Gå til innhold

– Broren min kunne blitt skutt på grunn av dere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at spesialstyrkene hadde våpen de pekte på de som åpnet døra er standard prosedyre. At det var småunger er egentlig ikke relevant. Dette er forhåndsregler som er viktige å ha, hvis dette hadde vært en ekte sak så kunne gjerningsmannen åpnet døra med et våpen i hånda og skutt politiet. Han kunne ha løpt inn og tatt gissler, skutt seg selv eller gjort noe annet "farlig". Med andre ord så synes jeg dette var riktig.

 

Denne saken er trist og et farlig spill, det skal ikke mye til før man blir skutt, en litt skvetten politimann er alt som trengs, da hadde tulleringeren hatt et liv på samvittigheten. Grunnen til at jeg skriver dette er at det på ingen måte er politiets skyld, de gjorde faktisk en god jobb.

Lenke til kommentar

Det at spesialstyrkene hadde våpen de pekte på de som åpnet døra er standard prosedyre. At det var småunger er egentlig ikke relevant. Dette er forhåndsregler som er viktige å ha, hvis dette hadde vært en ekte sak så kunne gjerningsmannen åpnet døra med et våpen i hånda og skutt politiet. Han kunne ha løpt inn og tatt gissler, skutt seg selv eller gjort noe annet "farlig". Med andre ord så synes jeg dette var riktig.

Du misforstår helt poenget til artikkelen, og poenget til Joshua Peters. Dette er ikke en diskusjon om hvorvidt SWAT-teamet opptrådte slik de skulle, poenget er at det er rimelig råttent av personen som ringte å utsette Peters og hans familie for risikoen en slik væpnet aksjon medfører.

 

Jeg er helt enig med ham. Dette Swatte-opplegget er helt hårreisende, og er både farlig for ofrene og medfører ekstrem sløsing av politiet og myndighetenes ressurser og tid. Jeg håper alle som gjør dette blir tatt, og straffet hardt.

Endret av Jakoozie
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Du misforstår helt poenget til artikkelen, og poenget til Joshua Peters. Dette er ikke en diskusjon om hvorvidt SWAT-teamet opptrådte slik de skulle, poenget er at det er rimelig råttent av personen som ringte å utsette Peters og hans familie for risikoen en slik væpnet aksjon medfører.

 

Nei, jeg misforsto ikke poenget, jeg bare ville påpeke det at SWAT-teamet ikke gjorde noe galt. Det var en artikkel om dette for et par dager siden også der de på en måte "la vekt på" at broren på 10 fikk en pistol rettet mot seg. Virket litt som om de prøvde å si at SWAT-teamet var for aggresive (i mangel på bedre ord).

 

Og les dette;

 

Denne saken er trist og et farlig spill, det skal ikke mye til før man blir skutt, en litt skvetten politimann er alt som trengs, da hadde tulleringeren hatt et liv på samvittigheten.

 

Edit; Skrivefeil

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det at spesialstyrkene hadde våpen de pekte på de som åpnet døra er standard prosedyre. At det var småunger er egentlig ikke relevant.

En telefon gjort av en vilt fremmed person og du får krigen hjem på døra. Det er noe alvorlig galt med samfunnet, angsten virker å ha tatt overhånd.

 

Dette er forhåndsregler som er viktige å ha, hvis dette hadde vært en ekte sak så kunne gjerningsmannen åpnet døra med et våpen i hånda og skutt politiet. Han kunne ha løpt inn og tatt gissler, skutt seg selv eller gjort noe annet "farlig". Med andre ord så synes jeg dette var riktig.

Risikoen ved evt. falske oppkall er meget høy når en trår til med kanoner, en skal være forsiktig med sånt. Stress kan eskalere helt ufarlige situasjoner. Blir uskyldige lidende kan man heller ikke legge all skyld på innringer.

Dersom alt de har å gå etter er en opprigning fra ukjent person mener jeg at en slik reaksjon er fullstendig overkill.

Lenke til kommentar

En telefon gjort av en vilt fremmed person og du får krigen hjem på døra. Det er noe alvorlig galt med samfunnet, angsten virker å ha tatt overhånd.

Risikoen ved evt. falske oppkall er meget høy når en trår til med kanoner, en skal være forsiktig med sånt. Stress kan eskalere helt ufarlige situasjoner. Blir uskyldige lidende kan man heller ikke legge all skyld på innringer.

Dersom alt de har å gå etter er en opprigning fra ukjent person mener jeg at en slik reaksjon er fullstendig overkill.

 

Vel, når man tenker på hvor mange anonyme telefoner til 911 (eller 112 her til lands) som har forhindret lovbrudd, stoppet dem før det ble verre eller ført til at gjerningsmannen blir tatt så blir saken en annen. Det er viktig å ta alle nødtelefoner alvorlig hvis ikke så hadde det vært mot sin hensikt. Bedre med ett par bomturer (dette er litt verre enn en bomtur da) enn at det skjer noe alvorlig pga at man ikke tok samtalen seriøst pga at den var anonym.

 

Men jeg er enig med deg om at angsten har tatt overhånd, men det har kriminaliteten også gjort. En ond sirkel der media også er med på å forsterke frykten til vanlige mennesker som igjen fører til at politikere og politi må sette inn kraftigere skyts for at mannen i gata skal være fornøyd.

 

Slike saker gjør meg veldig trist på vegne av verden. What have we become... :cry:

Lenke til kommentar

 

Du misforstår helt poenget til artikkelen, og poenget til Joshua Peters. Dette er ikke en diskusjon om hvorvidt SWAT-teamet opptrådte slik de skulle, poenget er at det er rimelig råttent av personen som ringte å utsette Peters og hans familie for risikoen en slik væpnet aksjon medfører.

 

Nei, jeg misforsto ikke poenget, jeg bare ville påpeke det at SWAT-teamet ikke gjorde noe galt. Det var en artikkel om dette for et par dager siden også der de på en måte "la vekt på" at broren på 10 fikk en pistol rettet mot seg. Virket litt som om de prøvde å si at SWAT-teamet var for aggresive (i mangel på bedre ord).

 

Mulig det var en annen artikkel som var vinklet slik du sier. Men for Peters video og Teks artikkel har såvidt jeg kan se nevnt at en gutt på ti fikk pistol rettet mot seg fordi det rett og slett er veldig skummelt, og ikke fordi det er noen agenda som skal pushes.

 

Så forresten det andre avsnittet ditt også. Synes bare ikke noe om at din umiddelbare refleks i en slik situasjon som dette var å forsvare politiet, når det ikke hadde noe med artikkelen å gjøre.

 

Mulig jeg overreagerte.

 

Han lignet på en ung Jack Black, evt. en smålubben Emile Hirsch.

Ikke så mange likheter med Black, men Hirsch-sammenligningen ser jeg definitivt :wee:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...