Gå til innhold

TEST: Nvidia Shield Tablet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

5 timer avspilling av HD film. Det var ikke spesielt imponerende. Så for en som skal se på film heller enn å spille spill, blir nok ikke dette riktig for meg.

Lenke til kommentar

 

 

Rått, rett og slett. Og den prisen. Heller denne enn nye Nexus 7.

Den nye Nexus 7 koster knapt 2000,-. Den har samme oppløsning, er tynnere, har bedre batteritid, bedre design og kjører stock android.

Den har også dårligere skjerm og massivt dåeligere ytelse.

 

Nexus 7 har da ikke dårlig skjerm? På hvilken måte mener du dette? nVidias Shield Tablet har forøvrig dårlig lysstyrke, mens Nexus 7 er blant de med størst lysstyrke.

 

Og ytelse kan også variere. Nexus 7 har kanskje dårligere hardware enn nyere nettbrett, men kjører likevel de fleste ting mye raskere, glattere og fritt for lagg -- ettersom det er stock android.

Lenke til kommentar

Det var NVIDIA som var årsaken til at HTC droppet oppdateringer av mange av sine telefoner. Er derfor skeptisk hvordan det vil bli med oppdateringer til dette brettet.

 

http://www.phonearena.com/news/HTC-blames-Nvidia-for-no-update-to-KitKat-on-One-X-exploring-update-options-now_id52667

 

 

Nvidia har oppdatert den første Shield enheten helt til nå, den fikk faktisk nylig en oppdatering som gjorde at du kunne bruke den nye shield kontrolleren med den gamle shield. tror denne blir oppdatert hyppig.

Lenke til kommentar

 

Rått, rett og slett. Og den prisen. Heller denne enn nye Nexus 7.

 

Den nye Nexus 7 koster knapt 2000,-. Den har samme oppløsning, er tynnere, har bedre batteritid, bedre design og kjører stock android.

ifølge trustedreviews takler Nexus 7 2013 6 timer med 720P video med 50% lysstyrke. Shield Nettbrettet taklet 5 timer med 1080P video og 100% lysstyrke. Design? det er vel en smaksak. Nexus 7 har litt renere design i fronten, men baksiden er nesten lik og har samme materiale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Rått, rett og slett. Og den prisen. Heller denne enn nye Nexus 7.

Den nye Nexus 7 koster knapt 2000,-. Den har samme oppløsning, er tynnere, har bedre batteritid, bedre design og kjører stock android.

Den har også dårligere skjerm og massivt dåeligere ytelse.

 

Nexus 7 har da ikke dårlig skjerm? På hvilken måte mener du dette? nVidias Shield Tablet har forøvrig dårlig lysstyrke, mens Nexus 7 er blant de med størst lysstyrke.

 

Og ytelse kan også variere. Nexus 7 har kanskje dårligere hardware enn nyere nettbrett, men kjører likevel de fleste ting mye raskere, glattere og fritt for lagg -- ettersom det er stock android.

 

 

Du mener den kjører ting bedre enn et nettbrett som utklasser det massivt og ikke er fylt med bloatware?

 

Sa aldri at nexus 7 har dårlig skjerm, den har DÅRLIGERE skjerm. Sortnivå og responstid er viktigere for meg enn ren oppløsning og lysstyrke.

Lenke til kommentar

Sitter å leser på nvidia forumet nå. Ser ut som en del brukere har problemer med dårlig wifi hastighet og hjørner som sprekker.

 

Jeg avventer kjøp frem til nvidia uttaler seg om dette. Det med at folk får sprekker i plasten i hjørnene på sidene kan jo bli kostbart for nvidia.

Lenke til kommentar

Det var NVIDIA som var årsaken til at HTC droppet oppdateringer av mange av sine telefoner. Er derfor skeptisk hvordan det vil bli med oppdateringer til dette brettet.

 

http://www.phonearena.com/news/HTC-blames-Nvidia-for-no-update-to-KitKat-on-One-X-exploring-update-options-now_id52667

 

jeg har det gamle netbrettet til nvidia(evga). de oppdaterer det som bare f. hadde 4.4 på det brettet før noe annet.

 

så det er jo bare tull å si dette er det første netbrettet til nvidia. bare se på evga branda netbrettet som nvidia også har linket til på sine sider. det ser helt identisk ut. og btw er også gansge rått, så k1 versjonen må jo ta flatt av

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Rått, rett og slett. Og den prisen. Heller denne enn nye Nexus 7.

Den nye Nexus 7 koster knapt 2000,-. Den har samme oppløsning, er tynnere, har bedre batteritid, bedre design og kjører stock android.
Den har også dårligere skjerm og massivt dåeligere ytelse.

Nexus 7 har da ikke dårlig skjerm? På hvilken måte mener du dette? nVidias Shield Tablet har forøvrig dårlig lysstyrke, mens Nexus 7 er blant de med størst lysstyrke.

 

Og ytelse kan også variere. Nexus 7 har kanskje dårligere hardware enn nyere nettbrett, men kjører likevel de fleste ting mye raskere, glattere og fritt for lagg -- ettersom det er stock android.

der har du bare heeeeilt feil. jeg har den gamle versjonen av dette netbrettet som ble laget av evga med forrige generasjon nvidia chip i. og tro meg det er ikke mye bloat i det pluss at eg har aldri sett noe kjappere android device i mitt liv. til og med på sparemodus med bare 2/4 kjerner aktivert og lav frekvens så knuser den alt sunder og sammen. vist du ser forskjellen på k1 og forrige generasjon så er den massiv. så artikkeloverskriften er kun missvisende på at det er nvidias første tab. Men fillerister alle konkurentene det gjør den.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Rått, rett og slett. Og den prisen. Heller denne enn nye Nexus 7.

Den nye Nexus 7 koster knapt 2000,-. Den har samme oppløsning, er tynnere, har bedre batteritid, bedre design og kjører stock android.
Den har også dårligere skjerm og massivt dåeligere ytelse.

Nexus 7 har da ikke dårlig skjerm? På hvilken måte mener du dette? nVidias Shield Tablet har forøvrig dårlig lysstyrke, mens Nexus 7 er blant de med størst lysstyrke.

 

Og ytelse kan også variere. Nexus 7 har kanskje dårligere hardware enn nyere nettbrett, men kjører likevel de fleste ting mye raskere, glattere og fritt for lagg -- ettersom det er stock android.

der har du bare heeeeilt feil. jeg har den gamle versjonen av dette netbrettet som ble laget av evga med forrige generasjon nvidia chip i. og tro meg det er ikke mye bloat i det pluss at eg har aldri sett noe kjappere android device i mitt liv. til og med på sparemodus med bare 2/4 kjerner aktivert og lav frekvens så knuser den alt sunder og sammen. vist du ser forskjellen på k1 og forrige generasjon så er den massiv. så artikkeloverskriften er kun missvisende på at det er nvidias første tab. Men fillerister alle konkurentene det gjør den.

 

 

 

Det ER nvidias første tab. den første taben de selger direkte til forbrukere.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvordan skal jeg tolke "Topplisten" til Tek.no når Shield Tablet får 9/10 og Anbefalt, men ender på plass 35 av 51?

 

"Topplista viser deg hva som er beste nettbrett på markedet akkurat nå, uavhengig av pris."

 

Mener virkelig redaksjonen at i november 2014 så er et Samsung-nettbret fra 2012 som fikk 8/10 og ikke støtter minnekort (Galaxy Tab 8.9 LTE) et bedre kjøp? Det ligger nemmelig 16 plasser høyere opp på listen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte Black Friday versjonen (aka kontroller + 3 spill gratis), oppdaterte til Android 5 (Lollipop) og måtte ta en factory reset for at wifi skulle virke bra, har null problemer med wifi som mange har hatt problemer med. Liker å benytte penna som følger med for å unngå for mange fingermerker på skjermen, og dabbler er veldig responsiv med penna.

 

Facebook appen er helt forferdelig, Chrome kan av og til henge på enkelte sider, har alltid vært skeptisk til Android, men regner med at ting blir fikset.

 

Det beste av det beste er Nvidia Grid Gaming Service, en tjeneste som er gratis til sommer 2015 (tror jeg) p.g.a den er i betafase. Jeg ble virkelig overrasket hvor smooth alt var, og hvor utrolig responsiv kontrolleren var. PC grafikk på et nettbrett. Mulig at det ikke er noe belastning på serverene til Nvidia da det er ingen som kjøper Shield tableten eller har dårlig wifi.

 

Alt i alt fornøyd, og jeg vil støtte Nvidia fremfor Apple/Samsung.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...