Gå til innhold

– Nordmenn vil heller ha Windows enn Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows =! Windows Phone.

 

Microsoft-selger påstår nordmenn elsker produktene deres. Det er jobben hans å påstå sånt. Han er en selger! Dere hadde vel ikke trodd han skulle si noe annet, samme hva nordmenn egentlig mener? Dere kunne spurt sjefen for Blackberry og fått samme svar.

 

I følge statcounter hadde Windows Phone en markedsandel på 1,87% i Norge i mai. En svak nedgang fra 1,96% i april. Ser vi trenden over litt lengre tid, fra mai i fjor til mai i år så har de ligget ganske stabilt lavt med 1,74% i mai 2013 og 1,87% i mai 2014. For ordens skyld, både Android og iOS ligget mer enn 20 ganger høyere hele det siste året. Ingenting tyder på at Windows Phone tar av i Norge med det første. Tar vi med nettbrett ser det ennå dårligere/bedre ut. Microsoft har 0,17% markedsandel på nettbrett.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Selv så har jeg alltid vært en android-fanatiker,

men har hatt én Windows Phone. Nokia Lumia 800.

Det var faktisk den beste telefonen jeg har hatt, men jeg klarte ikke det at man ikke kan legge til widgets etc. på den, så den ble solgt.

Har nå en Galaxy S5, og synes telefoner blir i største laget.

 

Hvem var det som fant på at de skulle bli som mursteiner igjen? -_-'

Lenke til kommentar

Selv så har jeg alltid vært en android-fanatiker,

men har hatt én Windows Phone. Nokia Lumia 800.

Det var faktisk den beste telefonen jeg har hatt, men jeg klarte ikke det at man ikke kan legge til widgets etc. på den, så den ble solgt.

Har nå en Galaxy S5, og synes telefoner blir i største laget.

 

Hvem var det som fant på at de skulle bli som mursteiner igjen? -_-'

 

Kan ikke være mer enig. Hvorfor skal utviklingen i mobilbransjen være at de blir større? Min iPhone 5 er perfekt i størrelse da den glir ned i lomma uten problem og er kompakt og lett. Men når selv iPhone skal bli større (om ryktene stemmer) vet jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne brukt Windows Phone i stedet for både Iphone og Android men så lenge apputvalget og -kvalitet er så dårlig som det er blir jeg i realiteten tvunget til å bruke en plattform jeg ikke foretrekker. Hvis Microsoft hadde brukt like mye ressurser på dra i gang sitt eget appmarked som de brukte på "undersøkelser" og pressemeldinger kunne plattformen vært liv laga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heldigvis trenger jeg ingen "apps" (program kalte vi det i gamle dager) som ikke finnes på windos så da går jeg etter bra kamera og raskt grensesnitt. :) Hadde den nye 930 vært vanntett så hadde den vært perfekt

 

Apps kalte jeg det for på 90 tallet.

Har ingenting med apple å gjøre.

Lenke til kommentar

Nei har heller ikke sagt at det har noe med apple å gjøre. På 80 og 90 tallet ble det kalt programmer eller programvare. Noen kalte det kanskje for applikasjoner men apps er relativt nytt ord og ble kanskje poppis med iphone og rundt den tiden iphone kom. Ingen referanser til apps fra mine IT bøker og de er vel fra tidlig til sent 90 tall

Endret av josteinsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...