Gå til innhold

KickassTorrents-brukerne har funnet alternativer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også blei problemet bare overført til et annet torrent nettsted..

Når skal de inkompetente idiotene som styrer filmbransjen forstå?

 

Selvom jeg fint klarer det selv, synes jeg det er veldig flott av legitime nettaviser å vise til de beste alternativene for ulovlig nedlasting.

Det gjør det bare desto lettere for mindre kyndige å finne disse lugubre sidene!! Det bidrar heldigvis ikke til at det fortsetter...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tilbakestående film/musikk/lisensieringsbransjen er ansvarlige for:

 

- DRM

- Soneinndeling av plater (geografisk diskriminering)

- Helt bestemt diskriminerende lanseringsdatoer spesielt for film og serier

- Diskriminerende og ofte ufornuftig høye priser

- Reklame, advarsler, infosnutter etc som tvinges på forbrukerne (tross at innholdet er ikke "youtube-gratis-med-reklame" men er betalt for)

- Diskriminering av enheter, for eksempel har iTunes NULL støtte for andre ting enn iPod/iPhone/Watch (indirekte støtte)

- Div. teknisk ukompabilitet, deriblandt formater m.m.

 

... og mye mer. Og bransjen lurer fortsatt på hvorfor folk ikke ønsker å kjøpe deres produkter, eller må "jailbreake" noe... på ett eller annet måte... for å nyte det de har egentlig betalt for, eller at noen må kjøpe seg ekstra-tjenester for å benytte seg av en annen tjeneste (hint hint dere med USA-VPN).

 

Denne bransjen er både teknologisk og ideologisk sett like utadert og tilbakestånde som dinosauren fra den kalde krigen McCain er, bare i politikk.

Og dette er tross at teknologien idag tillater 10x lettere "levering" av deres produkter til forbrukerne (streaming, click-to-buy, hele film/musikkbiblioteker tilgjengelig mot månedlig betaling etc). Netflix og mange andre aktører venter bokstavelig talt på startskuddet da de endelig kan selge innholdet sitt ASAP og i så store kvanta som mulig, men de venter lenge nå og det er ingen tegn på noe bedring.

Og dette med Netflix - la meg bare illustrere linsensierings-idiotiet som bla.a. Norge - blandt mange andre - er ansvarlig for: skulle se Lillyhammer siden jeg la merke til at den var tilgjengelig på Netflix. På den tiden var kun første sesong tilgjengelig... mens de andre sesongene kunne man se på NRK sine sider. Gratis. Snakk om å skyte seg selv i foten!

 

Ikke minst så må man nevne at noen har gnidd seg i hendene med tanke på å komme seg videre med karrieren som aktor ved å si "å se, nå har vi endelig tatt han ungdommen som driver med dette her pirat-greiene", mens hele internett ler fordi de har nettopp klart å få en dråpe ut av et helt hav, som blir bare større med hver dag som går.

Og av alle ting kun takket være slik utdatert tankegang!

 

 

Helt enig, og løsningen er ikke så vanskelig hadde de bare hatt litt vilje.

 

Lage en "steam" versjon for film og serier med funksjoner som f.eks:

- Innebygd dlna støtte

- Som kan installeres på det meste som linux, mac og pc.

- Full bluray kvalitet i bilde og lyd (kan gjerne være flere versjoner f.eks en komprimert versjon og en ukomprimert).

- Samme lanserings dato over hele verden. 

- Automatisk teksting og flere lydspor.

 

Og sikkert annet som kan bygges inn , f.eks streaming klient for de som ønsker dette til android/mac/windows phone/tv osv osv. 

 

Steam ville vel gjerne delt teknologien om de fikk en del av kaka og det har jo allerede innebygd drm hvist de skulle bekymre seg om slikt. 

Se bare på hva de har gjort for pc spilling, de har nesten egenhendig reddet hele industrien.

Endret av per parker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Home cooking is killing the restaurant business!"

Du lager vel ikke filmen selv?

 

 

 

Nei, men det gjør ikke kinoene heller. Poenget er at restauranter lever i beste velgående selv om folk lager mat hjemme.

 

Dårlig sammenligning Kinoene blir i så fall her restaurantene, og de betaler også for å vise filmene (eller deler overskuddet, hva vet jeg). Konkurenten, hvis vi skal sammeligne, blir i så fall dårlige "actionfilmer" du filmer fra mobilkameraet ditt.

Lenke til kommentar

 

 

 

"Home cooking is killing the restaurant business!"

Du lager vel ikke filmen selv?

 

 

 

Nei, men det gjør ikke kinoene heller. Poenget er at restauranter lever i beste velgående selv om folk lager mat hjemme.

 

Dårlig sammenligning Kinoene blir i så fall her restaurantene, og de betaler også for å vise filmene (eller deler overskuddet, hva vet jeg). Konkurenten, hvis vi skal sammeligne, blir i så fall dårlige "actionfilmer" du filmer fra mobilkameraet ditt.

Så vi klarer ikke lage god mat hjemme? Snakk for deg selv. Personlig er det bedre å se film hjemme. Eg har egen sofa, kan gå på toalettet om eg ønsker.

Kino har jævlig dårlig sete, ofte er klimaet helt på trynet, enten fryser eg noe jævlig, eller så er det for varmt, sjelden midt i mellom.

Likevel er det stas i blant å gå på kino, og å spise ute. Begge kan leve i beste velgående.

Lenke til kommentar

Og hvis jeg fikk en krone for hver dårlige bortforklaring i piratdiskusjoner...

 

Og hvis jeg fikk en krone hver gang jeg observerte folk bruke ordet "piratkopiering" i stedet for det mer aktuelle og korrekte ordet "fildeling", så hadde jeg vært milliardær nå.

Torrents er FILDELING. At noen kan tjene penger på selve aktiviteten med å dele filer i p2p programmer er teknisk sett så godt som umulig, og fra at argumentativ ståsted latterlig.

Det NOEN (!) tjener penger på i denne sammenhengen er lukkede fora, reklame, etc fra sine sider som organiserer det hele der profitten aller oftest kommer fra så å si sekundære funksjoner... som er aller oftest reklame.

Piratkopiering derimot, og jeg er redd at det blir nokså forgjeves å forklare det, er hvis for eksempel person A kopierer en bluray plate som vedkommende har kjøpt, og selger kopiene som blir da produsert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Og hvis jeg fikk en krone for hver dårlige bortforklaring i piratdiskusjoner...

 

Og hvis jeg fikk en krone hver gang jeg observerte folk bruke ordet "piratkopiering" i stedet for det mer aktuelle og korrekte ordet "fildeling", så hadde jeg vært milliardær nå.

Torrents er FILDELING. At noen kan tjene penger på selve aktiviteten med å dele filer i p2p programmer er teknisk sett så godt som umulig, og fra at argumentativ ståsted latterlig.

Det NOEN (!) tjener penger på i denne sammenhengen er lukkede fora, reklame, etc fra sine sider som organiserer det hele der profitten aller oftest kommer fra så å si sekundære funksjoner... som er aller oftest reklame.

Piratkopiering derimot, og jeg er redd at det blir nokså forgjeves å forklare det, er hvis for eksempel person A kopierer en bluray plate som vedkommende har kjøpt, og selger kopiene som blir da produsert.

Du er passe naiv om du ikke forstår at det er milliarder i omløp her. Helt fra den som skaffer screenere og ripper før premiere, via utviklere av torrentklienter til eiere av nettstedene. Da jeg var i den gamle scenen betalte gruppen jeg var med i opptil 2000 dollar for en dvd screener før lanseringsdato.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og hvis jeg fikk en krone for hver dårlige bortforklaring i piratdiskusjoner...

Torrents er FILDELING. 

 

Gjør ikke saken noe bedre samme hva slags teknologi man bruker for å stjele.

 

Tilegner man seg et åndsverk (f.eks. laster ned v.h.a. torrent eller ftp) uten å betale skaperen av dette verket eller hans rettighetshavere, er man en tyv.

 

Han har skapt verket, og bestemt hva prisen skal være for å nyte verket.

Synes man prisen er for høy, eller ikke liker noe annet i den forbindelse, skal man bare la være å kjøpe.

 

Ser du en bok i bokhandleren som du ikke liker; lar du være å kjøpe.

Ser du en bok i bokhandleren som du liker, men prisen passer deg ikke; lar du være å kjøpe.

 

Ser du en bok i bokhandleren som du liker men prisen passer deg ikke, og du fotokopierer den i bokhandleren og tar bildene med hjem og leser verket, er du en tyv.

 

Det er ordene som er verket og koster penger, ikke papiret: Dét er bare mediet.

Endret av ozone
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...