Gå til innhold

12,9-tommers iPad utsatt til høsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi kjøper stadig færre nettbrett

Jeg ser samme krampetrekning nå som på slutten av netbook-tiden. Større skjermer skulle redusere kritikken mot at skjermene var for små. Netbook-salget var i fritt fall uavhengig av skjermstørrelse. De var rett og slett for kjipe i bruk på mange flere måter. Nettbrettsalget har passert toppen for lengst og kommer til å fortsette å dale. Medieoppmerksomheten daler også.

Lenke til kommentar

Tviler litt på at nettbrettene kommer til å lide samme skjebne som netbookene. Netbookene ga ingen god opplevelse på noen områder (skjermoppløsning, tastatur, hardware, byggekvalitet, trackpad osv), og hadde egentlig bare pris og bærbarhet som sine fordeler.

 

Skal nettbrett dø ut så måtte det i så fall være fordi smarttelefonene etter hvert blir så store at de kan erstatte nettbrettet. Men per dags dato så foretrekker jeg nettbrettet mitt (9.7 tommer) foran telefonen (5.5 tommer) til egentlig alle aktiviteter som ikke krever at jeg må ha den ned i lomma... (se film/serier/youtube, styre musikk over annlegget, lese tegneserier, lese bøker/pensum, osv).

 

Nå har jeg hatt min iPad i snart fire år, og den fungerer fremdeles helt fint til mitt bruk. Så om flere er som meg (hvilket vel undersøkelser bekrefter), og bytter ut nettbrettet mye sjeldnere enn telefonen, så er det klart at det totale salget ikke vil forbli like høyt som da nettbrett var en ny "greie".

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler litt på at nettbrettene kommer til å lide samme skjebne som netbookene. Netbookene ga ingen god opplevelse på noen områder (skjermoppløsning, tastatur, hardware, byggekvalitet, trackpad osv), og hadde egentlig bare pris og bærbarhet som sine fordeler.

 

Skal nettbrett dø ut så måtte det i så fall være fordi smarttelefonene etter hvert blir så store at de kan erstatte nettbrettet. Men per dags dato så foretrekker jeg nettbrettet mitt (9.7 tommer) foran telefonen (5.5 tommer) til egentlig alle aktiviteter som ikke krever at jeg må ha den ned i lomma... (se film/serier/youtube, styre musikk over annlegget, lese tegneserier, lese bøker/pensum, osv).

 

Nå har jeg hatt min iPad i snart fire år, og den fungerer fremdeles helt fint til mitt bruk. Så om flere er som meg (hvilket vel undersøkelser bekrefter), og bytter ut nettbrettet mye sjeldnere enn telefonen, så er det klart at det totale salget ikke vil forbli like høyt som da nettbrett var en ny "greie".

 

Helt enig. Min smertegrense for mobilskjerm-størrelse er egentlig 4,8-5". Nå har jeg en Z3 Compact, og kunne ikke vært mer fornøyd. Samtidig har jeg fortsatt en iPad 4 til spill, video, lett surfing osv. Den fungerer fortsatt 100% til alt jeg bruker den til. Kanskje det er det som er problemet? De lager for bra produkter, og markedet blir mettet. ;)

Lenke til kommentar

12,9 tommers nettbrett er noe for meg og mitt heller reduserte syn. Har den billige 10,2 tommers fra Samsung, men den er i grenselandet for mitt praktiske bruk. Sitter mest i sofakroken med den, så har ikke behov for noe ultramobilt. Faktisk synes jeg brettet er for lite å holde i også. Bedre med et man kan støtte opp med knea eller få et realt grep på. Regner med at en 12,9 tommer ikke veier så veldig mange gram mer enn en 10,2.

 

Minuset med Apple-produktene er jo først og fremst prisen. Mitt forhold til Apple begrenser seg til en Ipod for noen år siden, så den generelle Apple er fantastisk/drittdårlig-debatten, får andre ta seg av ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...