Gå til innhold

Saksøker MSI for dårlig kvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei - Er ikke sikker på hvordan jeg legger ut et bilde, men om du vil kan jeg gjerne maile deg et bilde eller to :blush:

 

Men du kan også se noen på denne linken her

 

http://www.justrepairs.com/capacitor_mb.html

 

Har du et kort som har dårlige kondensatorer må du returnere det til de du kjøpte det hos, da det kan bli ytterligere skade på det du har av hardware i maskinen. Opplevde en gang at en venn hadde et Soltek kort, der kondensatorene hadde dratt med seg CPU, RAM og skjermkort, det var en dyr opplevelse.

 

Min personlige mening er at dette er noe som kommer til å fortsette, MSI, ASUS og de andre store og de små som er lavt priset som Soltek kommer til å ha dette problemet i lang tid fremover, da det er stadig krav fra oss som forbrukere å få billigere og billigere kort. Når da en fabrikk får slike krav fra oss som forbrukere, gjør de det de kan for å spare inn, bare se på dette som nå skjer med kondensatorer. ECS har jeg også sett med dårlige volt regulatorer, så du kan tenke deg når de har både dårlige kondensatorer og dårlige volt regulatorer - det er dømt til å ikke leve særlig lenge og garantert ikke stabilt!

 

De er få er ikke mange som ikke har vært borte i dårlige kondensatorer, men de som faktisk ikke har hatt dette problemet er etter hva jeg selv har erfart og lest / søkt etter er Tyan, Intel, Iwill og Mitac. Dette er merker som enten selger kun server / arbeidsstasjons kort eller andre produkter som krever høy kvalitet. Selv har jeg brukt Iwill de siste fire årene og har hatt tre ulike kort uten å ha noen problemer. Samme gjelder PCen på jobben som er en TYAN maskin fra Quad.

 

Mye av problemet tror jeg hadde vært å få fabrikkene i Taiwan til å ikke lage det billigste og "kuleste" hele tiden, heller bruke litt mer tid på design av hardware / BIOS og bedre komponenter. Da hadde vi sluppet slike tråder som dette og MSI hadde aldri blitt saktsøkt! Selv mener jeg at det var på tide at noen faktisk tok opp dette problemet for det er er seriøst problem som er og kommer til å komme!

Lenke til kommentar

Den linken fungerte veldig bra den. Et bilde sier som regel mer en tusen ord ;) .

Det er veldig synd at industrien skal bruke dårlige kondensatorer, dette er jo en av nøkkelkomponentene i systemet.

 

Har også merket at mange typer hk ikke er så stabile som det hevdes, spesielt kjent for dette er jo msi som jeg desverre har hatt alt for mange dårlige erfaringer med.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg fikk det samme på mitt Abit KT7-RAID hovedkort som sluttet å virke, og oppdaget det også i min strømforsyning i AOpen HQ45 kabinettet mitt (som virket, bortsett fra viften :hmm:). Jeg mener å ha lest en plass at formelen for guggen inni kondensatorene ble stjålet av en tidligere ansatt i et av de "seriøse" firmaene, men ikke reprodusert riktig. Derfor hadde kondensatorene langt dårligere kvalitet enn det de skulle hatt..

Lenke til kommentar
Jeg fikk det samme på mitt Abit KT7-RAID hovedkort som sluttet å virke, og oppdaget det også i min strømforsyning i AOpen HQ45 kabinettet mitt (som virket, bortsett fra viften :hmm:). Jeg mener å ha lest en plass at formelen for guggen inni kondensatorene ble stjålet av en tidligere ansatt i et av de "seriøse" firmaene, men ikke reprodusert riktig. Derfor hadde kondensatorene langt dårligere kvalitet enn det de skulle hatt..

Jeg har bare hatt msi hovedkort nesten og min pc står på 24/7

Har aldri hatt noen problemer enda :)

Selv er jeg en liten fan av msi....helt til jeg får problemer sikkert..hehe

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest en plass at formelen for guggen inni kondensatorene ble stjålet av en tidligere ansatt i et av de "seriøse" firmaene, men ikke reprodusert riktig. Derfor hadde kondensatorene langt dårligere kvalitet enn det de skulle hatt..

Det stemmer det, og du kan lese hele historien her:

http://www.spectrum.ieee.org/WEBONLY/resou...feb03/ncap.html

 

"The origins of the motherboard malaise seem a lesson in how not to commit corporate espionage. A well-placed source in Taiwan, who did not wish to be identified, largely confirmed for Spectrum accounts published in the United States that were based on sources in the Japanese electronics industry. According to the source, a scientist stole the formula for an electrolyte from his employer in Japan and began using it himself at the Chinese branch of a Taiwanese electrolyte manufacturer. He or his colleagues then sold the formula to an electrolyte maker in Taiwan, which began producing it for Taiwanese and possibly other capacitor firms. Unfortunately, the formula as sold was incomplete."

 

:no:

Lenke til kommentar
Jeg fikk det samme på mitt Abit KT7-RAID hovedkort som sluttet å virke, og oppdaget det også i min strømforsyning i AOpen HQ45 kabinettet mitt (som virket, bortsett fra viften :hmm:). Jeg mener å ha lest en plass at formelen for guggen inni kondensatorene ble stjålet av en tidligere ansatt i et av de "seriøse" firmaene, men ikke reprodusert riktig. Derfor hadde kondensatorene langt dårligere kvalitet enn det de skulle hatt..

Jeg har bare hatt msi hovedkort nesten og min pc står på 24/7

Har aldri hatt noen problemer enda :)

Selv er jeg en liten fan av msi....helt til jeg får problemer sikkert..hehe

Har hatt to MSI kort jeg også. Har ett til AMD 64-en min nå. Ikke noe å klage på så langt på noen av kortene.

 

Alle er fan av noe helt til de får problemer med det ;)

Lenke til kommentar
*sender en 100ings til mullah* Spreng USA til helvete hvis de fortsetter sånn.

MSI har hovedkvarter i USA, sammen med mange andre rekke store fabrikker som er essensielle for data produksjon ,ville vært kjipt og miste dette:)

 

---

 

Ellers..

Det er MS det er snakk om her, så skulle ikke forundre meg, de er jo ikke akkurat de med færest svin på loftet.

Lenke til kommentar
Har ingenting å klage på MSI... og det har vel seg sånn at Vermont ligger i en av usa sine mest fattige stater...nemlig West Virginia...

 

 

(Hvis det er den byen da...hehe... :hmm: )

Vermont er en stat i USA, den ligger i nordøst (New England) som gjennomgående er den mest velstående delen av landet.

Lenke til kommentar

Pussig at denne saken skulle komme opp akkurat nå.

 

For 2 dager siden kræsjet maskinen til fadern plutselig. D-LED's påstod at det var cpu. Byttet cpu. Samme feil. Etterhvert la jeg merke til kondensatorene rundt cpu sokkelen....

 

MSIK003.JPG

MSIK004.JPG

 

Dette er et MSI K7T PRO..

 

Tror det er rundt 2 år gammelt +.

 

Vurderer om jeg skal sende det inn på reklamasjon..

Lenke til kommentar
Hm, i USA kan jo du saksøke kem du vil for ka som helst..... Tviler på at MSI har gjort det med vilje.. Det ville jo vært idiotisk! :hmm:

Må bare få quote deg å si at det er TYPISK at kondensatorer til datadeler kjøpes så billig så mulig, de billige er rett og slett av lav kvalitet i veldig mange tilfeller.

 

Har hadd to Aopen hovedkort der kondensatorene har begynnt å lekke guffe fra en overtrykks ettergivende topp sprekk. Siden da har jeg aldri brukt Aopen og kommer neppe til å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Vell. MSI har fungert greit for min del, men så har jeg ikke samme hardware i maskinen mer enn 3-4 måneder i slengen så noe langtidsbruk er det vell ikke snakk om. Akkurat nå har jeg et ASUS kort, og jeg mistenker en kondensator for å ha tatt kvelden da jeg startet opp maskinen for første gang med dette mobo'et (A7N8X-Del.), så lukta det svidd og det kom litt røyk ut av maskina :p Jeg regna med at en kondensator tok kvelden og tenkte ikke så mye mer på akkurat den saken.. maskina starta jo opp og ser ikke ut til å lide noen store problem... (selvsagt skal jeg bytte kortet, men inntil videre).

 

Som det tidligere har blitt nevnt så kommer kondensatorer (som det meste) i flere kvaliteter. Det er ikke vanskelig å bytte kondiser med en god loddebolt, så har du evnene til å gjøre dette; gjør det. Jeg har selv byttet kondensatorer på kort en gang i blant, og det gjør underverker.

Lenke til kommentar

hvis du ser på kondensatorne som blir brukt på det msi-kortet ovenfor og du har de samme selv bør du være på vakt :ermm:

Gjelder ikke bare msi men også asus,abit,ecs,intel,shuttle(spacewalker) og tyan brukte disse.

Det er kun ecs og intel som bruker dette merket framdeles.

dette vet jeg da jeg har hatt som jobb å ta imot ferdigbyggde maskiner med defekter

(firmaet jeg jobba ved tok imot pc'er fra elkjøp,expert og noen til)

 

KT3 Ultra2 hvar det første MSI-kortet uten disse så vis du har en seinere modell behøver du ikke å være nervøs :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...