Gå til innhold

Slik ser The Witcher 3 ut om du fjerner av alt av grafikkeffekter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Greit at ikke alle kjøper skjermkort til mange tusen kroner, men det der ødelegger jo hele opplevelsen av spillet. 

De beste spillene er sjeldent de med best grafikk. Det er iallefall min mening.

 

 

Klart at gameplay er viktigst, men så lav grafikk som vist i den videoen tar bort gleden. Tviler personen bak den der spiller slik selv da :p

Lenke til kommentar

 

Greit at ikke alle kjøper skjermkort til mange tusen kroner, men det der ødelegger jo hele opplevelsen av spillet. 

 

De beste spillene er sjeldent de med best grafikk. Det er iallefall min mening.

Spill trenger ikke god grafikk for å være veldig gode, men god grafikk gjør dem heller ikke dårligere. League of Legends blir jo spilt på nivå med det steam registerer av daglige spillere. Du kan ikke akkurat beskylde Legue of Legends for å slående grafikk. Det er jo dårligere grafikk en Dota, men League blir spilt mye mer likevel. CS:GO ser mye dårligere ut enn COD:AW, men blir spilt langt mer.

 

Likevel er jo grafikk i et spill som The Witcher 3 mye viktigere, der du går og utforsker, går til stadig nye steder osv, skal leve deg inn i spillverdenen. Spillet blir jo ikke like bra med dårlig grafikk. Så jeg vil si grafikk er jo ganske avhengig av sjanger og stil (cartoon-style som i League krever jo langt mindre). Grafikk avgjør ikke om et spill er dårlig eller ikke, men er i mange spill en viktig faktor. De har jo stadig vekk visual reworks i League of Legends, det samme gjelder mapsene. Det er jo åpenbart at grafikk er et element som påvirker opplevelsen. Det er jo ikke noe riot tjener penger på i det hele tatt, altså gjør de det for å få/beholde spillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig litt skuffende at det ikke kjører enda bedre når all grafisk snacks er ribbet såpass kraftig. Har mye av de samme specs på min 3.5 år gamle laptop, riktignok med en bedre CPU (i7 4 kjerner 2.2 GHz).

 

Samtidig ikke så overraskende da selv witcher 2 aldri har kjørt ordentlig på maskinen min, selv da andre AAA-spill greide medium/high på samme PC.

Lenke til kommentar

Grafikk har ingenting å si på hvor mye du lever deg inn i spillverdenen. Det spørs bare hva man er vant til. Er man typen som skal ha den beste maskinvaren hele tiden så kan slike ting ødelegge, men for sånne som meg som har topp grafikk når PCen er ny, men som lever helt fint med samme PCen i lang tid etterpå så er ikke grafikk så viktig.

 

For min del så synes jeg det grafiske har kommet såpass langt at selv når man justerer ned grafikken endel så er mange av de nye spillene pene likevel. Det er sjeldent at jeg kommer over spill som ser så jævlig ut at det ødelegger opplevelsen.

 

Men det er klart, 25 fps og alt av grafikkeffekter slått av er for spesielt interesserte. De som har dette som hobby og som vil se hvor langt man kan dra ting.

Lenke til kommentar

"Mange følte seg løyet til, og ønsket forklaringer på hva som var grunnlaget for nedgraderingen."

 

Hvorfor forsøker man hele tiden å endre fakta? Man følte ikke at man ble løyet til, CDPR løy alle opp i ansiktet når de ble spurt om dette hver gang de viste nytt materiale. Get your facts straigh or just stop talking about it!

Lenke til kommentar

I tillegg til at alt av eyecandy er redusert har di og redusert oppløsning for få spillet spillbart på ein PC som egentlig ikkje skulle kunne spille W3.

 

Hadde gitt meir meining å sett kor lave specs som kunne greidd 1080/60 fordi man da opprettholder gameplay og bare fjerner eyecandy.

Lenke til kommentar

 

 

Greit at ikke alle kjøper skjermkort til mange tusen kroner, men det der ødelegger jo hele opplevelsen av spillet. 

 

De beste spillene er sjeldent de med best grafikk. Det er iallefall min mening.

Spill trenger ikke god grafikk for å være veldig gode, men god grafikk gjør dem heller ikke dårligere. League of Legends blir jo spilt på nivå med det steam registerer av daglige spillere. Du kan ikke akkurat beskylde Legue of Legends for å slående grafikk. Det er jo dårligere grafikk en Dota, men League blir spilt mye mer likevel. CS:GO ser mye dårligere ut enn COD:AW, men blir spilt langt mer.

 

Likevel er jo grafikk i et spill som The Witcher 3 mye viktigere, der du går og utforsker, går til stadig nye steder osv, skal leve deg inn i spillverdenen. Spillet blir jo ikke like bra med dårlig grafikk. Så jeg vil si grafikk er jo ganske avhengig av sjanger og stil (cartoon-style som i League krever jo langt mindre). Grafikk avgjør ikke om et spill er dårlig eller ikke, men er i mange spill en viktig faktor. De har jo stadig vekk visual reworks i League of Legends, det samme gjelder mapsene. Det er jo åpenbart at grafikk er et element som påvirker opplevelsen. Det er jo ikke noe riot tjener penger på i det hele tatt, altså gjør de det for å få/beholde spillere.

God grafikk kan faktisk gjøre et spill dårligere fordi enhver utvikler har begrensede ressurser og må bestemme hvor mye (hvor mange timer arbeid) som skal brukes på de ulike aspektene. Dersom grafikk blir prioritert høyt (noe det ofte gjør) så kan man risikere spill som er fulle av bugs, har mindre innhold, eller forenklede spillsystemer.

 

Det er selvfølgelig flisespikkeri, for jeg skjønner jo at du mener samme gameplay med bedre grafikk ikke kan virke inn negativt på opplevelsen. Bare følte jeg måtte kommentere at det i praksis faktisk kan være en negativ faktor i forhold til sluttproduktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...