Gå til innhold

TEST: Bose QuietComfort 25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for en test av produktet, men sikker på at dere ikke har gått litt i en placebofelle når det gjelder "konstante lyder", såvidt meg bekjent er det ingen teknisk grunn til at "konstante lyder" skal være lettere å dempe aktivt enn "bråe" lyder, utover et eventuelt forskjellig frekvensinnhold.

 

AtW

 

OT: Du vet du kan legge inn AtW i signaturfeltet ditt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Takk for en test av produktet, men sikker på at dere ikke har gått litt i en placebofelle når det gjelder "konstante lyder", såvidt meg bekjent er det ingen teknisk grunn til at "konstante lyder" skal være lettere å dempe aktivt enn "bråe" lyder, utover et eventuelt forskjellig frekvensinnhold.

 

AtW

 

OT: Du vet du kan legge inn AtW i signaturfeltet ditt?

 

 

Det vet jeg.

 

AtW

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Men er støydempingen blitt så mye bedre at jeg kan overbevise arbeidsplassen min om at jeg må få byttet ut mine QC15?

Jeg jobber en del inne på datarom med veldig mye støy. QC15 gjør en god jobb, men kunne gjerne vært bedre.

Har selv testet begge flere ganger i flere typer omgivelser og personlig kan jeg ikke si at QC25 er verdt å oppgradere til hvis du allerede sitter med QC15. QC25 er noe bedre, men i mine ører var forskjellen så liten at jeg faktisk ikke helt klarer å forklare det. Dette er noe du må teste ut selv og i et område hvor det faktisk er støy, det å teste noe slikt hjemme i stua er bortkastet med mindre du bor midt i byen og er omringet med støy.

Lenke til kommentar

Har selv testet begge flere ganger i flere typer omgivelser og personlig kan jeg ikke si at QC25 er verdt å oppgradere til hvis du allerede sitter med QC15. QC25 er noe bedre, men i mine ører var forskjellen så liten at jeg faktisk ikke helt klarer å forklare det. Dette er noe du må teste ut selv og i et område hvor det faktisk er støy, det å teste noe slikt hjemme i stua er bortkastet med mindre du bor midt i byen og er omringet med støy.

Takk for denne detaljen.

Satt sjølv med det same spørsmålet etter å ha lest anmeldelsen, er det verdt å bytte ut mine QC15 med ein nyare modell så lenge dei fortsatt virker som dei skal?

Lenke til kommentar

Dersom det er slik som med QC15 så følger det med to ledninger med 3,5 mm plugg. Ei vanlig ledning, og ei ledning med mediastyring på ledning (play/pause og skip forward/back), men denne fungerer kun på iphone. Så har du android eller anna mp3-speler så må du inn på einheita kvar gong du skal skifte song.

 

Rekner med at det er slik på QC25 også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, de burde jo ha gjort noe med dette men jaja.

Har du Android-telefon- da vil jeg anbefale deg å bruke poweramp musikk appen :)

Den støtter play/pause, previos/next funksjonene på ledningen (lyd opp og ned funker ikke) til Bose QC15, QC20 & QC25. Poweramp har også sin egen equaliser.

Poweramp appen er gratis, om du vil ha ekstra funksjoner?- koster den ca 30 kr på play store.

 

http://powerampapp.com

 

 

 

K

Endret av Kj3tll
Lenke til kommentar

 

Men er støydempingen blitt så mye bedre at jeg kan overbevise arbeidsplassen min om at jeg må få byttet ut mine QC15?

Jeg jobber en del inne på datarom med veldig mye støy. QC15 gjør en god jobb, men kunne gjerne vært bedre.

Har selv testet begge flere ganger i flere typer omgivelser og personlig kan jeg ikke si at QC25 er verdt å oppgradere til hvis du allerede sitter med QC15. QC25 er noe bedre, men i mine ører var forskjellen så liten at jeg faktisk ikke helt klarer å forklare det. Dette er noe du må teste ut selv og i et område hvor det faktisk er støy, det å teste noe slikt hjemme i stua er bortkastet med mindre du bor midt i byen og er omringet med støy.

Takker for svar.

Etter det jeg har lest i denne tråden i dag, lurer jeg litt på hva Bose har gjort på de siste 5 årene.. Skuffende de ikke har klart å få til markant bedre støydemping.

 

Har du Android-telefon- da vil jeg anbefale deg å bruke poweramp musikk appen :)

Den støtter play/pause, previos/next funksjonene på ledningen (lyd opp og ned funker ikke) til Bose QC15, QC20 & QC25. Poweramp har også sin egen equaliser.

Poweramp appen er gratis, om du vil ha ekstra funksjoner?- koster den ca 30 kr på play store.

Med en Android-telefon, kan jeg svare telefonen med ledningen? Og ikke minst snakke uten å ta av settet? Snakker både om QC15 og QC25.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men er støydempingen blitt så mye bedre at jeg kan overbevise arbeidsplassen min om at jeg må få byttet ut mine QC15?

Jeg jobber en del inne på datarom med veldig mye støy. QC15 gjør en god jobb, men kunne gjerne vært bedre.

Har selv testet begge flere ganger i flere typer omgivelser og personlig kan jeg ikke si at QC25 er verdt å oppgradere til hvis du allerede sitter med QC15. QC25 er noe bedre, men i mine ører var forskjellen så liten at jeg faktisk ikke helt klarer å forklare det. Dette er noe du må teste ut selv og i et område hvor det faktisk er støy, det å teste noe slikt hjemme i stua er bortkastet med mindre du bor midt i byen og er omringet med støy.
Takker for svar.

Etter det jeg har lest i denne tråden i dag, lurer jeg litt på hva Bose har gjort på de siste 5 årene.. Skuffende de ikke har klart å få til markant bedre støydemping.

Har du Android-telefon- da vil jeg anbefale deg å bruke poweramp musikk appen :)

Den støtter play/pause, previos/next funksjonene på ledningen (lyd opp og ned funker ikke) til Bose QC15, QC20 & QC25. Poweramp har også sin egen equaliser.

Poweramp appen er gratis, om du vil ha ekstra funksjoner?- koster den ca 30 kr på play store.

Med en Android-telefon, kan jeg svare telefonen med ledningen? Og ikke minst snakke uten å ta av settet? Snakker både om QC15 og QC25.

Vet ikke med QC25, men har selv QC15 og kan bekrefte at om du ønsker å snakke i telefon med dem så må du bruke kabelen med mediastyring ettersom mikrofonen befinner seg på mediekontrolleren. Det finnes riktignok mikrofoner på selve headsettet også, men de brukes kun til styreduksjon. Ta det med en klype salt fordi dette husker jeg litt dårlig, men om kontrolleren i det hele tatt funka på Note'en så var det kun hovedknappen (play/pause og svar/legg på) som fungerte.

 

En ting jeg har funnet ut etter mine år med QC15 er at denne mediakontrolleren er det svakeste leddet i forhold til kvalitet på produktet. Ledningen hadde voldsomt mye slitasje akkurat der den gikk inn i kontrolleren, og sluttet til slutt å fungere.

Lenke til kommentar

Takk for en test av produktet, men sikker på at dere ikke har gått litt i en placebofelle når det gjelder "konstante lyder", såvidt meg bekjent er det ingen teknisk grunn til at "konstante lyder" skal være lettere å dempe aktivt enn "bråe" lyder, utover et eventuelt forskjellig frekvensinnhold.

 

AtW

 

Prosesseringen av den negative interferensen tar litt tid, og en må derfor predikere hvordan lydbildet utvikler seg i tid. Derfor er "konstante lyder" lettere å dempe enn "bråe lyder". Støy fra fly er veldig stasjonært, tale er stasjonært i 50-100ms vinduer, mens transiente lyder kan være kortere enn 5ms og altså kortere enn prosesseringstiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...