Gå til innhold

FEATURE: Noen i redaksjonen har aldri prøvd disse spillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før brukte jeg å ta runder med store titler jeg følte litt at jeg hadde gått glipp av, men det viste seg som regel at det var en grunn til at jeg hadde styrt unna de spillene. De fenget meg ikke etter å ha lest omtaler og sett skjermbilder, og det viste seg i de aller fleste tilfeller å være en helt korrekt hunch.

 

Husker i farta at jeg ga Bioshock, Mass Effect, Metro 2033 Redux og et eller annet gammel CoD-spill sjansen... Det ble no cigar.

Men det betyr ikke at man ikke skal gi tilsynelatende uinteressante spill en sjanse. Jeg jobbet med LENGE med å få to venner til å kjøpe L4D, de lot seg overtale til slutt og har nå spilt det i flere år ;)

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Er vel i samme situasjon som Jon Cato, en god del spill på commodore og amiga jeg ikke fikk spilt siden jeg ikke fikk tak i dem eller hadde dårlig råd.

 

Derimot er det flere spill jeg burde ha styrt unna og brukt pengene på noe mere fornuftig ting.

Lenke til kommentar

Spill serien jeg virkelig irriterer meg over at jeg ikke har spilt er Mass Effect. Som fiberblad nevner så finnes det på PC. Men det første har ikke støtte for håndkontroller. Om dem andre har det vet jeg faktisk ikke.

 

Så jeg går å håper på en Mass Effect 1-3 remaster annonsering under E3 om noen mnd. Jeg har heller aldri spilt ferdig noen av Elder Scrolls spillene...det er litt flaut. Så spesielt en Skyrim remaster til dem nye konsollene er høyt på ønskelista.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi hadde C64 som liten, men få spill, og etter at Nintendo 64 hadde kommet ut, kjøpte jeg en brukt Super Nintendo med tre spill. Utenom de få spillene, har jeg ikke spilt noe på konsoll, jeg er mest vant til og trives best på Pc. (Gammel vane, vond å vende..). Ergo har jeg aldri prøvd Halo, Zelda, Final Fantasy. Ei heller har jeg vært innom MGS eller mange andre store spill, men jeg er mer nysgjerrig enn skamfull. ;-)

Lenke til kommentar

 

 

Dette ble litt vel navlebeskuende for min smak.

Indeed! En ting er å lese om favoritter og skuffelser og begrunnelser av det, en annen ting er å lese om spill man ikke har spilt. Hvorfor skal det være interessant for noen?

Ser ikke problemet, jeg. Synes det er interessant at spillperler aldri blir opplevet, selv blant aktive spillere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette ble litt vel navlebeskuende for min smak.

Indeed! En ting er å lese om favoritter og skuffelser og begrunnelser av det, en annen ting er å lese om spill man ikke har spilt. Hvorfor skal det være interessant for noen?

Ser ikke problemet, jeg. Synes det er interessant at spillperler aldri blir opplevet, selv blant aktive spillere.

Helt enig. Syns det var morsom lesning.

 

Burde skilt mellom plattformer da, klart en PC-spiller ikke nødvendigvis har spilt konsollspill og omvendt.

 

Men syns det var artig med såpass stygge saker som:

 

Mamen:

Gabriel Knight og Space Quest som PC-mann! Og eventyrspillinteressert (langt ord). Alle kan gjøre feil her i livet. Ofte kan man rette opp i de. Jeg foreslår at du gjør det snarest.

 

Klebo-Espe: (pc, antar jeg)

Fallout. Serien. Say no more.

Lenke til kommentar

Måtte sitte ned å tenke på dette spørsmålet en god stund, og det eneste jeg kan svare er Xcom klassikerne.

Men da igjen, ikke så veldig rart, jeg var og er medlem av Jagged Alliance campen, og det var der jeg investerte tid når Xcom var populært.

I senere tid har jeg spilt siste skriket av Xcom serien og en del av Open Source versjonen av UFO, sistnevnte er jeg svært positiv til.

Lenke til kommentar

Spill serien jeg virkelig irriterer meg over at jeg ikke har spilt er Mass Effect. Som fiberblad nevner så finnes det på PC. Men det første har ikke støtte for håndkontroller. Om dem andre har det vet jeg faktisk ikke.

 

Hvorfor skal man ha en håndkontroller for å spille Mass Effect-serien? Tastatur og mus fungerer utmerket, spesielt i de senere spillene der man er avhengig av presisjon for å knerte fiender på høyere vanskelighetsgrad (husker ikke hvordan dette var i ME1, men mener at det var mer terningkast/skill-basert?). Spillene virker riktignok til å være designet med tanke på håndkontrollere, men da med hensyn til håndkontrollerens begrensninger, ikke som noen fordel over mus/kb. Noe som for øvrig er en pest og en plage med veldig mange, ellers veldig bra spill.

 

Min pile of shame er ganske stor og inkluderer vel omtrent alt av konsoll-eksklusive titler og en stor del av et evig voksende Steam library... ellers, som stor Dragon Age: Origins-fan, så skammer jeg meg over å ennå ikke ha fått gitt meg i kast med Inquisition, bare for å ta ett av veldig ny dato. :)

Endret av dauw
Lenke til kommentar

Hvorfor ønske seg en remake av Mass effect når det fungerer utmerket på PC?

 

Hadde ikke gjort meg noe med en velpolert remake av serien. Spesielt 1ern som var det feteste for min del kunne blitt lekkert med en overhaling. De burde gjort noe med våpen og oppgraderings systemet på den og imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...