Gå til innhold

TEST: Nvidia Shield Tablet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-yzWgwc

Trådløs bildeoverføring, dårlig kamera.. Ingen denne er markedsført til bryr seg om det. Og når du må finne opp noe så dumt som "kommer ikke med kontorpakke" som en negativ greie så blir det for dumt.. Det er markedsført til gamere. Ikke kontorarbeid..

Min ble bestilt med en gang den ble tilgjengelig på komplett. :)

Lenke til kommentar

14mbeoz.jpg
Hvordan er det med lagringsplass til spill? Kan dette legges på minnekortet uten å måtte ty til rooting og andre tvilsome greier? Har et Samsung-brett og der måtte det rootes for at slikt skulle funke. Dog det ble mer at det "funket". Må jakte ned de store filene og så overføre de til kortet og så lure systemet til å tro at de ligger på internminne. Skal ikke være lett... Må også unroote det igjen for at oppdateringer etc skal funke. Yay!

16GB blir litt skralt når mange mobilspill glatt passerer gigabyten. Spesiellt de i 3D. Og man vil jo spille når man først kjøper noe slikt. Lastetiden fra minnekort er helt greit om man ikke kjøper det billigste kortet.

Hva slags sær lagringsteknologi bruker de egentlig i nettbrett, siden alle er så gjerrige på plassen? Er jo en SSD-variant. 16 og 32GB? Det er jo helt latterlig lite i dag.

Endret av BlueShroom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

14mbeoz.jpg

Hvordan er det med lagringsplass til spill? Kan dette legges på minnekortet uten å måtte ty til rooting og andre tvilsome greier? Har et Samsung-brett og der måtte det rootes for at slikt skulle funke. Dog det ble mer at det "funket". Må jakte ned de store filene og så overføre de til kortet og så lure systemet til å tro at de ligger på internminne. Skal ikke være lett... Må også unroote det igjen for at oppdateringer etc skal funke. Yay!

 

16GB blir litt skralt når mange mobilspill glatt passerer gigabyten. Spesiellt de i 3D. Og man vil jo spille når man først kjøper noe slikt. Lastetiden fra minnekort er helt greit om man ikke kjøper det billigste kortet.

 

Hva slags sær lagringsteknologi bruker de egentlig i nettbrett, siden alle er så gjerrige på plassen? Er jo en SSD-variant. 16 og 32GB? Det er jo helt latterlig lite i dag.

Det kommer litt an på spillet om det kan lagres på SD-kortet. De aller fleste spill kan en det på. Unntaket er vel spill som fungerer slik at en bare laster ned en nedlaster fra Play og at resten lastes ned i netlasteren. Dette er ikke så uvanlig i litt eldre spill, men i de fleste av disse har en muligheten til å velge sd-kort eller intern lagring.

 

Når det kommer til lagringsteknologi, så går jeg utifra at den bruker brikker - på lik linje med USB-stikker, minnekort og SSD-er.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Personlig var jeg veldig skeptisk til Shield, men etter å ha lest noen tester av nettbrettet blir jeg bare mer og mer positiv. Og 2.500,- for denne kraftpakka er jo nesten så det blir for dumt å ikke kjøpe et eksemplar! I tillegg synes jeg batteritiden her er overraskende god.

 

Må innrømme at jeg får veldig lyst å kjøpe et. Hvor mye det vil bli brukt til spill fra min side som jo er hovedprinsippet til Nvidia her vet jeg ikke, men uansett så god ytelse til en så billig penge kommer alltids godt med.

Lenke til kommentar

Kun det faktum at de ikke inkluderer en hel masse bloatware kvalifiserer til kjøp imo.

 

Når det i tillegg har veldig gode spesifikasjoner, og ikke har falt i oppløsningsfella, så ser dette veldig bra ut.

 

Og i tillegg en svært hyggelig pris i forhold til maskinvare.

 

Kommer nok til å vente litt for å se hvordan det fungerer over tid, kanskje dette kan være julegaven til meg selv i år?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å skaffe meg dette nettbrettet men det er noen få ting som stopper meg.

 

- For å streame 1080p 60fps (som er det minste jeg vil gå for) må man koble til Ethernet kabel med hjelp av USB adapter, og hvis man i tillegg skal lade nettbrettet må man ha en adapter som splittes i 2. Dette gjør hele Game Stream mye mer kronglete enn det reklameres for.

- Hvis du ikke får brukt Game Stream, eller tjenesten ikke er så veldig god, som jeg ikke synes den er når du må kjøpe adaptere og koble i masse ledninger, så sitter du igjen med en vanlig android tablet som er ganske bra for prisen. Men hvis du også kjøper kontrollen også, så er du i prisgrensen til iPad mini Retina og Samsung Galaxy Tab S som er på mange måter bedre nettbrett.

Lenke til kommentar

Bare jeg som stusset litt på dette?

 

"Dette nettbrettet fillerister alle konkurrentene"

 

 

"Det finnes bedre nettbrett, men ingen med så høy ytelse til så lav pris."

De konkurrerer selvsagt mot andre nettbrett i samme prisklasse. Det er lov for f. eks. en bilanmelder å si at "VW Golf knuser alle konkurrentene" selv om det finnes Porcher og Ferrarier som er bedre - til 20x prisen. :p

  • Liker 6
Lenke til kommentar

For meg er det et minus med skjermen, nemlig størrelsen, eller mangelen på dette.

Forstå meg rett, jeg ser selvfølgelig at dette brettet er midt i blinken for de som kan bruke så små skjermer. Men jeg har fått noe dårlig syn med årene, og selv med gode briller blir liten skrift vanskelig å lese. Selvfølgelig kan jeg forstørre bilde/skrift, men synes det er rimelig tungvint i lengden da det går utover oversikten ellers.

Jeg har nå en billig Galaxy tab 3 10,1 (som er grei nok til sitt bruk), og den er i grenselandet for meg hva gjelder størrelse. Så hvis denne fra Nvidia kommer i en utgave på minimum 10 tommer eller helst større, er det rimelig stor sjanse for at jeg slår til.

Endret av 96abrevs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...