Gå til innhold

Saksøker MSI for dårlig kvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name='dchwel' date='04/06/2004 : 14:27'] Hm, i USA kan jo du saksøke kem du vil for ka som helst..... Tviler på at MSI har gjort det med vilje.. Det ville jo vært idiotisk!  :hmm: [/quote]
Vel, noen ganger så gjør bedrifter mye rart for å tjene/spare penger. Ford på 50-60 tallet fant ut at det var billigere å la personer dø i traffikken enn at de trakk tilbake bilene og fikset en produksjonsfeil. De ble saksøkt eller fikk en goverment warning eller noe slikt.

Men spør du meg, det er idiotisk å ignorere slikt. Fører ikke til noe godt... Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
"MSI brukte kondensatorer som eksploderte

- og visste det, hevder en amerikansk rettsak"

 

Den amerikanske rettsaken var visst ganske så intelligent til å være et begrep.

 

Evt.

 

"MSI brukte kondensatorer som eksploderte

- og visste det, hevdes det i en amerikansk rettsak"

 

;)

Så sant, så sant: Det amerikanske rettssystemet er ikke sprøtt...

Legger til et lite punktum, også :)

Endret av Tfosheim
Lenke til kommentar

MSI og de fleste andre produsentene har vist / vært klar over at de kondensatorene de kjøpte var av billig type. Prisen har vært mye lavere enn kondensatorer fra kjente fabrikker som Fujitsu, Hermei, Sanyo m.fl. Hva jeg mener om å være klar over at de var "doggy" var at de var priset ca. under halvparten av hva vanlige kvalitets kondensatorer var priset til.

 

Jeg jobber med en del elektro og har hjulpet mange bekjente med hovedkort som jeg måtte byte både kondensatorer og drøtsler.

 

Besparelsen ved å kjøpe billigere kondensatorer kunne være opp til 1 USD pr. kort (og hvis du tenker på hvor mange kort de store fabrikkene lager blir den ganske mange tusen $). Bare se på ECS - produserer 1.2mill kort pr. mnd. Sparer du da 0.5~1$ pr kort blir det store summer.

 

Problemet er at de heller vil ta problemet hvis / når det kommer - i mine øyne kort og useriøs tanke gang!

 

De kondensatorene jeg har byttet mest av er Ost (Mye brukt av ECS og ASUS), TEAPO (JetWay, MSI), GSC (Soltek, ECS, ABIT m.fl). Så har du et hovedkort som er litt ustabilt, ta en titt inn i maskinen din, se om kondensatorene lekker eller allerede har startet å eksplodere.

Endret av ChingLing
Lenke til kommentar
Forundrer meg ikke. Alt jeg (og venner av meg) har hatt av MSI har det vært problemer med.

Alt jeg og vennene mine har hatt (og har) av MSI er av veldig god kvalitet og jeg er veldig fornøyd i motsetning til deg. Men det er sant at MSI hadde dårlig kvalitet i 1999-2000. Men jeg tviler på at de brukte kondensatorer som de visste at de kommer til å eksplodere.

 

Så langt synes jeg at MSI= :thumbup:

Endret av camxer
Lenke til kommentar
*sender en 100ings til mullah* Spreng USA til helvete hvis de fortsetter sånn.

Det er utrolig hvordan slike temaer skal snus til drittslenging om USA. Jeg mener at hvis dette stemmer er det helt åpenbart at det burde få følger for produsenten, dette kan medføre brannfare, tap av viktige data osv. Forøvrig er USA like stort som EU-området, og det skjer jammen mye rart i Europa også. Slutt å prøve å score billige politiske poenger på en sak som har -null- med politikk å gjøre.

Lenke til kommentar

Bra at det endelig blir satt fokus på denne ukulturen til taiwanesiske hovedkort-produsenter, for dette problemet har eksistert i en årrekke allerede. Selv har jeg opplevd dette problemet flere ganger, bl.a. på Abit VP6 og Asus A7V133-C. Det irriterer meg at hovedkort-produsentene sparer på slike ting, men de fortsetter å gjøre det også på lyd-codec'er, serial-ATA kontrollere, nettverkskontrollere og det meste av det som er integrert dessverre. Forskjellen i pris mellom en kvalitetskomponent og den aller billigste er bare noen få dollar, så det virker for meg helt idiotisk å spare på noe slikt :thumbdown:

Lenke til kommentar

det var jo en tid for en stund tilbake at flere produsenter fikk inn lass av defekte kondensatorer. Gjaldt jo abit også, men msi har blitt saksøkt så vi får se hva som skjer med de andre. Asus hadde mindre problemer med kondensatorer så de som har fått noen svidde kondensatorer på sitt har vært litt mer uheldige tror jeg. Men kortet kan jo komme fra dette partiet

Lenke til kommentar

hehe, jeg kjenner meg godt igjen! Jeg hadde en gang et msi kt3-ultra2r kort som kondensatorne smelta på, og du dæven som det lukta av dem!:p Men hell i uhellet skjedde det ikke noe mer, jeg klarte å skru av i tide før kortsluttningen traff helt inn, og hovedkortet levde i mange år til. Men det klarte definitivt å få meg til å slutte å handle msi varer:)

Lenke til kommentar
MSI og de fleste andre produsentene har vist / vært klar over at de kondensatorene de kjøpte var av billig type. Prisen har vært mye lavere enn kondensatorer fra kjente fabrikker som Fujitsu, Hermei, Sanyo m.fl. Hva jeg mener om å være klar over at de var "doggy" var at de var priset ca. under halvparten av hva vanlige kvalitets kondensatorer var priset til.

 

Jeg jobber med en del elektro og har hjulpet mange bekjente med hovedkort som jeg måtte byte både kondensatorer og drøtsler.

 

Besparelsen ved å kjøpe billigere kondensatorer kunne være opp til 1 USD pr. kort (og hvis du tenker på hvor mange kort de store fabrikkene lager blir den ganske mange tusen $). Bare se på ECS - produserer 1.2mill kort pr. mnd. Sparer du da 0.5~1$ pr kort blir det store summer.

 

Problemet er at de heller vil ta problemet hvis / når det kommer - i mine øyne kort og useriøs tanke gang!

 

De kondensatorene jeg har byttet mest av er Ost (Mye brukt av ECS og ASUS), TEAPO (JetWay, MSI), GSC (Soltek, ECS, ABIT m.fl). Så har du et hovedkort som er litt ustabilt, ta en titt inn i maskinen din, se om kondensatorene lekker eller allerede har startet å eksplodere.

Svært seriøst/godt/"fagfolkelig" sagt.

 

Skjønner heller ikke at folk slenger til USA pga. en useriøs bedrift, lavmål er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...