Gå til innhold

Bose slipper ny QuietComfort-modell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv QC15, "noise cancelation" fungerer utmerket, men det er vel egentlig det man betaler for og. Lydkvaliteten er ræva, selv vanlige klokker til 1000-lappen lyder 10 ganger bedre enn dette. Jeg håper virkelig det er noe de har satset litt på, for nå så er disse en dyr oppgradering for flyets egne "business class"-headset.

Lenke til kommentar

Litt overdrivelse, men ja, lyden er ikke noe å skryte av. Selv om den heller ikke er dårlig. Med en god DAC kan du få fin lyd fra QC15.

 

Lurer på hvordan Bose sine dyre business-hodesett lyder med musikk. :hmm::p Noen som kan svare på det? Eventuelt noen piloter her som kan sjekke? Eller enda bedre, la meg få sjekke? :D

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Litt overdrivelse, men ja, lyden er ikke noe å skryte av. Selv om den heller ikke er dårlig. Med en god DAC kan du få fin lyd fra QC15.

 

Lurer på hvordan Bose sine dyre business-hodesett lyder med musikk. :hmm::p Noen som kan svare på det? Eventuelt noen piloter her som kan sjekke? Eller enda bedre, la meg få sjekke? :D

 

Gjør vel neppe store forskjellen, og hvem bruker dedikert DAC til ett headset av denne typen? Men er enig i at det er en overdrevent karakteristikk, headsettet er vel kanskje omtrent middels til å koste 1000 kr, det er mye rart på headsetfronten, og det er ikke alene om å pumpe opp øvre bass/nedre mellomtone for å skjule litt anemisk bass.

 

AtW

Lenke til kommentar

Gjør vel neppe store forskjellen, og hvem bruker dedikert DAC til ett headset av denne typen? Men er enig i at det er en overdrevent karakteristikk, headsettet er vel kanskje omtrent middels til å koste 1000 kr, det er mye rart på headsetfronten, og det er ikke alene om å pumpe opp øvre bass/nedre mellomtone for å skjule litt anemisk bass.

Jo, det gjør store forskjellen. Hvorfor skulle det ikke det? Spørs jo hva du sammenligner med. Jeg setter veldig stor pris på dynamikken og den punchen jeg får fra DAC-en i forhold.

 

Hvem bruker dedikert DAC med hodesett i dette sjiktet? Jeg. Når det lar seg gjøre av praktiske grunner. Når jeg gidder å ha en ekstra boks koblet til mobilen.

 

Til 1000 kr hadde det vært greit, men fortsatt andre som er bedre. Det er ganske likt AE (TriPort), men tror jeg liker QC15 bedre fordi det er mer komplett, selv om AE har finere diskant og mer nøyaktighet, noe QC15 ikke har. En anelse grøtete i forhold. Og AE har ikke vært det som gir med lydkvalitet for pengene heller.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Hvorfor det ikke skulle gjøre det? Fordi DAC-teknologien har kommet langt, og i den grad det er hørbar forskjell på DACer som er noenlunde kompetent designet, så er den minimal, og ihvertfall ikke slik at den påvirker "punch", eller dynamikk i en hopdetelefon med så høyt støygulv som QC15.

 

Joda, det finnes bedre headset til 1k, men det finnes dårligere også, jeg vil som sagt si det er omtrent middels i den klassen, kanskje litt under.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor det ikke skulle gjøre det? Fordi DAC-teknologien har kommet langt, og i den grad det er hørbar forskjell på DACer som er noenlunde kompetent designet, så er den minimal, og ihvertfall ikke slik at den påvirker "punch", eller dynamikk i en hopdetelefon med så høyt støygulv som QC15.

 

Joda, det finnes bedre headset til 1k, men det finnes dårligere også, jeg vil som sagt si det er omtrent middels i den klassen, kanskje litt under.

 

AtW

Det er forskjell, jeg hører det. Basta. Om forskjellen er minimal, noe den forsåvidt er, så driter jeg i det. Jeg skal ha maks.

 

:p Selv om jeg er sikker på vi er helt enige på dette punktet så kommenterer jeg det uansett (mistenker at det er prokrastinering og latskap som har skylden): Til 1 k er AE ganske greit, fordi du fr god komfort og god holdbarhet. I tillegg har du en balansert lyd og en fin diskant. Størrelsen er også grei og du har litt passiv støyreduksjon. QC15 er egentlig verdt det også, for det meste pga. den gode aktive støyreduksjonen i kobinasjon med fantastisk komfort. Lyden er også okei nok til at du kan klare å glemme at du brukte så mange penger på det, og det er lett å glemme når du sitter i et bråkete fly med skrikende babyer og skyver fornøyd på-knappen på hodesettet. Holdbarheten på QC15 er dessverre ikke den beste dog, mange har problem med at lyden detter ut i det ene øret (jeg er en av dem). Ellers tåler kablene mye, noe jeg og andre bekjente stadig har hatt problemer med Sennheiser (levert inn så mange ganger at man bare gir opp merket). Men det var i billigsjiktet (500-1000 kr), har lyst på det syke til 10 000 kr. Men hadde vært uforsvarlig idiotisk av meg å gjort noe sånt. Uforsvarlig deilig. :wee: Nå babler jeg, tror jeg er overtrøtt. Klarer ihvertfall ikke å holde meg til tema. :p

Lenke til kommentar

 

 

"... om vi ser nærmere på designen."

Har ordet "design" skiftet fra intetkjønn til hankjønnsord? Har det som var "et design" måttet vike for "en design" ?

 

Ser dette iblant med "patent" i det siste også. Folk kommer trekkende med "patenten" i stedet for "patentet". Dette er da ikke så vanskelig?

 

Fortsetter det slik så sier vi snart "en kort fra et kortstokk", et bil, en glass med vann, eller hva med nasjonen vår, forblir det et land eller sier vi snart en land? Blir det da slik i hele landen? Kall meg gjerne et nørd altså, men bruk korrekt artikkel ihvertfall. En nørd!

dSIS16M.png

 

Det hadde vært et godt poeng, hadde du bare hatt rett. Det er nok heller mannen i gata som har rævkjørt hele ordet, og det har blitt så vanlig at folk reagerer når du sier det riktige. Et annet eksempel på dette er når folk sier dekk istedenfor hjul.

 

Da tenker jeg "gjeldende" er et stikkord her. Jeg (og resten av klassen) lærte "et design - designet" på skolen, så her har det trolig vært endringer over tid. Jeg bøyer meg i støven. ;)

 

Du er ikke den eneste som er forvirret http://www.nrk.no/kultur/krever-kjonnsskifte-pa-_design_-1.8354539

Lenke til kommentar

Så en review av QC25 på Youtube i går. Der konkluderte de med at lydkvaliteten er elendig når man bruker disse passivt, altså med lydkanselleringen avslått.

 

Som de skriver som en del av beskrivelsen under videoen: «The above impressions are with the noise cancellation electronics turned ON. Turned off, the QC25 sounds like garbage. Muffled with a horrible sucked-out sound.»

 

Høres ikke lovende ut.

 

Youtube-videoen finner dere her.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Man må fortsatt drive å bytte på de satans AAA-batteriene istedenfor å stappe inn en USB-lader som normale folk. :p

 

Kunne gjerne hatt oppladbart batteri, men jeg er strålende fornøyd med mine QC15. Med ett AAA-batteri holder de det gående i 30 timer ++. Da blir det jo en god del reiser før jeg har behov for å bytte batteri.

 

Men etter å ha kjøpt QC20 blir QC15 stort sett liggende til nedstøving.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...