Gå til innhold

Notebook-batteri som varer hele dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, dette har jeg ventet på :)

Jeg synes dagens batterier rett og slett ikke er gode nok. Men så var det 8/24 timer, da. Det er jo vesentlig forskjell her. Som skrevet i artikkelen, ville det ikke være noe særlig å skryte over dersom det "bare" er snakk om 8 timer. Kan ikke tenke meg at det ville gjøres et stort nummer av dette dersom det ikke var snakk om mer.

Lenke til kommentar

de mener nok 12t eller noe.. men dette er jo en helt latterlig artikkel. Det står jo intet om hvordan de har tenkt til å forbedre batterilevetiden. Overgang fra lithium til nytt stoff? Dette blir for dumt...

 

Og jeg håper da for guds skyld de klarer 8t innen 2010, det er jo 5 år til! Tenk dere PC'ene vi hadde for 5 år siden! p3 500Mhz?

Lenke til kommentar
de mener nok 12t eller noe.. men dette er jo en helt latterlig artikkel. Det står jo intet om hvordan de har tenkt til å forbedre batterilevetiden. Overgang fra lithium til nytt stoff? Dette blir for dumt...

 

Og jeg håper da for guds skyld de klarer 8t innen 2010, det er jo 5 år til! Tenk dere PC'ene vi hadde for 5 år siden! p3 500Mhz?

jeg har sett estimater (husker dessverre ikke hvor) der man sier 8timer (en arbeids "dag") neste år, og iallefall 24timer innen 2010...tror dette er mer sannsynlig...

Lenke til kommentar
Batteristyringen og strømforbruket forventes å gå ned betraktelig når Intel lanserer etterfølgeren til Centrino, Sonoma-plattformen, til neste år.

Jeg er ikke så sikker på det skal man tro dette:

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1742051,00.asp

one source within Intel Corp. noted that PCI Express consumes a disproportionate amount of power in its upcoming "Alviso" mobile chipset, part of the "Sonoma" next-generation Centrino platform scheduled to launch in early 2005.
Lenke til kommentar

Dette tar jeg med en klype salt. Batteri teknologi virker til å være en relativ treg prosess. Ta foreksempel mobiltelefoner. Det siste 2 åra syns jeg kapasitet er så godt som uendret.

Nå er ikke jeg noen ekspert på området, men det virker som om lapptopper har samme problem.

En annen ting, er at alle de nye komponentene som kommer , trekker stadig mer strøm. Et fint untak er feks pentium-m. Mens skjermkort ol. er et skrekkeksempel.

Faktisk syns jeg dagens kapasiteter er en stor skuffelse.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Mobilverdenen begynner å komme seg litt til, men det vil nok ikke snu seg før en av leverandørene plutselig annonserer mobil med 14 timers taletid, først da hopper alle på lasset. Batteriene som er i mobilene idag er billige og leverandører gidder ikke bryet med å si at dem vil ha bedre eller utvikle nye. Og ofte er det ikke batteriet som er problemet, men maskinvare og firmvare som ikke er i tråd og dermed gir dårlig kapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...