Gå til innhold

Xbox One S har fått slippdato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde boksen skulle være betydelig billigere enn 4 tusen, husker jeg bare feil fra tidligere artikler?

 

De to mindre variantene på 1TB og 500GB blir billigere. Norsk pris er enda ikke fastsatt så vidt jeg vet, men de skal koste henholdsvis 349 og 299 dollar i USA.

Vi vil trolig måtte betale i underkant av 3500 kroner for 1TB og 3000 kroner for 500GB.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare et lite obs obs til de som kjøper for 4k bluray. Bare husk at den ikke støtter dolby atmos og dts: x. Er bare greit å nevne det for folk med høytallere i taket :)

 

Den når ikkje heilt opp som bluray spiller pga atmos og dts. Prisen er dog ein nedtur. Pris for 2TB burde lagt seg på 3000 kr.

Lenke til kommentar

Når en ser hvor nisje dedikerte surround forsterkere er blitt så er det ikke så rart Microsoft har valgt å droppe dette.Skal bli interessant å se hvordan 4K på plater vil gå. Jeg tror nok det også blir like nisje som dedikerte surround forsterkere rimelig fort...om ikke allerede. 

Lenke til kommentar

Når en ser hvor nisje dedikerte surround forsterkere er blitt så er det ikke så rart Microsoft har valgt å droppe dette.Skal bli interessant å se hvordan 4K på plater vil gå. Jeg tror nok det også blir like nisje som dedikerte surround forsterkere rimelig fort...om ikke allerede.

Er blitt? Har vel alltid vært nisje. På lik linje med pc gaming, prosjektorer osv. Så lenge det finnes ett marked som setter pris på høyoppløst lyd og bilde imosetning til komprimert så tror jeg det vil vare. For å si det på en annen måte. Det vil vel vare helt til det kommer noe lignende kvalitetsmessig hos streaming folka.

 

Forstår for mange så er netflix lyden/bilde helt greit. Men den er så komprimert. Dessverre.

 

George Lucas sa en gang i tida at ved film titting så er lyden halve opplevelsen. Samme gjelder jo spill. Syntes derfor det er ganske trist at folk kjøper tver til 20k og oppover, men sitter med en lydplanke til 2 lapper. Men men.

 

Litt som å kjøpe en lada som ser ut som en lamborghini. Ser flott ut, men gud så kjedelig.

 

Når lyd allerede er nisje, og du trenger en reciever av svært ny dato, og du samtidig trenger minimum 7 høyttalere for å få et atmos oppsett så skjønner jeg de har skippa det. Lov å drømme bare. Med PS3 så var det jo mange folk som kjøpte denne bare fordi den var en billig og bra bluray spiller.

 

Ble kanskje litt off topic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig ikke mulig å erstatte en harddisk med en større i disse konsollene?
Maskinvaren er jo ikke blitt oppgradert i følge artikkelen, bortsett fra en bluray spiller? Dette burde også være mulig å bytte selv.
Virker nesten som hele konsoll konseptet blir mer og mer "moneygrab". Selg en boks, oppgrader litt etter et år, og selg hele driten på nytt. Latterlig.
Pc masterace by the way.

Endret av Ludo^.^
Lenke til kommentar

For min del er Xbox slim S en velkommen opgradering mot dagens tv standard og fyller tom rommet til Xbox scorpio kommer neste høst/vinter med mere power. HDR i spill er noe nytt og rå oppløsning har mindre "inpact" mot HDR som er en opgradering som alle ser. Happy times...

Lenke til kommentar

Bare et lite obs obs til de som kjøper for 4k bluray. Bare husk at den ikke støtter dolby atmos og dts: x. Er bare greit å nevne det for folk med høytallere i taket :)

 

Du må uansett ha en receiver som støtter Dolby Atmos/DTS:X for å kunne koble til høyttalerne - og da kan du jo bare sende bitstream til receiveren, istedenfor å dekode på spilleren.

Lenke til kommentar

 

Bare et lite obs obs til de som kjøper for 4k bluray. Bare husk at den ikke støtter dolby atmos og dts: x. Er bare greit å nevne det for folk med høytallere i taket :)

 

Du må uansett ha en receiver som støtter Dolby Atmos/DTS:X for å kunne koble til høyttalerne - og da kan du jo bare sende bitstream til receiveren, istedenfor å dekode på spilleren.
Ja er vel en selvfølge at atmos trenger en reciever som støtter lydformatet. Du tar dog feil.

 

http://www.entertainmentbuddha.com/xbox-one-s-is-a-cheap-entry-level-4k-blu-ray-uhd-player-but-not-for-audiophiles/

 

Og ikke minst

 

https://xbox.uservoice.com/forums/253802-home-xbox-guide-and-settings/suggestions/6029319-proper-hd-audio-support

 

Så vidt jeg vet støttes ikke 5.1.2 eller lignende ved PCM.

 

Bare å lese kommentarene på den siste linken fra irriterte folk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...