleranse grenser, ikke operativ temepertur naturligvis (se på effektforbruket).

Endret av vwik
Lenke til kommentar
x80:2400 MHz, 1.35V, 80A, 95W, 67°C

 

Håper virkelig at det ikke er oppgitt ampere der... 80A hadde tatt knekken på strømforsyninga mi i alle fall. Noen som vet hva tallet står for?

 

Utrolig bra at det er forventet Q2-Q3 :thumbup:

Det er nok snakk om om noe i nærheten av ampere i allefall...

1,35V * 80Ampere = 108Watt

Så om A står for noe helt annet så vil den likevel bruke ganske mange ampere:

95Watt / 1,35Volt = 70Ampere

 

Husk at det her ikke er snakk om 12Volt, som er en av tingene som det står om på PSU'en ;)

12Volt * 80Amp = 960Watt :!:

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Gleder meg til Intel og AMD kommer med dobbelkjerne. I den siste tiden har CPU-hastighetene nesten ikke gått oppover. En helt ny AMD64 er ikke så mye raskere enn min steinalder-AthlonXP 2500+@3200+.

 

Har lenge hatt lyst til å oppgradere CPU (ikke fordi jeg må, men fordi jeg har lyst), men ytelsesforbedringene har vært minimale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...