Gå til innhold

RYKTE: Dette skiller Nvidias GTX 1070 og GTX 1080


Anbefalte innlegg

 

Hva antydet USD verdi er er jo irrelevant, du må se på norske priser, ærlig talt.

Nei, nå får du gi deg.

 

At olja går ad undas og tipper rundt på økonomien til en bråta fjøsnisser her på berget er irrelevant.

Du kan ikke skylde på at den norske krona går dundas, da hadde jo resten av GTX kortene blitt merkant dyrere også. GTX 980 kostet 5k lenge før den norske krona gikk dundas, eneste grunnen til at 980 ti ble priset over var fordi det hadde vært urimelig og selge begge kortene for 5k sjiktet. Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du (93MiChr) henger deg opp i en missforståelse i utgangspunktet. Det var et spørsmål om det kunne lønne seg å vente på Pascal eller kjøpe 980ti nå.

 

Rykter sier at det kommer et kort basert på GP104 i juni. Dette er ikke neste generasjons ekvivalent med hva vi nå mener blir arvtageren til dagens 980ti. La oss for enkelhets skyld kalle denne x80 (x for ukjent).

 

Det er et håp om at dette kan yte bedre enn dagens 980ti.

 

Det er også håp om at prisen (i $) vil bli omtrentlig som dagens 980 ved release.

 

Da blir det irrelevant for den jevne amerikaner hva olja koster, for oss som lever og ånder olje - ytterst relevant.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Tror du (93MiChr) henger deg opp i en missforståelse i utgangspunktet. Det var et spørsmål om det kunne lønne seg å vente på Pascal eller kjøpe 980ti nå.

 

Rykter sier at det kommer et kort basert på GP104 i juni. Dette er ikke neste generasjons ekvivalent med hva vi nå mener blir arvtageren til dagens 980ti. La oss for enkelhets skyld kalle denne x80 (x for ukjent).

 

Det er et håp om at dette kan yte bedre enn dagens 980ti.

 

Det er også håp om at prisen (i $) vil bli omtrentlig som dagens 980 ved release.

 

Da blir det irrelevant for den jevne amerikaner hva olja koster, for oss som lever og ånder olje - ytterst relevant.

 

 

At du drar inn olja viser mangel på innsikt, det er mer sammensatt en som så. Men hvorfor du svarer meg skjønner jeg ikke, når du i din egen verden alt er innstilt på å vinne alle diskusjoner du går inn i.

Informer meg gjerne. Jeg er ikke innstilt å på "vinne" noe som helst. Jeg vil bare belyse saken fra alle synspunkter.

 

Men tror det er best om jeg bare unngår diskusjoner med deg. Du tåler jo ikke en diskusjon, og blir dritsur bare noen sier noe som helst imot deg.

Blir det bedre om jeg sier "Nå får du gi deg" og slenger inn et bilde av bestefar som smiler og slår seg på låret?

 

Er jeg dritsur? Nei. Bare veldig, veldig skuffet.

Var misforståelse, redigerte innlegget mitt. Forvekslet deg med TKongen.

Lenke til kommentar

 

Basert på tallene over så kommer 1080 til å ha 6.66 Gbps memory clock og 1070 til å ha 8 Gbps memory clock. Er det realistisk at 1080 kommer til å ha så lav clock?

 

Hvor fikk du 6.66Gbps og 8 Gbps fra? Alt jeg ser er at båndbredden er litt større hos 1080, som har en båndbredde på 320GB/s kontra 256GB/s hos 1070, men båndbredde påvirker ikke Memory Clock (Gbps). 

 

Sammenligner vi GTX 980 og 980 ti, så har 980 en båndbredde på 224.4GB/s, mens 980 ti har en båndbredde på 336.6GB/s, men begge kortene har en Memory Clock på 7.0Gbps. 

 

Men det overrasker meg hvis GTX 1080 får en båndbredde på 320GB/s, det er jo mindre en dagens referanse 980 ti. Vi får se om ryktene her stemmer da :/

Det er jo ikke rart hvis nettopp dette skjer, de trenger ikke lage kortet bedre. Hva er garantien for at de kan gjøre tilsvarende ytelseshopp til neste generasjon? De vil lage en stabil økning - eller iallefall rettferdiggjøre det å gjøre kortene "dårligere" for å stabilisere veksten og lysten til å kjøpe nye kort hvert år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er jo ikke rart hvis nettopp dette skjer, de trenger ikke lage kortet bedre. Hva er garantien for at de kan gjøre tilsvarende ytelseshopp til neste generasjon? De vil lage en stabil økning - eller iallefall rettferdiggjøre det å gjøre kortene "dårligere" for å stabilisere veksten og lysten til å kjøpe nye kort hvert år.

 

Det finnes absolutt ikke noe grunnlag for å si at Nvidia lar være å øke ytelsen for å selge mer. Hvis du skal komme med slike ville teorier, vennligst legg ved kilder eller bevis. Slike spekulasjoner har ingenting for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...