Gå til innhold

TEST: Apple MacBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"MacBook holder god Apple-kvalitet men avskriver mange med den upraktiske portløsningen."

 

 

Dette høres ut som en ganske riktig konklusjon. Selvsagt er ikke dette en maskin som passer for alle, og dermed "avskriver man mange" som dere skriver i konklusjonen.

 

Men for de som er ute etter en Ultraportable MacBook og klarer seg fint med kun en fysisk port, så er nok dette en maskin som helt klart blir vurdert. For eksempel den gruppa dere nevnte på første side av testen...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er definitivt ikke en maskin for meg, da jeg har for mye legacy hardware... MacBook Pro Retina passer bedre til mitt bruk...

 

Men, jeg har bestilt en MacBook (med oppgradert CPU til 1,3 GHz) til min kone. Hun har fra før en MacBook Air (2010) som begynner å dra på årene. Hun bruker maskinen primært hjemme, og litt på reise. Antall ganger hun har koblet til noe som helst på USB siste år kan du telle på en hånd, og hun har aldri koblet maskinen til noen ekstern skjerm/TV, men jeg bestilte med en overgang fra USB-C til USB 3.0 just in case.

 

For henne er denne maskinen ideell.

Lenke til kommentar

Alle journalister vet at apple har en liste over godkjente anmeldere som får produktene deres tidlig. Gir de ikke en viss karakter blir de fjernet fra denne listen, noe som kan være veldig ødeleggende for bedriften.

Vet alle det? Jeg har ingen anelse, men du tror ikke det kanskje er et rykte mer enn en sannhet?

Lenke til kommentar

 

Terningkast 4 eller 6/10 synes jeg er fortjent for bra konsept, elendig utførelse. 7/10 synes jeg blir vel høyt.

Nå er jo 4/6=0,6667=0,7=7/10 ,  så du er vel strengt tatt enig med artikkelforfatter ^^,

Ja, det er jeg visst :p Haha, kudos!

 

Det er litt rart å tenke på i grunn. Mitt inntrykk av karakteren 7/10 er mye bedre enn terningkast 4, og bedre enn 66/100.

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alle journalister vet at apple har en liste over godkjente anmeldere som får produktene deres tidlig. Gir de ikke en viss karakter blir de fjernet fra denne listen, noe som kan være veldig ødeleggende for bedriften.

Vet alle det? Jeg har ingen anelse, men du tror ikke det kanskje er et rykte mer enn en sannhet?

http://www.cultofmac.com/255618/how-apples-blacklist-manipulates-the-press/

 

Du kan finne mye om det, linustechtips snakket om at de ikke var med på denne listen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er litt rart å tenke på i grunn. Mitt inntrykk av karakteren 7/10 er mye bedre enn terningkast 4, og bedre enn 66/100.

 

Det kommer kanskje av at de som opererer med karakterer opp til 100 aldri bruker skalaen under 60 (typisk spillanmeldelser), mens terningkast 1 og 2 i dagspressens filmkritikk forekommer ganske ofte. Tilsvarende er det fint lite i teknologipressens 1-10-skala som havner under 6 -- da kan du regne med at det ikke virker. For min del stemmer 7 ganske godt med karakteren jeg ville forvente på et produkt som fungerer helt som det skal, men er dårlig tenkt ut.

Lenke til kommentar

 

Det er litt rart å tenke på i grunn. Mitt inntrykk av karakteren 7/10 er mye bedre enn terningkast 4, og bedre enn 66/100.

 

Det kommer kanskje av at de som opererer med karakterer opp til 100 aldri bruker skalaen under 60 (typisk spillanmeldelser), mens terningkast 1 og 2 i dagspressens filmkritikk forekommer ganske ofte. Tilsvarende er det fint lite i teknologipressens 1-10-skala som havner under 6 -- da kan du regne med at det ikke virker. For min del stemmer 7 ganske godt med karakteren jeg ville forvente på et produkt som fungerer helt som det skal, men er dårlig tenkt ut.

Kan veldig godt hende du har rett der. :)
Lenke til kommentar

 

 

og det å sende bildet ut til en ekstern skjerm kan du også glemme.

Det er derfor man har Apple TV og AirPlay...

 

Ærlig review får man kun når redaksjoner vil begynne å kjøpe produkter selv.

 

Det som skjer er at du blir fanget i dette systemet og det er hele poenget deres.

Kan nok være hardt å fatte for enkelte, det er liten tvil om at en del av dette er direkte forbrukerfiendtlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...