Gå til innhold

85 000 kroner gir deg svært heftig ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Helt ærlig ikke så imponerende. Ja, de har en CPU som koster 40k men en enkel Titan X? 16GB RAM?

 

Hvorfor ikke droppe Xeon og gå for en 5960x og istedet legge til 3 Titan X? Det hadde vært mer "extreme" spør du meg...

jeg gir deg herved utfordringen med å få 3 stk Titan-X inn i et kabinett med mini ITX hovedkort!

 

greia her var å se hvor mye kraft man faktisk kan få inn i en liten kasse. 3/4 x Titan X kommer senere - bare vent :)

Du har et poeng, men når jeg ser ord som "ekstrem" og "monster" tenker jeg ikke på en liten moped på 900 kubikk men heller en svær truck som raser gjennom alt og alle.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

PC til 85k, også har man ikke tatt seg bryet med ordentlig kabelstrømper eller akrylrør. I det minste burde røra være kuttet til riktig lengde. Små ting som bakplate til GPU ville også gjort det estetiske lang bedre her. All respekt for Digital Impuls, men enhver data interessert klarer å bygge en slik pc og at top radiator blir første varmedump er viktig i en slik løsning og burde vært en selvfølge. Er vel gjennomføring som gjør en pc. Denne er bare dyr, og ikke spesiell på noen annen måte. Men er alltid kult å se dyre ting og setter pris på artikkelen, bare synd gjennomføring ikke står i stil til pris.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Helt ærlig ikke så imponerende. Ja, de har en CPU som koster 40k men en enkel Titan X? 16GB RAM?

 

Hvorfor ikke droppe Xeon og gå for en 5960x og istedet legge til 3 Titan X? Det hadde vært mer "extreme" spør du meg...

jeg gir deg herved utfordringen med å få 3 stk Titan-X inn i et kabinett med mini ITX hovedkort!

 

greia her var å se hvor mye kraft man faktisk kan få inn i en liten kasse. 3/4 x Titan X kommer senere - bare vent :)

Du har et poeng, men når jeg ser ord som "ekstrem" og "monster" tenker jeg ikke på en liten moped på 900 kubikk men heller en svær truck som raser gjennom alt og alle.

Og der er en forskjellige ;) Jeg ser større kunst i å få såpass mye ut av et minimalistisk bygg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt ærlig ikke så imponerende. Ja, de har en CPU som koster 40k men en enkel Titan X? 16GB RAM?

 

Hvorfor ikke droppe Xeon og gå for en 5960x og istedet legge til 3 Titan X? Det hadde vært mer "extreme" spør du meg...

 

Synes at det er ganske rått at de har fått såpass mange "Hestekrefter" i et såpass lite kabinett. Kjøper man seg et fulltower så kan man jo skvise inn 4x Titan med letthet, men tror man skal slite litt med å få det til i det lille kabinettet. Dessuten så tror jeg ikke hovedkortet har plass til mere enn en GPU.
Lenke til kommentar

Det er gledelig å se noe annet enn standard spillrigger.

 

Jeg håper på flere tester av arbeidsmaskiner, og ikke nødvendigvis bare ekstreme maskiner. Det er sikkert mange som er interesserte i maskiner som kan måle seg med Mac Pro, og som kan gi ennå bedre ytelse. Xeon E5-plattformen har mange fine CPUer som gir mange kjerner til en overkommelig pris, f.eks. doble 6- eller 8-kjerner. Straks en maskin skal brukes til noe produktivt så er det ingen problem å rettferdiggjøre en pris på 20-30k.

 

Uansett så er utrolig rå maskin, men til den prislappen hadde jeg kjøpt meg en bil, eller båt^^

Du får ikke mye til bruksbil til den prisen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...