Gå til innhold

TV Norge og 12 andre kanaler tilbake på skjermen for 2,5 millioner nordmenn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canal Digital kutter ut Discovery pga. prisøkning, nesten alle klager, suttrer, og lager ellers kvalme.

Canal Digital får ny avtale med Discovery, men prisen øker.

 

Blir det samme resultat? Alle de som klagde på at de mistet sine dyrebare "reality" programmer suttrer nå fordi de kommer til å koste mer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Syns det er tåplig at alle må betale mere for sport selv de som ikke er interisert.

 

Hva med å prioritere å fjerne koblingsalget mellom TV\internet det får vel høyere proritert?

Tvnorge gir dårlig kvalitet på tvkanalene på dekoder sammenlignet mot Dplay.

 

Hæ? Hvilken tilbyder har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lite til overs for begge partene i denne saken. Canal Digital ser ut til å forsyne seg godt av kundenes lommebok, men samtidig er det noe som ikke stemmer når kanaler som sender reklame tar seg betalt. Hvorfor skal vi måtte betale for å se reklame? Det er helt meningsløst.

 

Er det noen som vet om Canal Digital går med underskudd, siden de absolutt ikke kan ta denne kostnaden selv? Denne artikkelen fra Nettavisen er avslørende: 

 
"- Ville denne prisjusteringen ha kommet dersom dere ikke hadde blitt enige med Discovery?
- Det blir ren spekulasjon. Prisjusteringen vil ikke komme umiddelbart, sier Pettersen."
 
Her får man inntrykk av at CD bare bruker denne saken som en unnskyldning for å skru opp prisene og samtidig prøve å få det til å de ut som om motparten er ansvarlig for det.
Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i helv.... kan ikke all sport gå på egne kanaler og dermed ha sportsfrie underholdningskanaler? Så kan kundene velg om de vil abonnere på ene eller begge pakkene. Da kunne de sette pris etter kostnad på innholdet.

 

Jeg er IKKE interessert i sport og dermed ønsker heller ikke betale for det.

 

Discoverysjefen sier blant annet: "Discovery planlegger nemlig å, for første gang på lang tid i Norge, sende samtlige kamper fra den øvre fortballdivisjonen uten å gjemme kampene bak en betalingsmur."

 

Sporten kan dra til helv..... Den er blitt en avgud som blir trykket på alle. Lager man to kanalpakker, en med sport og en uten så er det ikke noen betalingsmur men bare velger det man vil se på og betaler for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter denne "skandalen" regnet eg på hva de betalte for TV her i huset:

Norgespakke -> 299kr/mnd

+ Familiekanalene -> 149kr/mnd

+ Canal Digital PLUS (3 ekstra kort) -> 109kr/mnd

= 557kr per måned!

Det er jo helt drøyt... for den prisen får man:

 

Netflix: 99kr/mnd

+ Viaplay: 99kr/mnd

+ HBO: 89kr/mnd

+ TV2 Sumo: 99kr/mnd

+ dPlay: 79kr/mnd

= 465kr/mnd

Da har man cirka alle kanelene + en rekke filmer for 100kr mindre per måned! Linær TV er dødt for flere år siden

 

Etter et par uker med DPlay så er jeg faktisk villig til å betale en god del for å slippe å bytte mellom apper hele tiden :/

 

 

Syns det er tåplig at alle må betale mere for sport selv de som ikke er interisert.

 

Hva med å prioritere å fjerne koblingsalget mellom TV\internet det får vel høyere proritert?

Tvnorge gir dårlig kvalitet på tvkanalene på dekoder sammenlignet mot Dplay.

 

Hæ? Hvilken tilbyder har du?

 

 

Ja det lurer jeg også på - jeg har betydelig bedre bilde på canal digital (sat) enn på DPlay over chromecast. - Dessuten har de vel sagt at sporten vil være for seg.

Lenke til kommentar

Etter denne "skandalen" regnet eg på hva de betalte for TV her i huset:

Norgespakke -> 299kr/mnd

+ Familiekanalene -> 149kr/mnd

+ Canal Digital PLUS (3 ekstra kort) -> 109kr/mnd

= 557kr per måned!

Det er jo helt drøyt... for den prisen får man:

 

Netflix: 99kr/mnd

+ Viaplay: 99kr/mnd

+ HBO: 89kr/mnd

+ TV2 Sumo: 99kr/mnd

+ dPlay: 79kr/mnd

= 465kr/mnd

Da har man cirka alle kanelene + en rekke filmer for 100kr mindre per måned! Linær TV er dødt for flere år siden

 

Ikke glem NRK lisensen... Sparer en del penger ved å gå over til bare streaming.

Lenke til kommentar

Streaming er sikkert fint for alle de som har fiber eller whatnot, for de av oss som ikke har den aller beste internettet/hastighet så er det drepen og spesielt om noen vil streame mens andre vil spille spill, tydeligvis ingen brød gjøker her som tar høyde for slikt og nei, det er bare å fikse bedre internet, slikt kommer ikke magisk ut av lufta, relativt dyrt er det også, men slik er bakvendt landet Norge, blir bra nå når vi må betale oss ihjel på enda flere skatter, akkurat som om ikke økonomien i en gjennomsnittlig familie er tynnslitt nok som den er.

 

Men det er sjukt at man må betale NRK lisens også betale for CD på toppen, alle kanaler sender reklame, inkludert NRK som liksom skal være reklame fri, de sender sponsor reklame før mye av vinter sporten og hvorfor i svarte helvete satan skal de bare fokusere bare på fotball?

Det fins mye anna sport også, jeg er mer interessert i motor sport en fotball, men slikt satses det UTROLIG lite på, de sender jo fotball VM og EM selv om Norge er så ubrukelige at de aldri kommer dit, men motorsport hvor det faktisk er nordmenn i toppen, nei det går ikke an, mind is blown.

Gjelder også mye anna sport også, og nei, det at de brukt opp sjakk sendingene sine tells ikke, sjakk klarer de å ha flere timer med, null action, flytter på noen brikker, kunne like gjerne sendt en ludo match også, mer spenning i det brett spillet, men noe anna?

Nei, kommer aldri til å skje, helt forkastelig, Norges landslag er ubrukelig og norsk tippeliga/1div ser mer ut som kretsmesterskapet i Afrika og midtøsten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ja det lurer jeg også på - jeg har betydelig bedre bilde på canal digital (sat) enn på DPlay over chromecast. - Dessuten har de vel sagt at sporten vil være for seg.

 

Har canaldigital kabel TV over coax.

Muligens det er dekoderen (Første hdpvr5720?) som gjør dette?

Merker jeg ikke får top signalkvalitet 3 av 5. Skulle tro det enten er analog eller 720p. Men det er på kanalplass 5. Så den skulle være HD.

TV2 er noe bedre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva med å prioritere å fjerne koblingsalget mellom TV\internet det får vel høyere proritert?

 

Koblingsalget TV/nettilagang vil fjernes både hos Canal Digital og Get i løpet av 2016, http://www.dagbladet.no/2016/02/06/kultur/canal_digital/tvnorge/telenor/tv_og_medier/43008803/.

 

- Vi er fornøyd med at vi faktisk har klart å få selskapene til å løse opp tvungen kobling i løpet av 2016. Selvsagt hadde vi ønsket at det hadde vært på plass allerede slik at Canal Digitals kunder nå kunne valgt å gå ut av tv-avtalen og fremdeles beholdt bredbåndsavtalen, sier Nergård.

 

Så det går framover.

 

@hekomo:

 

Canal Digital er en kommersiell aktør som skal skape avkastning for eier (Telenor). Samme gjelder Discovery, TV2 osv. Dette gjør samtlige med å ta ut den maksimale prisen som akseptere hos sine ulike kundegrupper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Koblingsalget TV/nettilagang vil fjernes både hos Canal Digital og Get i løpet av 2016, http://www.dagbladet...edier/43008803/.

Det har ikke bekreftet annet en at analoge signaler blir fjernet i løp av året.

Fremdeles kan det skje at leveringsplikten på TV består så må man fremdeles kjøpe dekoder\programkort og ha NRK som grunnprodukt. Særlig om man bor i borettslag. Men kan velge å droppe det andre.

 

Eller man blir låst i Grunnpakke ut 2020.

 

Når man prøver å kontakte Canaldigital om denne saken får man svar at canaldigital\telenor betaler i miliardklassen for å sikre kunder gode bredbånd\kabeltv utstyr derfor er det nødvendig å koble sammen TV\internett for å dekke kostanadene for utbygging derfor vil det fremdeles gjelde en del år til.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei, Canal Digital og GET har gjort en avtale med Forbrukerombudet om å avslutte koblingssalg i løpet av 2016, http://www.aftenposten.no/digital/Get-gir-opp-koblingssalget---vil-la-kundene-kjope-bredband-uten-a-kreve-TV-pakker-618947_1.snd. Canal Digital satte datoen allerede i 2014.

 

Så dette er bekreftet av begge.

 

http://www.forbrukerradet.no/vi-mener/slutt-pa-tvunget-koblingssalg/

http://e24.no/privat/canal-digital-kutter-tv-tvang-for-bredbaandskunder/23326390

 

Å få fjernet de analoge kundene er faktisk en teknisk forutsetning for å få dette til.

 

Så du burde nok ha fulgt litt bedre med.

Lenke til kommentar

Sporten kan dra til helv..... Den er blitt en avgud som blir trykket på alle. Lager man to kanalpakker, en med sport og en uten så er det ikke noen betalingsmur men bare velger det man vil se på og betaler for det.

 

Jeg er helt enig her. Mange synes sport er drepende kjedelig. Ikke bare det, men det viser seg i større og større grad at sport er fullt av doping, kampfiksing og annet søppel. Likevel skal de som ikke ønsker å støtte slikt tvinges til å betale for de som liker sport.

 

@hekomo:

 

Canal Digital er en kommersiell aktør som skal skape avkastning for eier (Telenor). Samme gjelder Discovery, TV2 osv. Dette gjør samtlige med å ta ut den maksimale prisen som akseptere hos sine ulike kundegrupper.

 

Jeg er fullt klar over at de er kommersielle aktører. Poenget mitt er at de virker uærlige, samt at det er forkastelig at kunden skal måtte betale for å bli vist reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...