Gå til innhold

RYKTE: Såpass kjapp er overklokkbare Core i3-7350K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere intel begrenser i3 like mye som enkelte billig chipset?

Da det er tåpelig hvis intel skal anbefale i3 til kunder som har i7\i5 cpu i dag. Om overklokking mulighetene er like gode eller bedre i3 en i5 eller bedre med dobbelt kjerner.

 

Bra for å spare penger og strøm, men kanskje ikke bra for ytelsen.

 

Kanskje intel mener Core i3-7350K er kraftig nok å kobinere GTX 1080 OC SLI i gaming.

Eneste man ikke kan videoredigere\spille samtidig eller ha antivirus program kjørene i bakgrunnen uten å merke det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror dere intel begrenser i3 like mye som enkelte billig chipset?

Da det er tåpelig hvis intel skal anbefale i3 til kunder som har i7\i5 cpu i dag. Om overklokking mulighetene er like gode eller bedre i3 en i5 eller bedre med dobbelt kjerner.

 

Bra for å spare penger og strøm, men kanskje ikke bra for ytelsen.

 

Kanskje intel mener Core i3-7350K er kraftig nok å kobinere GTX 1080 OC SLI i gaming.

Eneste man ikke kan videoredigere\spille samtidig eller ha antivirus program kjørene i bakgrunnen uten å merke det.

 

Selv min ene laptop med 2-kjerners Intel Celeron prosessor merker ikke Anitvirus-programmet som kjører i bakgrunnen. De beste Antivirus-programmene i dag krever så og si ingenting av PC'n.

Lenke til kommentar

Bare jeg som stusser over dette?

Jeg har i5 4670K, har nettopp testet selv i GeekBench og får mye høyere score...

Ja, jeg har overklokket, men ikke til mer enn 4.2, og det skal jo ikke føre til nesten 50% bedre score med multicore. 
Jeg har også samme minnemengde, og vil tro det er ett 1080-kort de bruker, det er samme her.

 

https://browser.geekbench.com/v4/cpu/1197098

Endret av Krist81
Lenke til kommentar

Hovedproblemet med denne er at du må ha et kostbart hovedkort i form av Z170 e.l for å utnytte den, prisen blir liggende farlig nærme enkelte i5-prosessorer som pga dobbelt antall reele kjerner yter betydelig bedre i endel spill og programmer. Imidlertid kan disse låste i5-prosessorene brukes sammen med langt billigere hovedkort slik at du totalt sett kan få bedre ytelse med en god, låst i5 ala 6600(7600) og f.eks h110-hk istedet for 7350k med z170.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedproblemet med denne er at du må ha et kostbart hovedkort i form av Z170 e.l for å utnytte den, prisen blir liggende farlig nærme enkelte i5-prosessorer som pga dobbelt antall reele kjerner yter betydelig bedre i endel spill og programmer. Imidlertid kan disse låste i5-prosessorene brukes sammen med langt billigere hovedkort slik at du totalt sett kan få bedre ytelse med en god, låst i5 ala 6600(7600) og f.eks h110-hk istedet for 7350k med z170.

 

Prisen dropper som regel kjapt :-) Early adopters betaler høy inngangspris.

 

Jeg tror ikke den nye i3 er for alle, men jeg vil anta at den fungerer veldig bra i nye tynne bærbare maskiner. Den får jo nå hardwareakselerasjon av UHD videoer som gir mulighet for tynne bærbare med lang batterilevetid under mediabruk.

Lenke til kommentar

 

Hovedproblemet med denne er at du må ha et kostbart hovedkort i form av Z170 e.l for å utnytte den, prisen blir liggende farlig nærme enkelte i5-prosessorer som pga dobbelt antall reele kjerner yter betydelig bedre i endel spill og programmer. Imidlertid kan disse låste i5-prosessorene brukes sammen med langt billigere hovedkort slik at du totalt sett kan få bedre ytelse med en god, låst i5 ala 6600(7600) og f.eks h110-hk istedet for 7350k med z170.

Prisen dropper som regel kjapt :-) Early adopters betaler høy inngangspris.

 

Jeg tror ikke den nye i3 er for alle, men jeg vil anta at den fungerer veldig bra i nye tynne bærbare maskiner. Den får jo nå hardwareakselerasjon av UHD videoer som gir mulighet for tynne bærbare med lang batterilevetid under mediabruk.

 

 

Ehhh, hva for noe? Disse er tilregnet skrivebordsmaskiner, og har en TDP på 91W. Det er fullstendig uaktuelt å legge de i bærbare PCer, som har egne mobile prosessorserier som HQ og U- og Core-M for vanlige- og ultrabærbare. 

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Hovedproblemet med denne er at du må ha et kostbart hovedkort i form av Z170 e.l for å utnytte den, prisen blir liggende farlig nærme enkelte i5-prosessorer som pga dobbelt antall reele kjerner yter betydelig bedre i endel spill og programmer. Imidlertid kan disse låste i5-prosessorene brukes sammen med langt billigere hovedkort slik at du totalt sett kan få bedre ytelse med en god, låst i5 ala 6600(7600) og f.eks h110-hk istedet for 7350k med z170.

Prisen dropper som regel kjapt :-) Early adopters betaler høy inngangspris.

 

Jeg tror ikke den nye i3 er for alle, men jeg vil anta at den fungerer veldig bra i nye tynne bærbare maskiner. Den får jo nå hardwareakselerasjon av UHD videoer som gir mulighet for tynne bærbare med lang batterilevetid under mediabruk.

 

 

Ehhh, hva for noe? Disse er tilregnet skrivebordsmaskiner, og har en TDP på 91W. Det er fullstendig uaktuelt å legge de i bærbare PCer, som har egne mobile prosessorserier som HQ og U- og Core-M for vanlige- og ultrabærbare. 

 

Du får bærbare med "skikkelig prosessor" også :-)

 

Når man har mer hardwareakselerasjon kan man i teorien lage maskinen tynnere (siden man da bruker mindre effekt for "vanlige oppgaver" som videavspilling). Bruker man mindre effekt kan man klokke ned prosessoren og ha et tynnere batteri for portabilitet.

 

ULV-utgaver av prosessoren blir nok mer brukt i ultrabooks, men jeg tenkte mer på "tynne kraftige" (ikke ultrabooks).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...