Gå til innhold

RYKTE: Dette skiller Nvidias GTX 1070 og GTX 1080


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTX 1070 og 1080.. virkelig? Syntes de kunne endret navnlinja når de er kommet så langt xD

 

Det har jo vært spekulasjoner om x70 og x80 også. Om dette kan være senere Pascal kort vites ikkje.

 

 

Første gang jeg gleder meg til nye skjermkort på flere år  :D

 
Du blir sikkert skuffet av ytelsen uansett  :green:
Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

shit. 1440p er jo ikke normen enda en gang :p og tenker hvor bra pc man trenger for og kjøre akseptabelt i 1440p (60+ fps minst). da trenger man det beste skjermkortet man kan få taki. og tilogmed da så sliter noen spill litt.

 

Ja, det eneste spillet jeg får 144fps i med 970 er heartstone :p

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt blir om det er lett å merke forskjell på 320 GB/s og 256 GB/s? Er dette ein reell flaskehals i dag?

 

Det var en flaskehals på 780* og tidligere, da fikk man litt igjen for å overklokke. Den hadde 384bit minnebuss. Så kom 970/980 med minnekomprimering og 256bit minnebuss, og slo 780 likevel. Det er selvsagt vanskelig å spå men jeg tror vi får noe nytte av høyere minnehastigheter med GDDR5X, for man allerede tatt ut bonusen av komprimeringsteknikken og får neppe fikset dette med "triks" på minnekontrolleren lenger.

Lenke til kommentar

Er du sikker på det? Det er jo totalt forskjellige chipper og arkitektur på 980 og 980Ti. 

 

Poenget mitt var at 1080 og 1070 antageligvis får en lik ytelses differanse som det 980 ti og 980 hadde. 

Hvor mye ytelsen blir forbedret er vanskelig og si, men tror nok at når det kommer til pris/ytelse så blir det vanskelig å forsvare et kjøp av 1070 dersom man har 980 eller kjøp av 1080 for 980 ti brukerne. Ny arkitektur blir alltid skrytt opp i skyene, men tipper vi må vente til jul/nyttår før den virkelige oppgraderingen kommer.

 

nVidia er flinke sånn sett med å holde igjen på de beste kortene, er jo penger å tjene på slikt.

Endret av 93MiChr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var selv overbevist om at den neste serien skulle komme med HBM2, slik datasentermodellene blir levert med. Så for meg at de bare lager et adapterkort for den nye mezzanine-konnektoren til pcie, og lager en pen og effektiv kjøler rundt det hele.

 

Om dét ikke er tilfellet får bare det trauste 680-kortet mitt overleve nok en generasjon. Skal det oppdateres så må arvtakeren være solid nok til at den varer i 2-3 oppdateringssykluser før den føles utdatert, i forhold til featurset og ytelse, slik 680 har klart seg enn så lenge. Men nå gamer jeg på 1920x1200, så blir det Pascal i hus så blir det også enten 4k eller moe snasent 21:9-opplegg.

Lenke til kommentar

Basert på tallene over så kommer 1080 til å ha 6.66 Gbps memory clock og 1070 til å ha 8 Gbps memory clock. Er det realistisk at 1080 kommer til å ha så lav clock?

 

Hvor fikk du 6.66Gbps og 8 Gbps fra? Alt jeg ser er at båndbredden er litt større hos 1080, som har en båndbredde på 320GB/s kontra 256GB/s hos 1070, men båndbredde påvirker ikke Memory Clock (Gbps). 

 

Sammenligner vi GTX 980 og 980 ti, så har 980 en båndbredde på 224.4GB/s, mens 980 ti har en båndbredde på 336.6GB/s, men begge kortene har en Memory Clock på 7.0Gbps. 

 

Men det overrasker meg hvis GTX 1080 får en båndbredde på 320GB/s, det er jo mindre en dagens referanse 980 ti. Vi får se om ryktene her stemmer da :/

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...