Gå til innhold

Bose slipper ny QuietComfort-modell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Qc15 fungerer fint til det de er beregnet til, gi ok lyd i støyende omgivelser. Hjemme i stua, der det (forhåpentligvis) er roligere faller de fullstendig gjennom lydmessig. Tar dem med på reiser, ellers ligger de i skuffen og venter!

 

Spennende å se hvordan den nye modellen er forbedret.

Lenke til kommentar

"... om vi ser nærmere på designen."
Har ordet "design" skiftet fra intetkjønn til hankjønnsord? Har det som var "et design" måttet vike for "en design" ?

Ser dette iblant med "patent" i det siste også. Folk kommer trekkende med "patenten" i stedet for "patentet". Dette er da ikke så vanskelig?

 

Fortsetter det slik så sier vi snart "en kort fra et kortstokk", et bil, en glass med vann, eller hva med nasjonen vår, forblir det et land eller sier vi snart en land? Blir det da slik i hele landen? Kall meg gjerne et nørd altså, men bruk korrekt artikkel ihvertfall. En nørd!

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo egentlig bare en litt forbedret utgave av QC15, av det vi vet så langt. Har igjen å bli sprudlende engasjert. En av de viktigeste tingene de kunne gjort har de utelatt. Man må fortsatt drive å bytte på de satans AAA-batteriene istedenfor å stappe inn en USB-lader som normale folk. :p

 

Enig. Rettet opp i artikkelen :)

 

Uenig. Rett artikkelen tilbake. Metaforisk skrivning gjør det mer spennende, så lenge det faktisk er passende.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"... om vi ser nærmere på designen."

Har ordet "design" skiftet fra intetkjønn til hankjønnsord? Har det som var "et design" måttet vike for "en design" ?

 

Ser dette iblant med "patent" i det siste også. Folk kommer trekkende med "patenten" i stedet for "patentet". Dette er da ikke så vanskelig?

 

Fortsetter det slik så sier vi snart "en kort fra et kortstokk", et bil, en glass med vann, eller hva med nasjonen vår, forblir det et land eller sier vi snart en land? Blir det da slik i hele landen? Kall meg gjerne et nørd altså, men bruk korrekt artikkel ihvertfall. En nørd!

dSIS16M.png

 

Det hadde vært et godt poeng, hadde du bare hatt rett. Det er nok heller mannen i gata som har rævkjørt hele ordet, og det har blitt så vanlig at folk reagerer når du sier det riktige. Et annet eksempel på dette er når folk sier dekk istedenfor hjul.

Lenke til kommentar

 

"... om vi ser nærmere på designen."

Har ordet "design" skiftet fra intetkjønn til hankjønnsord? Har det som var "et design" måttet vike for "en design" ?

 

Ser dette iblant med "patent" i det siste også. Folk kommer trekkende med "patenten" i stedet for "patentet". Dette er da ikke så vanskelig?

 

Fortsetter det slik så sier vi snart "en kort fra et kortstokk", et bil, en glass med vann, eller hva med nasjonen vår, forblir det et land eller sier vi snart en land? Blir det da slik i hele landen? Kall meg gjerne et nørd altså, men bruk korrekt artikkel ihvertfall. En nørd!

dSIS16M.png

 

Det hadde vært et godt poeng, hadde du bare hatt rett. Det er nok heller mannen i gata som har rævkjørt hele ordet, og det har blitt så vanlig at folk reagerer når du sier det riktige. Et annet eksempel på dette er når folk sier dekk istedenfor hjul.

 

Da tenker jeg "gjeldende" er et stikkord her. Jeg (og resten av klassen) lærte "et design - designet" på skolen, så her har det trolig vært endringer over tid. Jeg bøyer meg i støven. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda en enkel funksjon de kunne ha laget.

 

 

Da tenker jeg "gjeldende" er et stikkord her. Jeg (og resten av klassen) lærte "et design - designet" på skolen, så her har det trolig vært endringer over tid. Jeg bøyer meg i støven. ;)

Lærere har skrivefeil hele tiden, hvorfor skulle ikke de kunne ta feil? ;)

 

Men egentlig så er det idiotisk at ord har kjønn. Alt burde være uavhengig av ei/en og hatt intetkjønn. Det ordene representerer har ikke noe kjønnsorgan, og har ingenting som tilsier at det skal ha et spesielt kjønn. Andre språk har bedre løsninger på dette. Spansk er ikke en av dem.

 

Et bil!

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Det jeg savner mest på mine QC15 er jeg ikke kan bruke mikrofonen til Android. Det er vel iPhone only såvidt jeg har fått med meg.
Utrolig kjedelig å ta av seg hodesettet hver gang telefonen ringer.

 

Du kan fint bruke den med Android, både mikrofon og den midtre knappen fungerer. Ønsker du mer funksjonalitet enn kun play/pause/ta telefonen kan du installere Headset Button Controller. Denne lar deg programmere forskjellige funksjoner til forskjellige "morse" sekvenser med den knappen som fungerer.

Endret av Elgen-Hansi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...