Gå til innhold

Saksøker MSI for dårlig kvalitet


Anbefalte innlegg

Jeg husker pappas første pc, en IBM ps/2 286 med 1MB ram og 30MB harddisk. Den var bygd som en tank og fungerer sikkert utmerket den dag i dag om noen gidder å bruke den... Veiledende pris var 50.000,- med programvare.

 

Forbrukerne i dag krever topp ytelse i 3dmark og fancy design til veldig lave priser. Produsentene reagerer da med å kutte priser der de kan. Noen ganger kutter de for mye, men ofte merker vi det ikke fordi komponenten er kassert før skaden skjer...

 

 

 

 

Jeg synes eksempelet med ford er et dårlig ett. Selvfølgelig vet bilprodusentene en masse om hvordan de kan unngå en masse ulykker. På samme måte som at myndighetene vet hvordan "alle" møte-kollisjoner kan unngås i norge. Men git en begrenset mengde ressurser, må du bruke dem der det er viktigst. For bilprodusenter vil det si på en sånn måte at de selger biler (selvfølgelig). For myndighetenee kan det være andre tiltak enn midtrabatt som gir mer uttelling. I form av menneskeliv - eller stemmer....

 

 

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i bildet som her blir fremstilt. Har hatt 3 MSI kort de siste 3 årene, et i845D, et 845E og et i875P-kort, har ikke hatt noen issues med noen av dem. Jeg har riktignok brukt alle disse kortene i servere (uklokkede) så "belastningen" har jo aldri vært above and beyond specs.

Nypris på alle disse kortene var mellom 1500-2000 kroner så om MSI's billige kort (typisk VIA/SIS kort) bruker billigere komponenter for kunne selges til 600-800 kroner er vel heller ikke umulig.

 

Min erfaring er stort sett at man får det man betaler for ;)

Lenke til kommentar

Har hatt et MSI kort (K7T pro 2) i 1997/98 som virket forholdsvis bra i ca 8 mnd. Etter dette gikk maskinen bananas hvis jeg forsøkte meg på å spille spill. Fant ut at noen av kondensatorene åpnet seg på toppen/ eller bulte opp med lekkasje av noe gult stoff. Fikk nytt erstatningskort av komplett. Samme kortet var det og samme tingen gjentok seg etter ca 5 mnd. Fikk ikke noen erstatning denne gangen da det var gått for lang tid. Hadde da en kompis som hadde samme kortet bare med forskjell av h.d kontrolleren som var ata 100. Fikk lånt dette av ham siden han ikke brukte det. Samme tingen gjentok seg med dette kortet etter kort tid. Dette er mine siste erfaringer med MSI produkter, kommer aldri til å røre i et produkt fra dem med ildtang engang. Om så MSI skulle være eneste produsent av hovedkort og annet datautstyr ville jeg nok bli en mac bruker til slutt :D

Lenke til kommentar

Hvis manglende avanse på produkter gjør at produsentene må ty til slike knep (nedgradere kvaliteten på komponenter) selv om jeg tviler på at det er slik ville jeg helst betalt noen hundrelapper mer for å få et holdbart produkt.

 

 

Vil bare nevne at det oprinnelige K7 kortet mitt kostet rundt 1200 kroner. Er jo ikke blant de dyreste men slett ikke blant de billigste heller da. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det måtte komme! MSI kommer jeg aldri til å putte i min pc, mine venner har også bannlyst MSI.

ditto

Synd for dem som har kjøpt Dell isåfall, for det er visst MSI som lager hovedkortene til dem. Såvidt jeg vet så er det Abit som er blitt hardest rammet av denne kondensator-skandalen, selv om de er en vesentlig mindre aktør enn MSI globalt sett.

 

Jeg håper likevel at taiwaneserene snart lærer av dette så vi slipper å oppleve lignende kvalitetsproblemer i fremtiden, hvis ikke får "Made in Taiwan" snart samme betydning som "Made in Hong Kong" hadde på 80-tallet... :hm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke dette et problem relatert til en bestemt produsent, det er en kjent sak at alle produsenter har brukt slike, ja Asus brukte det vel til og med på de første kortene i 754 serien .

Når det er sagt må jeg si jeg kjenner ikke igjen kritikken av msi kort, jeg har bygget utallige maskiner der ca 60 -70 % av disse har MSI kort, har vel pr dags dato kun opplevd 1 reklamasjon på disse .

Lenke til kommentar

Dette skjedde meg meg! For om lag eitt år sidan hadde eg eitt MSI-hovudkort som plutseleg ein dag var ustabilt, og eg måtte starte maskina på nytt mange gongar for å få den til å starte opp.

 

Dette blei ikkje betre, og då eg opna kabinettet hadde fleire av dei større kondensatorane nær CPU "opna seg" i toppen, og væske hadde spruta ut. Framleis er der elektrolytt-væske på innsida av kabinett-døra mi. =)

 

- Jan Rune -

Lenke til kommentar

Dette er et ganske aktuelt emne for min del :-/

 

For en uke siden fikk jeg blåskjerm, og fikk ikke loada OS i sikkerhetsmodus (Har MSI KT3 Ultra2 R). Åpnet kassa og så at chipset vifta var død. Fikk tilsendt ny vifte og når jeg skulle montere inn denne oppdaget jeg ved nærmere øyesyn at 2 av kondensatorene var sprengt.

 

Ettersom jeg kjøpte Pc'n min ferdig montert hos en seriøs web shop for mindre enn 2 år siden (reklamasjon), tenker jeg nå på å sende inn hele kassa i tilfelle flere av komponentene har fått hard medfart.

 

Noen av dere som har erfaring med, eller tanker om, det vil kunne bli noen problemer å få eventuelt ødelagte deler på reklamasjon (F.eks skjermkortet som fort vekk kan ha fanget opp litt guffe)? Jeg håper vanlig praksis er å gi et nytt HK, istedenfor å bare bytte ut de ødelagte kondensatorene, for å så sende tilbake til kunden fordi de klarer å boote uten problemer.

 

Noen som har erfaringer med dette?

 

Mvh Lyd

Lenke til kommentar

Syns det var på tide jeg..

Jeg har aldri likt MSI. Har foresten en kammerat som hadde et MSI-mobo som en kondensator smalt på(i 2001/2 trur jeg), det funka faktisk etterpå.. men likevell, kondensatorene skal jo ikke smelle! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg kjøpte min pc i oktober i fjor med et MSI 875P-Neo kort..

 

Jeg ble så lei tilslutt av alle feilene, at jeg ba om å få et nytt.. Eksempel på feil: Ville ikke slå seg av når bedt om det, bare restartet seg. Lydkortet stoppet etter en stund å virke osv osv. Fikk nytt 875P kort, og har brukt det siden og har aldri hatt noen problemer med dette. Får håpe den trenden fortsetter..

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar
Nå er vel ikke dette et problem relatert til en bestemt produsent, det er en kjent sak at alle produsenter har brukt slike

Ja, som det følgende siden klart gir inntrykk av:

http://www.badcaps.net/

 

"Over the last year or two I've seen massive quantities of name-brand, high quality motherboards failing prematurely due to these faulty electrolytic capacitors used in their manufacturing process. This has doomed MANY popular brands of motherboards, including: Abit, Asus, MSI, Gigabyte, Supermicro, DFI, and MANY more! The objective here isn't to smear the names of these manufacturers, as they had no clue they were purchasing shoddy components until after the damage was already done... If your board has fallen victim to this dilemma, This site can aid in remedying it without completely scrapping and replacing your system."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager for å dra denne gamle posten opp fra søppla igjen.

 

Men nå har 2 til av hovedkortene mine tatt kvelden. Og et fjerde står for tur

 

Totalt er det 4 hovedkort kjøpt nogenlunde samtidig og tar kvelden nogenlunde samtidig.

 

2 stk MSI K7T Pro, Disse ble kjøpt med 1 ukes mellomrom og døde med nøyaktig 1 ukes mellomrom)

 

1 stk Abit KT7a-Raid

1 stk Abit KT7-Raid (snart poffet)

 

Er det noen steder som i norge som reparerer slike kort, alla www.badcaps.net?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...