Gå til innhold

ANNONSE: Dette bør du se etter i en skikkelig spill-bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Multicom kan dere ikke være så snille å bruke riktig navn på deres laptoper?

Det gjør det så vanskelig å lese tester på maskinene?

 

One K56-3F (Clevo W650SR)

For det er vanskelig å finne tester til hver av maskinene, det er viktigere en å anbefale en laptop.

 

For det andre bør dere også skrive om cpu\skjermkort er mulig å oppgradere.

 

Om f.eks intel AC 17265 støttes.

 

Hvordan er dere på kundeservice? Jeg vet av erfaring det er deres dårligst på. Men sier generielt de fleste laptopene deres kan ikke oppgradere cpu\skjermkort.

 

Så hvis jeg ikke har truffet på noen hos dere som ikke har peiling si hva slags modeller jeg burde se på.

 

Hvilken av deres laptoper egner seg til linux?

 

Jeg tror jeg ville ha valgt 2x core M 5Y71 (QPI) istedenfor en stasjonær cpu i laptop, slike cpuer trekker ekstremt lite strøm.

Kan nesten ha uten vifter. Desverre finnes det ikke skjermkort før nvidia 1040M kommer som erstatter 940m mot sommeren.

Endret av LMH1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Likte denne artikkelen.

 

Kjøpte selv en bærbar maskin som skulle tåle litt spilling og valget falt da på en med GTX950m, 8GB ram, SSD, 15” og I7 6300HQ prosessor.

Kjempefornøyd! Hadde jo klart vært fint med en bedre grafikkprosessor, men jeg spiller nå alt som ei kule med denne her.

 

Det eneste jeg merker er at HD oppløsning ville passet bedre på en 17,3’’ skjerm. Det blir lite på en 15’’ når man ikke er noen ungdom lenger;-) Men stort sett så går det greit og det er for min del lettere å bære rundt på en 15’’ enn en 17’’

 

En annen ting som jeg satte veldig stor pris på her var henvisningen til testen om 4 vs 8 vs 16 GB ram!

Den var meget interessant og hadde selv planer om å legge inn 8GB ekstra i maskinen min men ser nå at det bare er tull.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville ha valgt 2x core M 5Y71 (QPI) istedenfor en stasjonær cpu i laptop, slike cpuer trekker ekstremt lite strøm.

 

Hvorfor Core M i en gaming-maskin? Og hvordan planlegger du å få to av dem?

Hvis du ser på Intel sine nettsider koster en Core M ca 280$ I norske kroner blir jo det over 6000 kr for to Core M CPUer. Og hovedkort som støtter to eksisterer ikke.

 

Gaming laptoper er jo ikke laget for å trekke lite strøm. Core M er dessuten ikke mer effektiv en Skylake-U er. Core M er bare kraftig begrenset av varme. En Core M i en gaming laptop, som da har mye kjøling vil bruke like mye strøm som en Core i5-6300U for eksempel på grunnfrekvens.

 

Og igjen, hvordan har du tenkt å få noe som helst fps med Core M?

Lenke til kommentar

Man får ikke noe veldig kraftig spill laptop med:

GTX950m, 8GB ram, SSD, 15” og I7 6300HQ prosessor.

 

Selv om dette muligens yter bedre i crysis eller spill beregnet for 2 kjerner.

CS GO også.

 

Jeg ville styrt unna laptoper som er mellom 40-60 desibel på spilling generielt.

Lenke til kommentar

Hvis noen av dere i sverige vil kjøpe opp elgiganten sine lokaler i norby kjôppingsenter så må dere gjerne det.

Elgianten har vist sluttet å selge der, et lite tips dropp harddisk\SSD sata i billig segmentet.

 

Skaff kun laptoper som bruker m.2 sata\ PCI-E så kan kunder velge hva de vil gå for.

Kunne selv tenke meg laptop, til svenske priser. Eller dere kunne finnet andre butikker som konkurerer mot kjell.com

 

Problemet i sverige nå er det kun er matvarer\apoteksvarer som er billigere, noen bluerayfilmer og noe alkohol.

Men dere har lite i sverige som er verdt å reise 12 mil hver vei for.

 

Ellers kunne dere i sverige ha tilsvarende house of nerds i oslo siden bredbånd hos dere er billigere en hos oss.

Gjerne ha 1-10 gigabit\s kapasitet så nedlasting går raskt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...