Gå til innhold

ANMELDELSE: Wildstar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har snust på dette spillet flere ganger, i jakt på det neste "WoW". Savner den følelsen jeg hadde av å spille det de første par årene. Desverre mister jeg alltid lysten til å spille Wildstar på grunn av den overdrevent humoristiske stilen(les: forsøk på). Samme følelse fikk jeg av Mists of Pandaria, noe som gjorde at jeg nesten ga opp WoW for godt. Heldigvis går de i riktig retning med Warlords of Draenor.

Drømmespillet er et spill som gir meg WoW-følelsen igjen, men med en "art style" inspirert av Age of Conan (les: mørkt, dystert), men fortsatt livlig, vakkert og innbydende.

Skulle gjerne ønske at noen fortalte meg at Wildstar ikke er slik jeg opplever det innledningsvis og at dette spillet er verdt å spille.

Endret av larshw
Lenke til kommentar

For meg så kommer det nok aldri til å komme noen "neste store mmo". Den følelsen jeg hadde med WoW da det var ferskt tror jeg er en følelse som ikke er mulig å gjenskape. Det å gå fra å kun ha spilt single-player rollespill fulle av usynlige vegger og små landskap til å spille et så enormt spill som WoW der verden var full av andre spillere var bare helt utrolig. Det var mitt første møte med sjangeren MMO, og det skal ekstremt mye til for å gjenskape det.

 

Har kastet meg på de utallige bølgene med nye MMO spill som har kommet siden Aion for noen år siden, men ingen (heller ikke Wildstar) har klart å bergta meg på samme måte som WoW klarer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Midt største problem med Wildstar i forhold til en god del andre MMOs der ute er de uendelig lange Quest chainene. De kunne med fordel ha vært delt opp mer.

Og serverene ser egentlig ikke ut som det er så mange som spiller. De første sessionene jeg hadde som var rimelig ret etter launc så var det kasnje 20 personer eller noe slikt i samme start up sone som jeg som forsåvit var greit etter som den sonen ikke er så stor.

Etter det så har det bare blit færre og færre, de to siste gangene jeg har vært, 2-3timer omgangen, på så har jeg ikke sett en eneste medspiller. Selv om jeg har vært i en av de større byene, greit nok har jeg vært på sent/tidlig i forhold til hva som er normal tid men det burde alikevel være mulig å treffe på en tilfeldig person som løper rundt i samme område som deg, istedet for noe som ser ut som enspiler.

Lenke til kommentar

Midt største problem med Wildstar i forhold til en god del andre MMOs der ute er de uendelig lange Quest chainene. De kunne med fordel ha vært delt opp mer.

Og serverene ser egentlig ikke ut som det er så mange som spiller. De første sessionene jeg hadde som var rimelig ret etter launc så var det kasnje 20 personer eller noe slikt i samme start up sone som jeg som forsåvit var greit etter som den sonen ikke er så stor.

Etter det så har det bare blit færre og færre, de to siste gangene jeg har vært, 2-3timer omgangen, på så har jeg ikke sett en eneste medspiller. Selv om jeg har vært i en av de større byene, greit nok har jeg vært på sent/tidlig i forhold til hva som er normal tid men det burde alikevel være mulig å treffe på en tilfeldig person som løper rundt i samme område som deg, istedet for noe som ser ut som enspiler.

 

Uten tvil det beste MMO spillet som er ute, fortsatt ubalansert PvP/PvE men hva kan man forvente etter knapt en måned?

 

Neste år er forhåpentligvis masse fikset, levlingen tar 3-6 dager litt ettersom mye man spiller og hvor godt man forstår seg på spillet, har ikke hatt noen problemer med å finne folk under levlingen(ene), bruk zone-chatten om du trenger noe hjelp bare :)

Lenke til kommentar

Synd at Realm Reborn som du gav 6 allerede har slått ut Wildstar

 

Er det fortsatt folk i vesten som spiller det? Vet det er svært i Japan, men uten om det... not so much. Seriøst, så en liste over hvilket spill som mest populært i de forskjellige geografiske områdene. De aller fleste i Japan spiller FFXIV, men nesten ingen utenfor Japan gjør det. Til gjengjeld er WoW, ESO og Wildstar stort utenfor Japan, men nesten ingen iJapan gidder.
Lenke til kommentar

Jeg plukket opp Wildstar og var veldig positiv i starten. Combat-systemet er veldig bra og interaktivt og områdene man befinner seg i er meget pene. Jeg har heller ikke noen problemer med den litt mer barnslige følelsen man får av spillet, men problemet mitt, som flere andre har nevnt over meg, at nye MMO-titler ikke kommer til å slå den følelsen jeg fikk da jeg spilte "World of Warcraft" for første gang. Og følelsen jeg den dag i dag, 10 år senere, får av å spille både gammelt og nytt innhold. Jeg har prøvd meg på flere MMOer siden "WoW" kom ut, men har alltid droppet det og hoppet over på "WoW" igjen.

 

Wildstar er veldig lovende og det er helt klart et bra spill (som selvfølgelig trenger litt fiksing før det blir veldig bra), men det kommer aldri til å nå opp til "WoW" for min del. Blizzard sin kreasjon er altfor perfekt i mine øyne til at jeg kan droppe det til fordel for et annet MMO. Missforstå meg rett, jeg liker ikke alt det som har blitt gjort og kommer til å bli gjort i "WoW", men det er bare noe med det spillet som treffer rett hjem hos meg.

Lenke til kommentar

Synd at det er imot noe sånt som 83 lignende spill om å bli det neste store.

Og det er der problemet ligger. Å satse massive summer på store spill om ikke har særlig grunnlag til å spille over lang tid, men heller tjene in summen kjapt.

For mange, for dårlig og for mye fokus på reklame.

Satser en på et solid spill for færre over lenger tid, så kanskje vi slipper å høre om hvor grusomme og grådige spillerne er.

Lenke til kommentar

Synd at det er imot noe sånt som 83 lignende spill om å bli det neste store.

Og det er der problemet ligger. Å satse massive summer på store spill om ikke har særlig grunnlag til å spille over lang tid, men heller tjene in summen kjapt.

For mange, for dårlig og for mye fokus på reklame.

Satser en på et solid spill for færre over lenger tid, så kanskje vi slipper å høre om hvor grusomme og grådige spillerne er.

Realm Reborn er et stabilt spill, og er favoritt spillet mitt for 2013 -14.

De har rekorden på og gi ut beste patcher og ha mest tro på spillet sitt.

Alle vet at Wildstar og Eso kommer til og gå P2play, men Realm Reborn har en så stor fanbase og de har FF 11 spillere og, som er med.

Men det er det eneste MMO spillet jeg har klart og kommet meg til max lvl.

 

Med WOW følte jeg bare at alt var vannet ut når jeg prøvde det i 2008.

Ellers har jeg testet

TERA/Guild Wars 2/Aion<3/Rift.

Hadde desverre ikke PC når WOW kom ut.

 

Alle spillene gjorde ingenting for meg, men Realm Reborn er som en stein som sitter jævlig fast i bakken og nekter og flytte på seg.

 

ESO og Wildstar er mer som småsteiner som sitter og venter på vinden.

Og dette er sant, ESO er Dead on arrival, Wildstar vill ta litt lengre tid, men det vil dø ut som Rift.

 

Ellers skal jeg ta av Fandom masken min og nevne 2 dritbra MMO spill

 

Archage, og Black Desert, spillene vil ikke bli populær før 2015, men de vil ta over hele MMO stilen,

Disse spillene er så morsom, Selvfølgelig virker Black Desert best, men man vet aldri før spillene lanseres i Europa.

 

Synd at Gamer er Hjernedød når det gjelder gode MMO spill og de bare anmelder spill som Wildstar .

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Nå tror jeg spill først og fremst er en subjektiv greie. Jeg spilte WoW når det kom og altfor lenge etter. Har så smått vært innom en del andre MMO's etter, men få har fanget oppmerksomheten i særlig grad. Det spillet jeg likte best må ha vært EvE, men det er uforenlig med begrenset fritid. Ihvertfall for meg.

 

Spilte også litt Age of Conan, Neverwinter og Guild Wars 2, for å nevne noen. Men ingen fenget egentlig noe særlig. Synes ofte spillene blir for repetive og kjedelige. Sist var beta av Archeage. Jeg ble vel rundt level 10 før jeg ga meg, uten at det ga noe særlig mersmak. Helt greit, men jeg klarer å styre min begeistring. Kan godt tenkes mye åpner seg utover i spillet, men det føltes like generisk som ethvert annet MMO. Hadde samme følelse under beta av Wildstar, bare at Wildstar også bommet helt i stemning for min del.

Lenke til kommentar

Synd at Gamer er Hjernedød når det gjelder gode MMO spill og de bare anmelder spill som Wildstar .

 

 

Funker dårlig å anmelde spill som fremdeles er i alpha/beta hvis du sikter til ArcheAge.

-

 

Uansett har jeg gitt WS en fair sjanse, men etter at du når max lever er det eneste du kan foreta deg raids. PvP er så ubalansert at det bare er å gi opp, de fleste betaler i dyre dommer (150 euro) for å bli boosta til max rep. Dette fordi Carbine har gjort genistreken å gi spillets beste våpen for PVE til PvP spillerne.

Andre PvP spill jeg har spilt må du i hvert fall investere 3-4 måneder for å nå max level, i WS kan du bli boosta i 3-6 timer så er du max level. Eventuelt så valgte du riktig i WS lotteriet så du fikk enten warrior eller spellslinger, så er det ca like enkelt.

 

Eneste grunnen til å logge inn utenom raids er fordi du må grinde elder gems for uka, så du blir nå tvunget til å gjøre dailies eller adventures flere ganger i uka, som du har gjort 1000 ganger før. Dette hadde jo vært OK hvis noen av disse aktivitetene droppet noe bra gear, men ikke det har de engang.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

WildStar føles som et veldig uferdig spill, hvor de siktet mest inn på hardcore spillere. Altfor hardcore som gjorde communityet i spillet giftig over natta, og svært mange som ga seg etter første og andre sub. Greier ikke gruppa di gold eller silver?? - Fuck you!

 

PvP'en har slitt med ubalanse og mye exploiting av skills, og nå er det dessverre RNG som gjelder. Å bli god i PvP her er tull, ettersom for mange kraftige skills er insta-cast og små animasjoner. Tanking av PvP rank som gjør at du 3 hitter newbs er også svært ubalansert men veldig populært, når du går rundt med det beste PvP gearet. Så dette gjør at du med dårlig gear i PvP vil slite med å få bedre gear.

 

Attunmenten til raid er blitt en stor grind, og det er altfor få guild som greier 40 mann, til at det kan forsvare pengebruk til utvikling av den delen av spillet.

Serverne har allerede begynt å dø ut, og mange i flytter over til mer befolkede servere. Å merge servere etter et par måneder er en desidert stygg "PR hit" å ta, så jeg tror Carbine vil utsette dette så lenge som overhodet mulig. Men det er likevel et reelt problem.

 

At spillet må ha en egen startmeny for å få full oversikt over alle UI elementene, er også en stor uting. Å komme inn i WS som nybegynner er vanskelig, hvor du blir bombardert med info, og lite av den infoen du faktisk trenger. Å queste uten hjelp fra mods var helt umulig for meg.

Denne avanserte tankegangen finner man også igjen i stats, hvor de har kalt normale ting som strength, stamina, energy osv for helt andre ting. (tingene hadde egentlig normale navn, men ble skiftet i en beta) Og ikke nok med det, så betyr forskjellige stats forskjellige ting fra klasse til klasse. (ranged / melee)

 

Og personlig som ble tilslutt dealbreakeren for meg er mangelen på hybridklasser. Her er du enten DPS / Tank eller DPS / healer. Det er ingen kombinasjon av de 3.

 

 

De har fått en stor smekk på fingrene av at spillet er for hardcore, og de prøver å bøte på såret for harde livet. Får håpe de greier å rette opp en god del, så kanskje jeg tar en titt på det igjen.

Lenke til kommentar

 

Synd at Gamer er Hjernedød når det gjelder gode MMO spill og de bare anmelder spill som Wildstar .

 

 

 

Funker dårlig å anmelde spill som fremdeles er i alpha/beta hvis du sikter til ArcheAge.

-

Og anmelde ja, men og dekke spillet Black desert som tilogmed har blitt godkjent at det kommer til Europa.

 

Black Desert er det eneste MMO spillet hvor man faktisk kan si at de bringer noe nytt. Det er basicly Archage for de kraftigste maskinene.

 

I tillegg til at det er bedre en Archage, så bringer de fri flyt combat minner meg om Dragons Dogma, slow motion flere karakterer som kan byttes mellom på en knapp,

auto travel det vil si visst man går en trade route på main, så kan man bytte over til en som kan crafte, mens den andre går rundt kartet samtidig,

åpen verden, kan holde på hele dagen, de gjør alt bedre en alle mmo.

 

Eneste som kan fucke det opp er grinding eller dårlig balanse når Betaen er ferdig.

 

Og siden spillet er gratis og spille håper jeg ikke de ødelegger med at man på kjøpe masse dritt

 

 

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...