Gå til innhold

Årets mobilpriser er delt ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det dommerpanelet uhildet, eller inhabile? :hmm:

Basert på hva?

 

 

At Telenor stakk av med seieren, tenker jeg mest på. Telenor har vel aldri vært helt sprek på mobilpriser. Altså aldri ligget under konkurrentene? Dersom jeg tar feil, mellom hvilke årstall var Telenor billigere enn to mobilkonkurrenter på samme tid?

 

Var dette med som kriterie? Er forbrukeren med i regnestykket for å kåre vinner for kategorien? Men, dersom det er ment som klapp på skulderen og forbruker ikke viktig, så kan jeg jo forstå kåringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det dommerpanelet uhildet, eller inhabile? :hmm:

Basert på hva?

At Telenor stakk av med seieren, tenker jeg mest på. Telenor har vel aldri vært helt sprek på mobilpriser. Altså aldri ligget under konkurrentene? Dersom jeg tar feil, mellom hvilke årstall var Telenor billigere enn to mobilkonkurrenter på samme tid?

 

Var dette med som kriterie? Er forbrukeren med i regnestykket for å kåre vinner for kategorien? Men, dersom det er ment som klapp på skulderen og forbruker ikke viktig, så kan jeg jo forstå kåringen.

Du er klarover at Telenor ikke har LOV til å være den billigste operatøren, ikke sant? Telenor har ~3.3M kunder, og den desidert største mobil operatøren i Norge. Dersom Telenor drev med pris pressing, og la seg billigere enn de andre operatørene, ville det vært problemer hos konkurranse tilsynet desverre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det dommerpanelet uhildet, eller inhabile? :hmm:

Basert på hva?

At Telenor stakk av med seieren, tenker jeg mest på. Telenor har vel aldri vært helt sprek på mobilpriser. Altså aldri ligget under konkurrentene? Dersom jeg tar feil, mellom hvilke årstall var Telenor billigere enn to mobilkonkurrenter på samme tid?

 

Var dette med som kriterie? Er forbrukeren med i regnestykket for å kåre vinner for kategorien? Men, dersom det er ment som klapp på skulderen og forbruker ikke viktig, så kan jeg jo forstå kåringen.

Jeg har ikke brukt Telenor på mange år. Men jeg vil vel tro at de har best dekning og mest stabilitet over langen. Pris har jeg ingen formening om.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Telenor nå og har hatt Telenor/djuice løsninger i noen år. De ligger stort sett på samme priser som de andre, og man får bedre avtaler ved å snakke direkte med dem. Eneste jeg syntes er synd er at de har GB-begrensning nå. Ifjor hadde jeg ubegrenset til 249,-/mnd og året før der ubegrenset til 199,-/mnd. Samtidig fikk jeg noen tusen sms og ringeminutter. Eneste som kostet var MMS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke brukt Telenor på mange år. Men jeg vil vel tro at de har best dekning og mest stabilitet over langen. Pris har jeg ingen formening om.

 

 

Men "total" mangel på redundans for systemene sine, eller? :rofl:

 

Har Telenor nå og har hatt Telenor/djuice løsninger i noen år. De ligger stort sett på samme priser som de andre, og man får bedre avtaler ved å snakke direkte med dem. Eneste jeg syntes er synd er at de har GB-begrensning nå. Ifjor hadde jeg ubegrenset til 249,-/mnd og året før der ubegrenset til 199,-/mnd. Samtidig fikk jeg noen tusen sms og ringeminutter. Eneste som kostet var MMS.

Høres ut som en snodig forretningsmodell. Jeg tror, men vet ikke om jeg ville falt innen kategorien "stor nok bruker" til å ha noe å "presse med" eller spørre pent med.

Du er klarover at Telenor ikke har LOV til å være den billigste operatøren, ikke sant? Telenor har ~3.3M kunder, og den desidert største mobil operatøren i Norge. Dersom Telenor drev med pris pressing, og la seg billigere enn de andre operatørene, ville det vært problemer hos konkurranse tilsynet desverre.

 

 

Mulig konkurransetilsynet gjør mye bra, men det der høres noe i overkant ut. Kunne de ikke hatt en litt sånn sakte regulering som gjør at Telenor innimellom kunne hatt lov å gå ned noen tikroninger ihvertfall?

 

Mulig jeg kan, og presiserer kan her - hørt noe om at Telenor ikke har LOV til å være den billigste operatøren fra noen i forumet tidligere. Men, det har ihvertfall gått i glemmeboken, det kan jeg love deg. Når du formulerer deg slik "Ikke har lov til å være den billigste operatøren". Betyr det at Telenor har lov å legge seg som den nestbilligste da, istedetfor til en hver tid "omtrent" den dyreste?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det dommerpanelet uhildet, eller inhabile? :hmm:

Basert på hva?

At Telenor stakk av med seieren, tenker jeg mest på. Telenor har vel aldri vært helt sprek på mobilpriser. Altså aldri ligget under konkurrentene? Dersom jeg tar feil, mellom hvilke årstall var Telenor billigere enn to mobilkonkurrenter på samme tid?

Dessuten er det mer enn bare pris. Jeg har vært innom en del operatører, og etter min personlige erfaring liker jeg Telenor/Djuice kundeservice best. Dette gjelder for så vidt på internett også.

 

Der andre gjør alt de kan for å vri seg unna og legge ansvar på brukeren, løses saker raskt hos Telenor. Normalt slipper jeg å stå som nummer 34 i kø også.

 

Men det er min personlige erfaring. Sjelden det er aktuelt å kontakte dem, men det hender, og de få gangene huskes når det blir bare dritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

G: Det kommer helt an på forutsetningen for prisene. "Årets mobiloperatør" er sett fra operatørens side, altså hvem som klarer å vri mest penger ut av hver kunde, samtidig ha flest kunder og dermed få kjempeomsetning og kjempeutbytte til eierne. TEK uttaler seg altså som en bransjeforening og ikke som et forbrukernettsted. Men nå skal det sies at TEK awards ikke bare representerer forbrukersiden TEK.no, men også bransjenettstedet Inside Telecom.

 

Årets mobiloperatør

Vinneren er: Telenor

Med høy markedsandel, økende gjennomsnittsomsetning per kunde (ARPU), stadig flere kunder og solig lønnsomhet imponerer operatøren. <..>

 

At hedersprisen gikk til Telenorsjefen er nok en kombinasjon av smisk og strategi. Det er smart for TEK å gjøre seg synlig for Baksaas og være "på hans lag". Det øker også slagkraften og omdømmet til TEK-awards.

 

De to prisene for årets forhandler er ikke overraskende Atea og Elkjøp siden 3/4 av juryen er representanter for Sony, Samung og Microsoft.

Med godt over 100 utstilte terminaler

Merkelig formulering til å være en forbrukernettside. Har veldig lyst til å spille dum og spørre om hva de 98 andre terminalene er. Altså etter utenlandsterminalen og innenlandsterminalen på tidligere Fornebu lufthavn.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sony Z3 er en liten oppdatering fra Z2.

Får å si det enkelt så er Z2 en elendig telefon... skal sende inn min for andre gang til reparasjon. Den er overhode ikke så vanntett som produsenten skal ha det til. Den er en av de minst ergonomiske telefonene som er, mikrofonen er mildt sagt elendig og rammen rundt er idiotisk, de fleste andre produsentene har fikset på dette. Basert på min erfaring med z2, så har jeg ingen tro på at Z3 skal bli årets telefon. Den er jo nesten helt lik med minimale forandringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At Telenor vant er jo ikke så rart. Tek.no er eid av blant andre Telenor media. Det er viktig at dette er i bakhodet på leserne. At de har 3,3 millioner brukere er at telenor er underbydere på pris i bedriftsmarkedet. Nå har jo en stor andel av befolkningen dekket mobil av arbeidsgiver og kan dermed ikke velge selv. Andre har valgt telenor for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dessuten er det mer enn bare pris. Jeg har vært innom en del operatører, og etter min personlige erfaring liker jeg Telenor/Djuice kundeservice best. Dette gjelder for så vidt på internett også.

Der andre gjør alt de kan for å vri seg unna og legge ansvar på brukeren, løses saker raskt hos Telenor. Normalt slipper jeg å stå som nummer 34 i kø også.

 

Men det er min personlige erfaring. Sjelden det er aktuelt å kontakte dem, men det hender, og de få gangene huskes når det blir bare dritt.

 

 

 

Min erfaring er at erstatning-SIM er gratis hos Chess. Jeg tviler på at Telenor/Djuice har forbedret seg der.

Lenke til kommentar

G: Det kommer helt an på forutsetningen for prisene...

 

Med godt over 100 utstilte terminaler

Merkelig formulering til å være en forbrukernettside. Har veldig lyst til å spille dum og spørre om hva de 98 andre terminalene er. Altså etter utenlandsterminalen og innenlandsterminalen på tidligere Fornebu lufthavn.

 

Terminal kan også være en oppkoblet, litt dummere maskin, som får servert ting fra en serverløsning. Tviler på at det er slikt man snakker om her. Et krav til en terminal er vel at du kan styre noe/jobbe mot noe via den. Tviler på at mobilene er oppkoblet, men kan jo hende. F.eks. at alt av WiFi er slått på, og at det ikke finnes så mye dummies-telefoner utstillet. Gjennom WiFi kunne man eksempelvis jobbet i mot Internettet.

 

Tviler på at det også er tilfelle, men man kan aldri vite :wee:

Lenke til kommentar

At hedersprisen gikk til Telenorsjefen er nok en kombinasjon av smisk og strategi. Det er smart for TEK å gjøre seg synlig for Baksaas og være "på hans lag". Det øker også slagkraften og omdømmet til TEK-awards.

 

Konspirasjonsteoriene vil ingen ende ta. Det undrer meg enda hvorfor det er så så mange som tror at store leverandører er onde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dessuten er det mer enn bare pris. Jeg har vært innom en del operatører, og etter min personlige erfaring liker jeg Telenor/Djuice kundeservice best. Dette gjelder for så vidt på internett også.

Der andre gjør alt de kan for å vri seg unna og legge ansvar på brukeren, løses saker raskt hos Telenor. Normalt slipper jeg å stå som nummer 34 i kø også.

 

Men det er min personlige erfaring. Sjelden det er aktuelt å kontakte dem, men det hender, og de få gangene huskes når det blir bare dritt.

 

 

 

Min erfaring er at erstatning-SIM er gratis hos Chess. Jeg tviler på at Telenor/Djuice har forbedret seg der.

 

vet ikke. Sist jeg måtte ha nytt sim kjapt stakk jeg på en lokal sjappe og kjøpte nytt til 199 eller hva det var. Og fikk så trukket fra 199 påneste faktura

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...