Gå til innhold

Ubisoft kommenterer spillerskapte Watch Dogs-forbedringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egne settings for å lage bullshots og, uh, bull ... trailere? Kreativt. Hvis de først tok seg bryet med å bygge det inn i motoren kunne de jo bare latt PC-brukere velge selv om de ville ha dem på eller ikke. Ser ikke for meg at alle kjører The Witcher med ubersampling, liksom, men muligheten er nå der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har blitt litt skeptisk til alt styret rundt dette. Modden gjør faktisk ikke spillet noe nevnverdig penere. Lyseffektene er vel det eneste som blir hakket bedre. Resten er bare motion blur å alt juggel du kan få for å forstyrre synet. Virker som Aiden Pearce går rundt med dårlige briller. Døm selv fra denne videoen. http://www.gamespot.com/videos/watch-dogs-e3-2012-lighting-mod-graphics-compariso/2300-6419832/

Lenke til kommentar

Høres ut som standard corporate jug foreløpig, er det dekning for påstandene deres?

 

AtW

 

Er sikkert noen dråper av sannhet der.

Og det hender jo at man har en del problemer med moder som ikke virker med alle kombinasjoner av programvare og maskinvare selv om det øker ytelsen i spillet.

Men tror nok også de har skrudd av en del så det ikke skulle bli for bra sammenlignet med next-gen konsoller. Ikke det at jeg helt vet motivasjonen for dette.

Lenke til kommentar

Har blitt litt skeptisk til alt styret rundt dette. Modden gjør faktisk ikke spillet noe nevnverdig penere. Lyseffektene er vel det eneste som blir hakket bedre. Resten er bare motion blur å alt juggel du kan få for å forstyrre synet. Virker som Aiden Pearce går rundt med dårlige briller. Døm selv fra denne videoen. http://www.gamespot.com/videos/watch-dogs-e3-2012-lighting-mod-graphics-compariso/2300-6419832/

 

Gamespot ja, la oss stole på dem.

 

Jeg kan forklare for deg hva som skjer i videoen og hvorfor det er slik. Hittil har patchen kun låst opp enkelte ting og mye av det som er låst opp er fortsatt litt ustabilt. Du nevner at Motion Blur er problemet, noe som er helt feil. Problemet med blurry bilde er kun pga. DOF(depth of field) er innstilt feil. Det er allerede gjort bedre og i seneste fremtid vil det bli forbedret enda mer. I gamespot sin video ser de ut til å bruke versjon 0.6 av TheWorseMod. Denne versjonen hadde en ekstremt buggy versjon av DOF, som gjorde at alt ble fokusert på gjennomsiktige objekter som regn, osv.

 

Patchen gjør ikke alt så fryktelig mye bedre, men den fikser så ekstremt mange problemer for veldig mange folk. Samtidig har The Worse kun låst opp en liten del av hva som er mulig, i tillegg til at mye som er låst opp fortsatt kan tweakes til det fungerer. Regnvær ser veldig mye bedre ut etter patchen, samt at det blir kastet skygger i sanntid. Dette skaper en mye mer dynamisk verden. Subtile forskjeller som gjør mye for det store bildet.

 

Ser ingen grunn til å tvile på at de deaktiverte innstillingene for å sikre stabil ytelse og flyt. Samtidig ? uten den overdrevent pene traileren fra 2012 hadde ikke dette vært noen stor kontrovers.

Det er skittpreik fra Ubisoft. Spillet kjører mye bedre for ~95% av de som har brukt patchen til The Worse. Samtidig får man også bedre visuals og blir kvitt stuttering/lagg.

Endret av Refsa
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hahaha, for noen løgnere. Selvsagt er dette kun gjort for å selge flere konsoller. Om fanboys hadde blitt klar over at "neste generasjon" egentlig er forrige generasjon om en overlegen versjon grafikkmessig hadde kommet ut til PC så hadde det blitt et gigantisk ramaskrik som fort kunne skadet konsollsalget.

 

Håper virkelig ikke folk går på dette.

Endret av radiohodet
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så dere tror oppriktig at Ubisoft med overlegg gir ut et dårligere spill enn de kan, kun for å blidgjøre Sony og Microsoft??

 

Skal vi diskutere hvordan USA selv sto bak 9/11 når vi først er i gang?

 

I andre bransjer, hvem vet, men selskap med den fortiden som vi snakker om i "vår" bransje? Desverre hadde jeg ikke blitt så overrasket (selv om jeg er skeptisk til at grunnen "kun er å blidgjøre sony og MS")

 

AtW

Lenke til kommentar

Det her er reint bullshit. Mange av forbedringane som er låst opp som "dynamic lighting" er helt vanlig og kjent teknologi for moderne spillutviklere. At denne typen ting skal være skrudd av på PC eller lage problem i spelet vitner kun om udugelighet fra utgiveren.

 

Einaste situasjonen der dei kansje har rett er med tanke på motion blur og "fake" fokusering på det du ser på. To funksjoner som generelt er dårlig i alle spel eg har vert borti ettersom dei prøver å etterligne ein effekt som kjem naturlig når vi ser på ting, men ofte ender opp med å gjere feil element i scena "tåkete".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har blitt litt skeptisk til alt styret rundt dette. Modden gjør faktisk ikke spillet noe nevnverdig penere. Lyseffektene er vel det eneste som blir hakket bedre. Resten er bare motion blur å alt juggel du kan få for å forstyrre synet. Virker som Aiden Pearce går rundt med dårlige briller. Døm selv fra denne videoen. http://www.gamespot.com/videos/watch-dogs-e3-2012-lighting-mod-graphics-compariso/2300-6419832/

 

Gamespot ja, la oss stole på dem.

 

Jeg kan forklare for deg hva som skjer i videoen og hvorfor det er slik. Hittil har patchen kun låst opp enkelte ting og mye av det som er låst opp er fortsatt litt ustabilt. Du nevner at Motion Blur er problemet, noe som er helt feil. Problemet med blurry bilde er kun pga. DOF(depth of field) er innstilt feil. Det er allerede gjort bedre og i seneste fremtid vil det bli forbedret enda mer. I gamespot sin video ser de ut til å bruke versjon 0.6 av TheWorseMod. Denne versjonen hadde en ekstremt buggy versjon av DOF, som gjorde at alt ble fokusert på gjennomsiktige objekter som regn, osv.

 

Patchen gjør ikke alt så fryktelig mye bedre, men den fikser så ekstremt mange problemer for veldig mange folk. Samtidig har The Worse kun låst opp en liten del av hva som er mulig, i tillegg til at mye som er låst opp fortsatt kan tweakes til det fungerer. Regnvær ser veldig mye bedre ut etter patchen, samt at det blir kastet skygger i sanntid. Dette skaper en mye mer dynamisk verden. Subtile forskjeller som gjør mye for det store bildet.

 

Ser ingen grunn til å tvile på at de deaktiverte innstillingene for å sikre stabil ytelse og flyt. Samtidig ? uten den overdrevent pene traileren fra 2012 hadde ikke dette vært noen stor kontrovers.

Det er skittpreik fra Ubisoft. Spillet kjører mye bedre for ~95% av de som har brukt patchen til The Worse. Samtidig får man også bedre visuals og blir kvitt stuttering/lagg.

Einig i mesteparten av det du seier, men skal gje Ubisoft medhald i at konseptet med dynamisk "depth of field" er bortkasta tid og resurser. Både fordi det er voldsomt vanskelig å lage ein algoritme som gjer dette bra i alle scenario og fordi den einaste potensielle oppsida er at man kan spare GPU-en for litt arbeid med å bruke lavoppløyste tesktura og modella på elementa som ikkje er i fokus. Eg har aldri opplevd å spele eit spel for so plutseleg å tenke. Hmm, no fokuserer eg jo på denne bilen eg jakter etter, alt anna burde jo være ute av fokus.

 

Alt det andre som blir låst opp er jo velkjent teknologi som utvilsomt berre blei skrudd av, og kansje gløymt, når dei såg at spelet ellers ville gå for treigt på PS4/Xbox One, etterkvert som større og større deler av spelet blei ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...