Gå til innhold

Asus nye bærbare PC er syltynn og lydløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, endelig noen skikkelige nettbrett. Vanlige nettbrett med Android eller iOS har begrenset bruksområde. Jeg hadde tidligere et 32-bits Windows brett med tastaturdock, men det er nok først Core M som gjør dette virkelig anvendelig. Jeg har lurt på Surface opptil flere ganger, men støtte bak i stedet for skjermhengsel, og prisen har holdt meg vekk. Litt stiv pris på den største her også ser jeg...

Lenke til kommentar

Designmessig ser jeg stor forskjell på T100 og T90. Sistnevnte har tynnere ramme over og under skjermen, ingen pekeplate og er vesentlig mindre enn T100.

 

Lurer forrsten på hvordan Windows 8.1 ser ut på en 12,5" skjerm med 2560*1440. Kan tenke meg at dårlig skalering vil bli en plage.

Vanligvis vanskelig å bytte os på Intel enheter med atom prossesor(z serien) desverre og om du får det til vil driverstøtten trolig være mager.

Hva skyldes det? Noen tidligere prosessorer i Atom prosessorer (noen i Z-serien, D-serien og CE-serien) har hatt Linux-problemer grunnet drivermangel til PowerVR grafikk, men nå har Intel heldigvis skrotet PowerVR til fordel for Intel HD grafikk i den nye Atom Z-serien. Jeg tror det vil gå helt fint å installere Ubuntu, men du må gjerne fortelle meg om og hvorfor jeg tar feil.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...