Gå til innhold

NetCom lanserer gigantisk 4G-pakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det vart dette som vart resultatet av samanslåinga av Netcom og One Call? Tidlegare fekk ein 20GB og fri fart for 299, no får ein berre 15GB og 20 Mb/s for same prisen. Dette går i feil retning. Eg har 10GB og fri fart for 229 kr., og kunne ha tenkt meg litt meir data. Men eg kjem ikkje til å endre abonnement no.

 

Finst det så alternativ som gjev meir enn 10 GB for mindre eller lik 229 kr. i månaden?

Lenke til kommentar

Så det vart dette som vart resultatet av samanslåinga av Netcom og One Call? Tidlegare fekk ein 20GB og fri fart for 299, no får ein berre 15GB og 20 Mb/s for same prisen. Dette går i feil retning. Eg har 10GB og fri fart for 229 kr., og kunne ha tenkt meg litt meir data. Men eg kjem ikkje til å endre abonnement no.

 

Finst det så alternativ som gjev meir enn 10 GB for mindre eller lik 229 kr. i månaden?

 

Dette er jo ment som et alternativ til oss som sitter på trege kobberlinjer, til mobilbruk så tror jeg 200GB blir litt overkill med mindre du ser mye på Youtube eller lignende.
Lenke til kommentar

Netcom har hatt abonnementet "hjemmebredbånd" siden 2012 der kvoten har vært 100 GB. Prisen har vært uendret på 599,- per måned. Å se nå at dem har lansert 200 GB/mnd til 799,- virker for meg ok, men for sent siden jeg nå har flyttet og gått over til fastlinjebredbånd. Ved normal bruk lå jeg tett opp mot 100 GB/mnd, men enkelte måneder lå jeg på 140-160 GB i forbruk. 200 GB holder greit til normal bruk, men prissettingen er litt høy. Innen 2-3 år vil prisen gå ned til et mer fornuftig nivå eller større pakker bli lansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chess (under NetCom sitt nett) ga meg ubegrenset data for ? var det to hundrelapper i mnd ? i flere år. Plutselig var det et problem og de måtte kutte ned til latterlige 8 GB på det største abonnementet. Er så de kan ta seg dyrt betalt for disse mobilt bredbåndsabonnentene istedenfor. *sukk*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Netcom har hatt abonnementet "hjemmebredbånd" siden 2012 der kvoten har vært 100 GB. Prisen har vært uendret på 599,- per måned. Å se nå at dem har lansert 200 GB/mnd til 799,- virker for meg ok, men for sent siden jeg nå har flyttet og gått over til fastlinjebredbånd. Ved normal bruk lå jeg tett opp mot 100 GB/mnd, men enkelte måneder lå jeg på 140-160 GB i forbruk. 200 GB holder greit til normal bruk, men prissettingen er litt høy. Innen 2-3 år vil prisen gå ned til et mer fornuftig nivå eller større pakker bli lansert.

Har hatt Netcoms hjemmebredbånd jeg også, for GETs linje er meget ustabil.

Men 100GB blir latterlig lite med to tenåringsgutter som streamer diverse til telefoner/TV`er, småbarn som streamer nett-tv/netflix samt voksne som ser en og annen film/serie i tillegg til vanlig surfing.

 

Tipper vi raskt ligger på 2-300GB per måned, og jeg opplever ikke at vi er storbrukere. Bare en vanlig familie med 4 barn og moderne bruk av streamingtjenester. Og selv om vi kunne klart oss med 200GB fra Netcom er det helt uaktuelt fordi det er dyrt og fordi det skaper en usikkerhet rundt pris hver måned. Plutselig må man slutte å streame video en uke før månedsslutt fordi kvoten er brukt opp. Kvote på hjemmebredbånd gir meg kalde gufs fra tiden da ADSL kom til Norge.

Endret av mistercartman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Banzai 4G (som bruker NetCom's nett) koster 600kr/mnd, og har 100GB inklusivt.

 

Positivt at NetCom selv slenger seg på, med en pakke som bare er 200kr dyrere med dobbelt så mye data ^^

 

Netcoms tilbud er uten tale og sms...

Dessverre, ja.

 

Jeg venter på at de kommer med økte surfekvoter på abonnement for mobiltelefon, uten å øke prisene, eller mulighet for å kjøpe "mobilt bredbånd"-kvoter/abonnement, og få det koblet mot mitt mobil-sim.

 

Det er ikke vanskelig for dem, har hatt det før, men de vil tydeligvis ikke selge slikt lengre.

 

3 GB som jeg har nå, fungerer fint til vanlig, men innimellom så er man på tur der man ikke har tilgang til annet enn mobilnettet (3 eller 4G, og da er det surt å bruke opp kvoten på en dag.

Lenke til kommentar

 

 

Banzai 4G (som bruker NetCom's nett) koster 600kr/mnd, og har 100GB inklusivt.

 

Positivt at NetCom selv slenger seg på, med en pakke som bare er 200kr dyrere med dobbelt så mye data ^^

Netcoms tilbud er uten tale og sms...

Dessverre, ja.

 

Jeg venter på at de kommer med økte surfekvoter på abonnement for mobiltelefon, uten å øke prisene, eller mulighet for å kjøpe "mobilt bredbånd"-kvoter/abonnement, og få det koblet mot mitt mobil-sim.

 

Det er ikke vanskelig for dem, har hatt det før, men de vil tydeligvis ikke selge slikt lengre.

 

3 GB som jeg har nå, fungerer fint til vanlig, men innimellom så er man på tur der man ikke har tilgang til annet enn mobilnettet (3 eller 4G, og da er det surt å bruke opp kvoten på en dag.

 

Pff, er jo bare å handle dualsim. Finne billigste mobilpakken med fri sms/tale og ingen data, så har man det ;)

Lenke til kommentar

Har i dag 100GB-pakken fordi bredbåndstilbudene er begrenset her ute i skogen, og vi bor rett ved Netcom-masta. Hver måned er en kamp mot kvota. Jeg laster ikke ned serier osv., bare vanlig surfing og video for barna (og de voksne en sjelden gang). Jeg har måttet slutte å oppdatere noen enheter på jobb, og skyløsningen som egentlig var en viktig del av behovet (backup av bilder) er det bare å glemme.

 

Hastigheten er det dog ingenting å si på selv om 4g ikke er helt klart her ennå. 10mbit ned og 3-4 opp på HSPA er bedre enn det konkurrentene kommer i nærheten av.

 

Jeg skulle ønske meg et tilbud hvor de ev. begrenset båndbredden litt og heller kjørte uten kvote, ev. med minst doblet kvote. 200GB er fortsatt lite med moderne hjemmebruk. Når Telenor bare tilbyr en brøkdel, så får en jo si at Netcom ikke er den verste aktøren.

 

Og hva er greia med at TeliaSonera (moderselskapet) leverer ubegrenset 4G i Finland til rundt 20 euro? Billigere utbygging der?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Litt om trafikkbruk. Jeg har satt opp trafikkgrafer på etpar rutere.

 

Typisk familie med 1 unge med ipad, og to voksne med lite datakunskaper / telefonsurfing og slikt, ca 250 GB / måned. De har og en hybel , der det går litt netflix streaming.

 

Router nummer 2 : 2 voksne personer, lite databruk surifng / web, men ser mye streaming / har ingen tv kanaler. ca 300 GB / mnd.

 

så det går fort litt data .. om det streames hver dag.

 

men såklart, er du 1 person, eller det går lite i streaming, så holder det lenge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...